Peugeot 208 – малкото 508


25
февр.
2019

Новото Peugeot 208 е неразпознаваемо на външен вид и по отношение на техниката. Малкият автомобил ще има електрическа версия и дигитален кокпит с 3D ефекти

Новото поколение на Peugeot 208 ще има премиера на автосалона в Женева – върху новата платформа CMP. Малкият автомобил вече ще се предлага само с пет врати. Друга новост: няколко месеца след версия с двигател с вътрешно горене на 208 ще се появи и електрически вариант на кола – с идентичен външен вид.  Пазарният старт на модела ще бъде в края на 2019 г., а французите засега не дават информация за цените.

При поглед отстрани впечатление правят по-дългият преде4н капак и вертикалната задна колона. Както при класическото 205 GTi и тук върху задната колона е поставен надпис на съответния вариант на оборудване. Новото 208 е с четири сантиметра по-дълго, но и с три по-ниско от актуалния модел. В зависимост от версията джантите му са между 15 и 17 цолови. При GT-Line и електрическата версия джантите са черни. Масивната задница е доминирана от черна ивица – тя се простира между малките LED-задни светлини и кара автомобила да изглежда по-широк. Bis С изключение на базовата версия всички 208 има сдържан заден спойлер.

На външен вид Peugeot са променили изцяло 208 – симпатичният и миловиден дизайн на предшественика вече е минало. Вместио това малкият автомобил на французите е заимствал елементи на флагмана на марката 508. Към тях спадат характерните дневни светлини, които се простират до бронята и обозначение на модела върху предния капак. Последният детайл е почит към 204 и 304 от 60-те и 70-те години. V-образната решетка е пораснала и е с акценти в цвета на автомобила. Под нея има широк вентилационнен отвор. Като цяло 208 изглежда значително по-агресивно. Подписът а ла лъвски нокти на задните светлини е от актуалните модели на Peugeot.

В интериора 208 също е заимствал елементи от 508. Това е типичният за марката i-Cockpit с мини волан и дигитални уреди – стандарт за французите от известно време. на средната конзола класическата ръчна спирачка е заменена от електронна паркинг спирачка.  При по-високите нива на оборудване вътре има пиано лак и меки повърхности. Базовата версия „Life“ е с обикновени аналогови уреди. Вместимостта на багажника е 270 литра.

Дигиталният дисплей в 208 е 10-инчов. Инфотейнмънт системата е с 5-инчов монитор в базовата версия, в „Allure“ със 7-инчов, а в топварианта GT-Line – с 10-инчов тъчскрийн. В зависимост от оборудването системата владее Mirrorlink, Apple CarPlay и Android Auto. Има възможност за индуктивно зареждане на смартфони, 4 USB букси и букси за зареждане за пасажерите на задната седалка.

Новото 208 използва новата CMP, която намалява теглото му спрямо предшественика с 30 кг. Аеродинамиката на модела също е подобрена. Peugeot предлага 3-цилиндров мотор с работен обем от 1,2 литра с две степени на мощността: 75 к.с. с 5-степенна механична скоростна кутия и 100 к.с. с 6-степенна механична трансмисия. Опционално се предлага и автоматична предавателна кутия.  Временният топвариант GT-Line е със 130 к.с., а трансмисията му е 8-степенна автоматична. Peugeot ще предлага само един дизелов вариант с 1,5-литров 4-цилиндров двигател със 100 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. Бъдещата GTi-версия вероятно ще е с 220 к.с. Няколко месеца след премиерата си – през 2020 г. – 208 ще се появи с изцяло електрическо задвижване. макар, че ще е базиран на платформата за електромобили e-CMP, моделът ще е с идентичен външен вид. Литиево-йонната батерия ще е разположена в пода на автомобила, така че предлаганото място също няма да е различно в сравнение с версията с двигател с вътрешно горене. Техниката на модела ще е идентична с тази на DS 3 Crossback. Електромоторът е със 136 к.с., а батерията му с капацитет 50 кВтч. позволява пробег по WLTP от около 340 километра. С максимален въртящ момент от 260 Нм електрическият малък автомобил ускорява с спортен режим за 8,1 секунди от 0 до 100 км/ч. На станция за бързо зареждане 208 зарежда за 30 минути 80 процента от батерията си, а у дома зареждането трае  16,5 часа. С уолбокс времето за зарежда е 5 часа. Peugeot признаха, че електрическата версия ще бъде значително по-скъпа, но заради ниските разходи за поддръжка ще си струва. Французите дават гаранция на батерията от 8 години или 160 000 километра.

Още по темата

Card image cap
Jeep става собственост на Great Wall?

21
авг.
2017

Една от иконите на американското автомобилостроене скоро може да стане собственост на китайци, ако се стигне до сделка между Great Wall Motors и Fiat Chrysler

Card image cap
V8 Vantage с AMG-агрегат

30
окт.
2017

Aston Martin подготвя ново издание на своя стартов модел. V8 Vantage ще атакува Porsche 911 и компания с мотор на AMG. АUTO BILD ви представя първия официален тийзър

Card image cap

В последния брой:

Архив >