2022
Peugeot 2008 е значително пораснало, има и електрическа версия e-2008. Прилича доста на големия си брат 3008. Тествахме го!
Външен вид и размери: 2008 – по-голямо и по-ръбесто
От заобления дизайн на първото 2008 не е останало нищо – второто поколение е значително по-ръбесто и прилича много на SUV-а 3008.
Докато обаче основната форма наподобява тази на по-големия и доста футуристично ориентиран по отношение на дизайна си компактен SUV, новото 2008 споделя общи детайли при предницата с 208. Сред тях са LED-фаровете с разделена на три графика, по-голямата радиаторна решетка и дневните светлини а ла резци, стигащи до бронята. При най-малкия SUV на Peugeot те обаче не са свързани с фаровете.
Второто поколение на 2008 е по-дълго и по-ниско
Може би малък вече не е подходящата дума – второто поколение на 2008 е по-дълго с 14 сантиметра и със своите 4,30 метра се доближава до компактните SUV-ове. В комбинация с междуосието от 2,61 метра сега на задните седалки има повече място. Широчината на модела е пораснала с 3 см до 1,77 метра, а височината е намален с 1 см до 1,55 метра.
Вътрешно пространство: 3D-кокпит и много място на втория ред
На първият ред няма особени изненади, което означава познати ни от Peugeot 208 арматурно табло и елементи на управление. Тъчскрийнът на инфотейнмънт системата е обърнат към водача и е с размер 7 или 10 инча. Централната конзола предлага освен гнездо за индуктивно зареждане на смартфони, няколко поставки, USB-букси и поставки за напитки.
Като цяло интериорът на тестваното от нас ниво на оборудване „GT-Line“ е висококачествен. На задната седалка порасналите размери си казват думата – има достатъчно пространство, дори и за по-високи пасажери.
При вместимостта на багажника на 2008 също има увеличение. Вместо някогашните 350 литра, сега той побира 405 литра. Ако сгънете задните седалки, ще разполагате дори с 1467 литра в 2008 – това са с 273 литра повече в сравнение с предшественика.
Оборудване и свързаност: не липсват асистенти
Естествено от Peugeot са оборудвали своя най-малък SUV и с голям брой асистиращи системи за водача. 2008 може да паркира сам, има и асистент за аварийно спиране, система за разпознаване на пътни знаци, за разпознаване на умора у водача и система за мъртвата зона.
В комбинация с 8-степенната автоматична трансмисия се предлага с адаптивен темпомат, който спира и ускорява сам. Има асистент за запазване на пътната лента, както и автоматични дълги светлини.
Можете да свързвате с инфотейнмънт системата смартфони чрез MirrorLink, Apple CarPlay и Android Auto. Аудиосистемата е на френските специалисти от Focal. 2008 и e-2008 се предлагат в нива на оборудване Active, Allure, GT-Line и GT.
Двигатели: освен 3- и 4-цилиндрови агрегати, има и електрическа версия
При двигателите можете да избирате между бензинови и дизелови. Бензиновият е 1,2-литров със 101 или 131 к.с.. Серийната трансмисия е 6-степенна механична, а изпълнението със 130 к.с. опционално се предлага с 8-степена автоматична трансмисия.
За изминаващите много километри Peugeot предлага и дизелов двигател – 1,5-литровият 4-цилиндров агрегат разполага със 131 к.с. Серийната трансмисия тук е 8-степенна автоматична.
С второто поколение на 2008 за първи път на пазара се появява изцяло електрическа версия. Електромотор на предната ос със 100 кВт. (136 к.с.) ускорява тежащия 1620 килограма SUV за точно девет секунди до темпо 100, а благодарение на батерия с капацитет от 50 кВтч. можете да изминете до 342 километра по WLTP.