Peugeot 208 в сравнение с 205

В Peugeot 208 живее духът на старото 205. То бе спасителят на марката и любимец на Европа. Съвсем немалки изисквания.


1
сеп.
2017

Движа се с 40 км/ч по улиците на френската столица, когато изведнъж водач на скутер почуква на стъклото ми. Изкрещява нещо и размахва заплашително юмрук. Да не би да съм го засякъл? „Excusez-moi!“, повдигам рамене и той изчезва. Трудно е да обръщаш внимание на всичко – на новото Peugeot 208, на движещото се зад мен 205, на трафика на Париж и на нашия тест. Дали новият модел на Peugeot има качества да се превърне в класика, както навремето 205? Някогашният бестселър се среща рядко във Франция – видяхме по-малко автомобили 205, отколкото очаквахме. Причината: корозията! „Задният капак и калниците ръждясват „, казва Стив Десе.

Експертът е докарал своя 1.4 GR, произведен през 1984, с пробег 25 000 км. Според днешните мащаби 205 е доста малък автомобил. Тънки колони на покрива, дължина 3,71 м – направо ти се иска да го вземеш под ръка. В средата на 80-те години обаче малкият автомобил постигна много. Неговият успех спаси Peugeot от банкрут. Самият дизайн бе шестица от тотото: гладък, изчистен, различен, чаровен, но без да бъде женствен – нещо като Golf сред малките коли. Обичан от всички и с потенциал за нови версии. Peugeot пусна GTi, после версия с три врати, дизел, кабриолет, а по-късно и „бегачките“: за световния рали шампионат. А сега духът му живеел в 208? Възможно е, но определено не и в интериора.

При качването в 205 се изпарява всякаква носталгия. Пластмаса с лошо качество, спартански уреди и неособено качествени тапицерии – все пак тогава е струвал под 14 000 марки! Без индикация за температурата, без дясно странично огледало. Днес дори и Dacia предлага повече лукс. Трудно ни е да повярваме, че това е крайъгълният камък на марката. Стив Десе казва: „На ралитата 205 не получава аплодисменти.“ Съдба на йънгтаймер. GR е с тесни 13-цолови джанти. Неговият 1,4-литров мотор ускорява тихо, но и мудно. Големите прозорци осигуряват отличен обзор като в зимна градина. И хубаво че е така, тъй като на 205 му липсват не само всякаква електроника , но и сервоуправление.

Двата модела на Peugeot пред кафене „Les Deux Magots“. Преди 35 години е било достатъчно 205 да бъде делово и полезно. 208 трябва да е модерно, драматично, икономично и унисекс

Ако ви се наложи да паркирате и започнете да теглите волана, ще разберете на какви удобства сме свикнали през последните 25 години. 208 има всякакви екстри в излишък. Сервоуправление, централно заключване. Много извивки, малки прозорци, лош обзор. Днес малкият автомобил прави всичко възможно да бъде забелязан, но не и да осигури добра видимост на водача и пасажерите. 208 не разполага с повече място, но пластмасите са приятни на допир и предлагат сигурност при сблъсък. Духът на 205 се е вселил само отчасти. Новото Peugeot е по-късо със седем сантиметра, по-леко, по-елегантно от своя предшественик.

В 208 уредите са разположени над волана (и биват отчасти закрити)

„Най-после отново ще се появи GTi“, радва се Стив Десе. Също както и навремето, Peugeot ще предложи модерни двигатели през лятото, а малките 3-цилиндрови бензинови двигатели ще бъдат много икономични. Добра автоматична трансмисия ще продължи да липсва и когато 208 ще се опита да стане отново любимият малък автомобил на Европа. Когато накрая паркираме пред кафене „Les Deux Magots“, където е сниман френският филм „Недосегаемите“, двата автомобила се оказват далечни роднини. Погледите събира само един от тях – 208. Добър знак?

205 също има уреди, но те са в обръча на волана

Извод

Пътят на Peugeot е верен: 208 е по-малък, по-лек и ще се появи като цяло семейство – начело с GTi. Но дали е класика? Конкуренцията е голяма, а революционната задвижваща техника не се вижда. Все пак моделът вероятно ще се продава по-добре от 207, а именно от това се нуждае Peugeot сега.

Още по темата

Card image cap
Новият образец

7
окт.
2016

Динамичен дизайн, нови двигатели и модерна техника от високия клас - с тази рецепта Opel Astra се устремява към завладяване на компактния клас

Card image cap
Dacia Lodgy 115 TCe : Готова за голямото пътуване

22
апр.
2016

След 100 000 километра с Lodgy знаем: Dacia може да е не само много евтин, но и наистина добър автомобил

Card image cap
Продължителен тест: 100 000 км с Volvo XC60 D4

26
февр.
2017

Най-популярното Volvo не бие на очи. Но дали техниката и надеждността са на нивото на високата цена? Това стана ясно след продължителния ни тест! През лятото на 2017 година се очаква наследникът!

Card image cap
Нов Amarok с V6-мотор с 204 к.с.

29
юли
2017

AUTO BILD тества пикапа с ръчни скорости извън пътя.

Card image cap

В последния брой:

Архив >