Peugeot 1007 – малкият вълшебник

0908
2024

Да си припомни един материал от архива на AUTO BILD България, публикуван точно преди 20 години

Почти две години изминаха от момента, в който Peugeot представиха студията Sesame на автосалона в Париж и хвърлиха автомобилния свят в двоумене относно бъдещето на невероятното четириколесно произведение. Първона­чално мнозина специалисти спекулира­ха с мнението, че малчуганът с две странични плъзгащи се врати ще се превърне в наследник на 106, но скоро това се оказа сериозна заблуда. Офи­циалното становище на Peugeot, опове­стено заедно с публикуването на първи­те снимки на модела, гласи, че бъдещи­те клиенти ще могат да се срещнат на живо с 1007 при търговците на марката в началото на 2005 г. (точната дата все още не е известна), докато директният наследник на 106, който логично ще носи поредния номер 107, не се очаква на пазара преди края на следващата година.

Без никакво съмнение коронният номер на 1007 са двете странични плъзгащи врати с електрозадвижване, които ще бъдат неотменна, включена в серийно­то оборудване част от всички версии на модела. Модерните „Сезам, отвори се!“ реагират на командите на дистанцион­ното управление на централното за­ключване и се отварят и затварят почти безшумно.

Въпросът дали подобно електрифицира­но разточителство не води до необос­новано оскъпяване на модела получа­ва отрицателен отговор от един от ме­ниджърите на Peugeot Брюно дьо Гибер: „Тези две врати наистина са чувствител­но по-скъпи от две класически врати на панти, но цената им е съизмерима с тази на четири обикновени странични врати, с каквито разполага всеки хечбек с пет врати.“ Възприемането на 1007 като ав­томобил с пет врати обаче е възможно само в случай, че вторият ред седалки е зает от подрастващи. Пътуването на задните места на средностатистически възрастни европейци изисква сериозно изместване напред на предните седал­ки, а ако пасажерът отзад вдясно е с ръст над 1,80 метра, облегалката на дяс­ната предна седалка е най-добре да бъде сгъната изцяло…

Седалките в 1007 могат да се изместват надлъжно и да се сгъват частично или изцяло.

Гъвкавостта на вътрешното пространст­во е доста впечатляваща. Четирите се­далки не позволяват демонтаж, но за сметка на това изпълняват почти всич­ки други желания и прищевки – надлъжно изместване (двете задни се­далки и тази на водача – в диапазон от 23 сантиметра, седалката до водача – в диапазон от 28 сантиметра), сгъване на облегалката до получаване на маса за пикник или пълно сгъване напред на принципа, познат от задните седалки на повечето модерни комбита и еднообемни автомобили.

Предимствата на страничните плъзгащи се врати несъмнено ще бъдат оценени високо преди всичко, ако попаднете на претъпкан и тесен паркинг, а компакт­ните размери на 1007 (дължина/широчина/височина – 3731/1686/1610 мм) го превръщат в отличен избор за градски автомобил.

Вътрешното пространство на оригинал­ния дребосък разкрива още приятни и непознати до момента изне­нади – облицовките на вратите, пръстените около вентилационните от­вори и част от панелите на арматурно­то табло могат да бъдат лесно демон­тирани и заменени с други, по-подхо­дящи по цвят за моментното ви настро­ение. Тапицериите на седалките също са фиксирани с ципове и могат да бъдат подменени за броени минути (подроб­ност, която улеснява и тяхното пране). В Peugeot наричат всичко това „Cameleo“-изпълнение, което при па­зарната премиера на модела ще включва дванайсет различни десена и разцветки.

Базираният на техническата платформа на „братовчедите“ Citroën С2/СЗ Peugeot 1007 ще се предлага с два бензинови (55 кВт/75 к.с., 80 кВт/109 к.с.) и един дизелов двигател (50 кВт/68 к.с., без FAP филтър и изпълнение на нормата Euro 4). Полуавтоматичната петстепенна пре­давателна кутия „2Тronic“ (позната като SensoDrive при Citroen) ще се предлага серийно при по-мощния бензинов мотор и по желание при другия. Дизелът ще се предлага само с петстепенна меха­нична предавателна кутия.

Точни и подробни официални данни за динамичните и експлоатационни характеристики на новия модел все още не са оповестени, но според непотвърдени слухове на повечето европейски па­зари базовата версия на модела ще се продава за по-малко от 14 000 евро. Повече информация се очаква към края на годината.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин