Peugeot 2008: eлектромобилът е атрактивен само със субсидия (ТЕСТ)


19
май
2021

2008 ОПРЕДЕЛЕНО БУДИ РЕСПЕКТ, когато се появи в огледалото за обратно виждане с приличащите на кучешки зъби дневни светлини. Не такова е обаче намерението му. Без значение дали дизел, бензин или – тук направихме изключение – в електрическата си версия: комфортното окачване и доброто управление превръщат най-малкия SUV на Peugeot в уютен автомобил. Подхожда му и спортно ориентираният кокпит. Кой двигател подхожда най-добре? Няма да сбъркате с нито един от трите. 3-цилиндровият бензинов е единственият в теста, комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия. Тя осигурява на бензиновия модел предимство по отношение на цената и си партнира добре с 1,2-литровия турбомотор. Неговите 230 Нм са на разположение в широк оборотен диапазон и доставят удоволствие във всекидневието. Всъщност разходът от 7,4 литра А 95 Н по време на теста не е нисък. При дизеловия вариант измерихме 5,6 литра. А неговият работен обем от 1,5 литра и 300 Нм са напълно достатъчни за бързо придвижване в ежедневния трафик. Дизеловото тракане се чува, но като цяло нивото на шум тук е доста ниско.

Дизеловият агрегат е комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия (опция) – тя подхожда още по-добре на спокойния „французин“ от ръчната скоростна кутия. Надценката от 8000 лева спрямо бензиновия вариант бива компенсирана на по-късен етап – след 35 000 километра, също и заради по-високата загуба на стойност. А eлектрическото 2008? Тук то е извън конкуренцията, но пък се показва откъм най-добрата си страна. Батерията с капацитет 50 кВтч е достатъчна за изминаването на приблизително 300 километра пробег. Зареждането е със 100 кВт, така изтощената батерия разполага с 80 процента от капацитета си след 30 минути. Освен това електрическото задвижване не е комбинирано с високо ниво на оборудване – който иска, може да получи обикновен модел без излишни екстри. Цената бездруго е съвсем прилична: ако приспаднете всички субсидии, то в Германия e-2008 струва с 1400 лева повече от бензиновия модел с ръчни скорости. В България обаче надценката на електромобила спрямо бензиновия вариант е около 30 000 лева – заради липсата на финансов стимул от правителството. Накрая можем да кажем, че всичките три варианта правят своите притежатели щастливи, като дизелът си струва едва при много големи годишни пробези. Затова печели бензиновият. Ако вкъщи имате възможност за зареждане, то не подминавайте и e-2008.

Красива работа
Изображението и 3D кокпитът в 2008 доставят удоволствие. Единствено структурата на менютата е малко непрегледна.

Победител
БЕНЗИНОВИЯТ

Тих бензинов двигател, икономичен дизелов. Накрая надпреварата печели бензиновият. Автоматичната трансмисия подхожда на Peugeot – също както и електрическото задвижване, когато ви пасва на профила на шофиране.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин