2024
Да си припомни един материал от архива на AUTO BILD България, публикуван точно преди 20 години
Почти две години изминаха от момента, в който Peugeot представиха студията Sesame на автосалона в Париж и хвърлиха автомобилния свят в двоумене относно бъдещето на невероятното четириколесно произведение. Първоначално мнозина специалисти спекулираха с мнението, че малчуганът с две странични плъзгащи се врати ще се превърне в наследник на 106, но скоро това се оказа сериозна заблуда. Официалното становище на Peugeot, оповестено заедно с публикуването на първите снимки на модела, гласи, че бъдещите клиенти ще могат да се срещнат на живо с 1007 при търговците на марката в началото на 2005 г. (точната дата все още не е известна), докато директният наследник на 106, който логично ще носи поредния номер 107, не се очаква на пазара преди края на следващата година.
Без никакво съмнение коронният номер на 1007 са двете странични плъзгащи врати с електрозадвижване, които ще бъдат неотменна, включена в серийното оборудване част от всички версии на модела. Модерните „Сезам, отвори се!“ реагират на командите на дистанционното управление на централното заключване и се отварят и затварят почти безшумно.
Въпросът дали подобно електрифицирано разточителство не води до необосновано оскъпяване на модела получава отрицателен отговор от един от мениджърите на Peugeot Брюно дьо Гибер: „Тези две врати наистина са чувствително по-скъпи от две класически врати на панти, но цената им е съизмерима с тази на четири обикновени странични врати, с каквито разполага всеки хечбек с пет врати.“ Възприемането на 1007 като автомобил с пет врати обаче е възможно само в случай, че вторият ред седалки е зает от подрастващи. Пътуването на задните места на средностатистически възрастни европейци изисква сериозно изместване напред на предните седалки, а ако пасажерът отзад вдясно е с ръст над 1,80 метра, облегалката на дясната предна седалка е най-добре да бъде сгъната изцяло…
Седалките в 1007 могат да се изместват надлъжно и да се сгъват частично или изцяло.
Гъвкавостта на вътрешното пространство е доста впечатляваща. Четирите седалки не позволяват демонтаж, но за сметка на това изпълняват почти всички други желания и прищевки – надлъжно изместване (двете задни седалки и тази на водача – в диапазон от 23 сантиметра, седалката до водача – в диапазон от 28 сантиметра), сгъване на облегалката до получаване на маса за пикник или пълно сгъване напред на принципа, познат от задните седалки на повечето модерни комбита и еднообемни автомобили.
Предимствата на страничните плъзгащи се врати несъмнено ще бъдат оценени високо преди всичко, ако попаднете на претъпкан и тесен паркинг, а компактните размери на 1007 (дължина/широчина/височина – 3731/1686/1610 мм) го превръщат в отличен избор за градски автомобил.
Вътрешното пространство на оригиналния дребосък разкрива още приятни и непознати до момента изненади – облицовките на вратите, пръстените около вентилационните отвори и част от панелите на арматурното табло могат да бъдат лесно демонтирани и заменени с други, по-подходящи по цвят за моментното ви настроение. Тапицериите на седалките също са фиксирани с ципове и могат да бъдат подменени за броени минути (подробност, която улеснява и тяхното пране). В Peugeot наричат всичко това „Cameleo“-изпълнение, което при пазарната премиера на модела ще включва дванайсет различни десена и разцветки.
Базираният на техническата платформа на „братовчедите“ Citroën С2/СЗ Peugeot 1007 ще се предлага с два бензинови (55 кВт/75 к.с., 80 кВт/109 к.с.) и един дизелов двигател (50 кВт/68 к.с., без FAP филтър и изпълнение на нормата Euro 4). Полуавтоматичната петстепенна предавателна кутия „2Тronic“ (позната като SensoDrive при Citroen) ще се предлага серийно при по-мощния бензинов мотор и по желание при другия. Дизелът ще се предлага само с петстепенна механична предавателна кутия.
Точни и подробни официални данни за динамичните и експлоатационни характеристики на новия модел все още не са оповестени, но според непотвърдени слухове на повечето европейски пазари базовата версия на модела ще се продава за по-малко от 14 000 евро. Повече информация се очаква към края на годината.