Peugeot 2008: точно по мярка


20
февр.
2020

Размерът няма значение. Чували сме го неведнъж. Ние пък ще кажем по-точно: Големият размер не означава лукс! Тази констатация вероятно е добре позната на собствениците на Mini. И важи напълно за новото Peugeot 2008, което очакваме в началото на 2020 г. в България. Желаете доказателства? Навигация, LED фарове, асистент за автоматично паркиране, панорамен шибедах, по желание интериорът може да бъде произведен в алкантара, седалките да са кожени, оборудвани с функции за подгряване и масаж. Звучи аристократично, нали?

Всъщност големият размер съвсем не е чужда дума за новия Peugeot 2008. Благодарение на междуосието от 2,60 м – това са шест сантиметра повече в сравнение с 208, при 25 см увеличена обща дължина – французинът е пораснал с 16 см спрямо предходния модел. Няма никакво съмнение: сега Peugeot 2008 е в оптималния формат! Феновете на Opel могат вече да му завиждат, защото бъдещата Mokka ще ползва именно тази платформа.

Увеличаването на външния обем логично води след себе си повече пространство в купето. Четирима до петима пасажери се чувстват уютно не само в града, но и на дълъг път. Видимо щедро е оформено мястото за краката и най-вече коленете за пътниците на втория ред. Багажникът побира солидна порция багаж (434 л), с което се позиционира отлично в сегмента. Впечатление прави подобреният обзор за водача най-вече назад.

Приятна гледка: светлинният подпис отзад е атрактивен не само в тъмното

А как се движи новият френски кросоувър? Без никакво преувеличение – чудесно. Имахме шанса да тестваме върховата бензинова версия със 155 к.с. и 8-степенна автоматична скоростна кутия. В сравнение с видимо по-малкото Peugeot 208 разликата в теглото са незначителните 50 кг. Превключването на скоростите е прецизно и бързо, не се усеща никакво напрежение. Окачването е относително твърдо, може би управлението би могло да бъде една идея по-директно, но в приятното обкръжение на перфектен звук и нежно амбиентно осветление бързо се адаптирате към автомобила. Водачът разполага с три режима на шофиране: стандартен, спортен и икономичен (еко). Алтернативно за Peugeot 2008 се предлагат и бензинови агрегати с по-ниска мощност (100 и 130 к.с.).
В дизеловия спектър опциите са BlueHDi със 100 к.с. и 6-степенна ръчна скоростна кутия или 130 к.с. с 8-степенна автоматична. Тествахме втория вариант: двигателят работи тихо и спокойно, ускорението от 0 до 100 км/ч е 9,3 сек, средният разход 4,9 л/100 км по WLTP.

Французите знаят как се прави добър кокпит: триизмерният дисплей е дело на български инженери

Като допълнение към версиите с ДВГ новото Peugeot 2008 се предлага и с изцяло електрическо задвижване. Новото e-2008 е оборудвано със 100-киловатов електромотор, генериращ мощност от 136 к.с. Максималният въртящ момент от място е 260 Нм, пътуването с него е тихо и без грам вибрации. Благодарение на тежката батерия, разположена в дъното на модела, колата се държи изключително стабилно дори в остри планински завои. В същото време тя не отнема от пространството в купето и не намалява обема на багажника. По време на движение централният триизмерен дисплей в прочутия i-Cockpit® информира занимателно и в реално време как работи електрическото ви задвижване.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >