Peugeot 205 GTI: нашата класика на деня


27
май
2019

Няма по-диво, по-непринудено и един вид толкова лекомислено Peugeot, както 205 GTI. По онова време AUTO BILD го нарича „по-истинския GTI“. Нашата класика на деня!

Звездният част на Peugeot 205 GTI настъпва през 1983 г.: лекият като перце „французин“ се сдобива със задвижването на 305 и атакува пазара на горещия компактен модел. Още версията със 105 к.с. от 1,6-литра работен обем бяха достатъчни, за да се движите също толкова бързо, колкото и конкурентите и изобщо да не отстъпвате на VW Golf GTI. В средата на 80-те години обаче Peugeot вади още по-силен коз!

Със 128 к.с. разполага версията с 1,9-литров мотор. Благодарение на коефициента си на аеродинамично съпротивление от 0,34 „голямото“ 205 GTI спокойно вдига 200 км/ч максимална скорост. Стегнатото окачване и солидното поддържане на правия курс осигуряват потни ръце за водачите на „французина“. Колкото по-ангажирано шофирате, толкова по-силна е компетентността на модела по отношение на напречната динамика: оставате крака върху педала на газта и Peugeot излиза без недозавиване от завоя. Майсторите използваха лекото поднасяне на задницата за смяна на посоката на движение. AUTO BILD пише по онова време, че Peugeot е „безспорно най-привлекателното и най-истинско GTI“. За талантите на 205 GTI бързо се разчува – толкова бързо, че динамичното „лъвче“ надминава по продажби първото GTI от Волфсбург.

Peugeot включва през 1988 205 Rallye със 102 к.с. и спартанско оборудване в гамата си. За да се осигури хомологация за група B на рали световния шампионат, се появява бруталното 205 Turbo 16. Макар и да изглежда като тунинг-жертва от 80-те години, моделът е обичан от феновете на спорта. Вентилационните отвори и ауспуховите тръби издават концепцията: 1,8-литровият агрегат е разположен напречно зад пътника до водача, а трансмисията – зад водача. Централен диференциал разпределя мощността в съотношение  45:55  към предната и задната ос, и двете с блокаж на диференциала. Автомобилът е тръбна рама, за да се конкурира успешно с Audi Sport Quattro и компания. Версията за движение по нормални пътища разполага със „само“ 200 к.с. Братята на модела за състезанията са с поне двойно повече „кончета“ и завоюват успехи на пистата с пилоти като Мишел Мутон и Ари Ватанен зад волана.

Още по темата

Card image cap
Bentley-тата на Съветския съюз

26
февр.
2017

Предлагаме ви част втора от нашия кратък преглед на лимузините в бившия СССР

Card image cap
Единственото Porsche 901 Cabrio на аукцион

5
февр.
2017

Porsche 901 е много рядък модел, а 901 Cabrio е уникат. На аукцион легендарният прототип може да стане най-скъпото предсерийно Porsche на всички времена

Card image cap
Barkas B1000: Bulli-то на Източния блок

6
дек.
2016

Военни, пожарникари, полицаи – по времето на соца Barkas беше използван от почти всички служби, защото в някогашната ГДР алтернативни варианти (почти) нямаше

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: