AUTO BILD България / Peugeot 3008 срещу Mitsubishi ASX и Nissan Qashqai: лъвът ръмжи най-силно

Peugeot 3008 срещу Mitsubishi ASX и Nissan Qashqai: лъвът ръмжи най-силно

Сърцето казва SUV. А разумът клати глава: прекалено е скъп! Решението е компактни дизелови SUV-ове с икономични дизелови двигатели. Без 4х4 и автоматични скорости


17
ян.
2018

ВРЕМЕНАТА СЕ ПРОМЕНЯТ. В момента високите компактни модели, по-популярни като SUV-ове, се превърнаха в най-търсените на пазара. И клиентите са полудели по тази нова мода. За нашия тест сме събрали три икономични SUV-а. С базови цени до 50 000 лв. те са сравнително изгодни. И благодарение на малките си дизелови мотори и механичните скоростни кутии, както и на отказа от двойно задвижване, имат разход от около 6 литра на 100 километра. Звучи добре, но ще видим дали е така след теста. Получилият наскоро фейслифт Nissan Qashqai среща Peugeot 3008 и Mitsubishi ASX – за кого ще бъдат аплодисментите накрая?

ТОВА ПРЕДЛАГАТ: В 3008 Е НАЙ-УДОБНО

Концепцията на пространството на Qashqai не е променена от Nissan след фейслифта. От една страна, това е добре, тъй като във вътрешното пространство на Qashqai се побират удобно и високи пасажери. Освен това вместимостта на багажника е до 1585 литра. Най-голямата в теста. От друга страна, Peugeot показва, че при подобни размери може да бъде постигнато и повече. В 3008 се радваме на една идея повече място за главите и няколко допълнителни сантиметра за раменете – това е важно, когато отзад пътуват трима души. В 3008 щеше да е още по-уютно, ако оборудването включваше големите и добри AGR седалки – те обаче се доплащат. Въпреки че с дължината си от 4,36 метра ASX е минимално по-късо от своите конкуренти, ние се чувстваме доста по-ограничени в Mitsubishi. Ако сте с ръст над 1,90 метра, няма как да пътувате с изправена глава на задната седалка. Причините са две: от една страна, панорамният покрив, който отнема от пространството, а от друга от Mitsubishi са монтирали седалките по-високо. За съжаление с фейслифта от Qashqai са пропуснали шанса да вдигнат нивото на мултимедията. Макар че Nissan предлага голям брой асистенти за сигурност като например система за предупреждение при напречно движещи се коли, но с изключение на няколко приложения (като в ASX) нищо особено – 3008 се справя по-добре. „Французинът“ поддържа както Android, така и Apple и се подчинява на гласовите команди. А с малкия си волан Peugeot предлага добре изглеждащ и функциониращ кокпит.

Mitsubishi ASX

Дебютът на ASX бе през 2010 г., като моделът бе продаван също и като Peugeot 4008 и Citroën C4 Aircross. Отзад липсва достатъчно място за главите на пасажерите с ръст над 1,85 метра, а заради вертикалната облегалка пътниците не пътуват толкова удобно.

ТАКА СЕ УПРАВЛЯВАТ: ASX Е БАЗИРАНО НА PEUGEOT 4008

Малко история: при ASX се касае за идентичен модел на Peugeot 4008, наследен от 3008. Така че Mitsubishi изостава с едно поколение – това личи при движение. Mitsubishi вози твърдо по лоши пътища. Това, което се усеща като лека спортна нотка по добре асфалтирани писти, разваля настроението по лоши пътища. Nissan пък доказва, че стегнатото окачване не трябва непременно да разваля комфорта на пасажерите. „Японецът“ спести на пътниците си неприятните моменти по лошата ни тестова отсечка. Въпреки това Nissan вози една идея по-стегнато от Peugeot. 3008 притежава по-комфортна настройка на окачването и за щастие лишава пасажерите си от възможността да усетят неравностите на пътя. Единствено по много лоши пътни настилки каросерията се клатушкаше. Като компенсация французите са оборудвали модела си с много икономичен и пъргав мотор. Неговите 120 к.с. са напълно достатъчни за всекидневието. Двигателят на Peugeot изпреварва Nissan при еластичността, почиства отработените си газове с AdBlue и не харчи много – 5,7 л/100 км. Добре, разполагащият със 110 к.с. Nissan е още по-икономичен – харчи с 0,4 литра по-малко, но изостава минимално. 110-те конски сили и късите предавателни отношения на ASX правят модела по-шумен, а 1,6-литровият агрегат харчеше най-много в теста (6,1 л/100 км).

Peugeot 3008

Второто поколение на 3008 е на пазара от края на 2016 г., дели една база с Opel Grandland X. „Французинът“ предлага най-много място за главите и краката на пасажерите на задната седалка. Удобно тапицираните седалки са идеални за пътуване на дълъг път.

ТОЛКОВА СТРУВАТ: MITSUBISHI  Е НАЙ-СКЪПО

Когато сметнем всички екстри на автомобила, Qashqai струва 52 690 лв. 3008 е малко по-евтин – 52 049 лв., а стартиралият още през 2010 г. ASX излиза 58 780 лв.

Nissan Qashqai

Второто поколение на произвеждания в Англия „японец“ стартира през 2013 г., като сега бе обновено. Няма промени по концепцията на пространството. Предлаганото място е прилично и на втория ред –Peugeot 3008 обаче предлага повече. Двигателят е сред най-пъргавите, но също и сред най-икономичните. 5,3 литра са най-доброто постижение тук.

Извод

Просторно и комфортно, освен това екологично благодарение на SCR катализатор – Peugeot 3008 е уверен победител. На Nissan му липсва още малко фина настройка. На изгодното ASX остарялата техническа база вече му личи.

Още по темата

Card image cap
Land Rover Defender срещу Iveco Massif: не се спират пред нищо!

31
юли
2017

До 2016 можехме да купим Land Rover Defender като чисто нов олдтаймер. За Iveco Massif камбаната удари през 2011 г. Впечатления от теста на двете грубовати високопроходими машини

Card image cap
Колко спортен е A5 Sportback?

23
окт.
2016

Audi A5 Sportback е изцяло нов автомобил, който има претенциите да бъде спортен. Купето с четири врати струва над 80 000 лева. Запознайте се с първите ни впечатления от него!

Card image cap
Сравнение на новия Mercedes E-клас T-модел с BMW 520d Touring и Audi A6 Avant 2.0 TDI

19
ное.
2016

Повече няма накъде – поне при комбитата: тествахме германските товарачи от висок клас с мощен дизелов агрегат

Card image cap

В последния брой:

Архив >