Peugeot 208: мощният рев на малкото „лъвче“


25
ное.
2019

PEUGEOT ПОКАЗВА ЗЪБИ. Е, поне характерните LED светлини в предницата на новото Peugeot 208 напомнят на зъби на хищник. От първия тест обаче ще научим дали новото „лъвче“ захапва здраво. Дългият 4,06 метра Peugeot 208 използва една и съща техника със своя по-голям брат 308 – както и с братовчеда от концерна Opel Corsa.

Добри предпоставки за предлагане на достатъчно място. Отпред „укротителите на лъвове“ седят удобно, докато на втория ред пасажерите с ръст до 1,80 метра се чувстват сравнително добре. Иначе задната седалка предлага спокойна позиция на седене. Повече стрес изпитва водачът, тъй като масивните задни колони му пречат на видимостта. Освен това на малкия „французин“ му липсва още съвсем малко, за да бъде на топниво по отношение на усещането от материалите и качеството на изработка. Е, все пак не трябва да забравяме, че тествахме предсерийния модел. Нещата сигурно ще бъдат подобрени… Различно стоят нещата при багажника. Товарното пространство се е смалило в сравнение с предшественика с 20 литра и побира 265 литра – това е една от най-малките вместимости в този сегмент. Разбира се, че можете да сгънете задните седалки, но тогава се получава неприятно високо стъпало. Под предния капак работят 3-цилиндров бензинов агрегат с работен обем 1,2 литра (75, 100 и 130 к.с.), както и 1,5-литров дизелов със 100 к.с. Бензиновият двигател със 100 к.с. се изявява добре и в новото Peugeot 208. След осезаема турбодупка той реагира доста мощно от 2000 оборота. При това 3-цилиндровият мотор не работи толкова спокойно, колкото 4-цилиндров, но все пак не звучи нервно и претоварено. Пътното поведение се възползва от по-голямата широчина и намалената височина.

Както обикновено: i-кокпит с миниволан – не се харесва на всеки

А 208 може да вози подчертано комфортно – единствено управлението можеше да е една идея по-директно при висока скорост. Все пак отделните режими на движение реагират значително по-бързо в сравнение с тези на по-големите модели 508 и 3008, като правят 208 по-пъргав или по-комфортен след натискане на бутон. От Peugeot съобщават данни за разхода само по NEFZ. Четирите литра по-скоро ще се доближат до 5 по WLTP. Базовият бензинов двигател със 75 к.с. стартира в Германия от 30 000 лева, а със 100 к.с. и ниво на оборудване Active цената става става близо 35 000 лева. За Allure със 130 к.с. в Германия трябва да дадете около 46 000 лева. Дизеловият двигател със 100 к.с. струва малко под 40 000 лева.

Извод

Вторият е по-добър – това важи в пълна степен за Peugeot 208 II. По-дълъг, по-широк и по-нисък в сравнение с досега, автомобилът вози по-комфортно, притежава по-добра управляемост, а новите двигатели са по-икономични. А за чиста съвест има и електрически вариант на модела.

Това ни харесва, а това не

Зрялото пътно поведение на 208 превръща първата среща с малкия „французин“ в истинско удоволствие. Малкият багажник разочарова.

Peugeot e-208: бърз, но и скъп

Като електрически мъник 208 разполага с мощност от 136 к.с. и 260 Нм максимален въртящ момент, който е на разположение още от старта. Тежащото 1,5 тона e-208 ускорява доста бързо. Литиево-йонната батерия с капацитет от 50 кВтч осигурява пробег от 340 километра. Зареждането продължава между 24 часа (230 V) и 30 минути (100-киловатчасова зарядна станция, 80%). Цените на електромобила стартират от около 60 000 лева.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >