Ретро » Peugeot 205 GTI: като да караш карт

Peugeot 205 GTI: като да караш карт

0811
2021

Светлозелено Polo, Чисто ново. Родителите ре шават така и поръчват на сина си за 18-ия рожден ден модела на VW. Все пак момчето се нуждае от сигурен и надежден автомобил – такова е мнението на родителите през 1996 г. Валтер Родригес кара солидния и скучен модел в продължение на две години – докато не му писва. Сърцето му – както тогава, така и днес – бие за радост от шофирането, дизайн и солидна порция мощност! Момчето с майка германка и баща испанец би искало да започне своя автомобилен живот с темпераментен малък автомобил. Той мечтае за Peugeot 205 GTI. Такъв, какъвто е видял преди 18-ия си рожден ден в съседна автокъща. „Надявах се родителите да ми купят точно този автомобил“, казва днес Валтер Родригес. Вместо това момчето получава Polo-то, а две години по-късно също семплото Peugeot 306.

Валтер и неговата мечта така и не намират път един към друг: „Или откритият автомобил бе в доста лошо състояние, или бюджетът ми бе прекалено малък“, казва днес 39-годишният мъж. Затова завършилият за дизайнер Валтер се задоволява с други марки автомобили. За 22 години почитателят на бързите коли сменя към 100 коли, сред тях най-много модели на BMW (628 CSi, 318i, 525e). „Пристрастен съм към покупка на автомобили. Отказах пушенето, но не мога да се откажа да си купувам автомобили“, казва рецепционистът в хотел Валтер. В момента притежава 11 автомобила, сред тях от 2017 г. и 205. Първа регистрация 1986, 105 к.с., двама предишни собственици.

Много е важно мокетът да е червен! „Иначе за мен това не е GTI“, казва собственикът Валтер Родригес за своето 205
Маниак на тема автомобили: през последните години Валтер (39) е притежавал около 100 коли

Преди 32 години AUTO BILD написа за „французина“:  Окачването му е годно за рали, тоест е адски твърдо. Като цяло се управлява като карт. Още с леко натискане на педала на газта ставате доста бърз.“ Родригес е на същото мнение.  Поддържа добре газта и сякаш е направен за каране в завои“, казва Валтер и е дал своя автомобил за подобряване на недостатъците в интериора. 7000 евро е платил за колата, а е инвестирал още около 5000. От лявата страна е нямало нито светлини, нито мигачи, нито електроинсталация. Сега на ход е ремонт на редовия 4-цилиндров мотор. „Трябва да го поправя – казва Родригес, – иначе ще се счупи.“ Тракането просто не подхожда на магическите три букви G-T-I. GTI? Почакайте, това име ни е познато! Точно така! Golf GTI. През 1986 „германецът“ е във второто си поколение, тежи близо 100 кг повече от 205 GTI, която версия е допълнена от Peugeot през 1986 г. с вариант с 1,9-литров двигател със 128 к.с. За мнозина истинското GTI не идва от Германия, а от Франция. Валтер Родригес например е на това мнение.

Лека конструкция: алуминиевият агрегат с работен обем от 1,6 литра и 105 к.с.

Спасител в трудни времена

205 е спасил Peugeot от фалит – и не само това. Търсенето е толкова голямо, че още през 1984 се появява бързият вариант GTI. Първоначално със 105 к.с., а от лятото на 1986 г. дори със 128 (1,9-литров мотор). 5,3 милиона екземпляра от „Автомобил на годината 1983“ са произведени от Peugeot, от тях 330 000 GTI.

Вълнуващо красив? Поне кокпитът е поекстравагантен от командната централа на Golf
От собствената кухня: не Giugiaro или Pininfarina, а дизайнерите на марката са създатели на наймодерния до днес дизайн на Peugeot 205

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател редови 4 цилиндъра, отпред напречно Работен обем 1580 см3 Мощност 77 кВт (105 к.с.) при 6250 об/мин Макс. въртящ момент 132 Нм при 4000 об/мин Задвижване предно/5-степ. трансмисия Д/Ш/В 3705/1572/1355 мм Тегло (празен) 866 кг Багажник 290–585 л 0–100 км/ч 9,6 сек

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин