Peugeot представи новото E-208 GTi с 280 конски сили

1306
2025

Днес, на емблематичната писта на 24 часа на Льо Ман, PEUGEOT представи своя нов E-208 GTi.

Обозначението GTi бележи своето завръщане в един от най-успешните автомобили в B сегмента – PEUGEOT E-208. С акцент върху усещанията при шофиране, E-208 GTi се радва на най-добрите показатели на пазара на електрически спортни хечбеци с мощност 280 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,7 секунди.

Преди четиридесет години PEUGEOT пише история с представянето на 205 GTi. В своята 1,6-литрова версия (1984) и впоследствие 1,9-литрова (1986), 205 GTi въвежда нова концепция за малък спортен хечбек, съчетавайки изключителна динамика и удоволствие зад волана със спортен, но изтънчен дизайн и уникална функционалност.

Като всички GТi автомобили от 40 години насам E-208 GTi се отличава най-напред със своята мощна стойка благодарение на каросерия, снижена с 30 мм, и следи, разширени с 56 мм отпред и с 27 мм отзад.

Големите 18-инчови джанти с надпис „PEUGEOT GТi“ допринасят за внушителната осанка. Тяхната перфорирана конструкция е реверанс към джантите „на дупки“ на 205 GTi. Но при GТi дизайнът играе роля и за производителността: тези отвори спомагат за по-добро охлаждане на спирачките.

В долната част на предната броня е добавен спойлер. Специфичният аеродинамичен дифузьор, разположен под задната броня и интегриращ нови малки LED светлини за мъгла, е завършен в черен гланц за повече елегантност и дискретност.

Знаковият червен цвят на PEUGEOT GТi внася своя динамизъм и енергия и в интериора на E-208 GTi. Ярко червените мокети, подовите стелки и предпазните колани на E-208 GTi, като онези на 205 GТi, моментално създават спортна атмосфера в купето. Спортният елегантен дизайн на специфичните предни седалки с интегрирани подглавници отдава почит на дизайна на седалките на 205 GTi 1.9 с централна червена лента, която преминава през възглавницата и облегалката. А червената мрежа от дясната страна на седалките напомня за тази на 205 GTi 1.6.

Компактният волан, ключов елемент за удоволствието от шофирането на PEUGEOT, се отличава с перфорирана червена кожа с Alcantara® и централно лого, което също свети в червен цвят.

E-208 GTi е изцяло проектиран от екипите на PEUGEOT Sport, базирани в Сатори (в района на Париж), в сътрудничество с дизайнерските екипи на PEUGEOT във Велизи, също близо до Париж. Със своя уникален опит в състезанията инженерите на PEUGEOT Sport не са направили никакви компромиси с ефективността и производителността. Резултатът е убедителен: E-208 GTi е най-мощният и най-производителният модел в B сегмента.

PEUGEOT E-208 GТi е оборудван с електрически мотор M4+, който развива 280 к.с. и осигурява впечатляващ въртящ момент от 345 Нм. Така E-208 GTi предлага най-добрата динамика от всички модели в B сегмента: ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 5,7 секунди и максимална скорост 180 км/ч. Електрическата батерия CATL с брутен капацитет 54 кВтч в E-208 GTi се възползва от оптимизирано управление, което я предпазва при спортно каране, и специфична охладителна система, пригодена за висока мощност. PEUGEOT E-208 GTi предлага най-доброто съотношение маса/мощност в своя сегмент (5,7 кг/к.с.).

Разширените следи, с 56 мм отпред и с 27 мм отзад, заедно със снижената с 30 мм каросерия, комбинирани с пружини и амортисьори със специфични хидравлични ограничители, гуми Michelin Pilot Sport Cup 2, както и задната стабилизираща щанга, предлагат идеален баланс между ефективност при спортно шофиране и комфорт за ежедневието.

E-208 GTi е с предни дискове с диаметър 355 мм с фиксирани спирачни апарати с 4 бутала, специално проектирани за оптимизиране на охлаждането и осигуряване на оптимална и постоянна спирачна мощност при всякакви обстоятелства.

Чувствителността на кормилното управление на E-208 GТi е специално калибрирана да предлага подчертано директна обратна връзка, подходяща за динамично шофиране. 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин