Peugeot и Citroën срещу Opel: кой кого ще победи?

AUTO BILD оценява резултатите от сравнителните тестове: Peugeot и Citroën срещу Opel – в десет класа


31
мар.
2017

ПРОМЕНЕТЕ МИСЛЕНЕТО! Вероятно на хората в Германия този слоган, който върна Opel в лентата за изпреварване, им е познат. Освен това в рекламата като шофьори на Opel участваха известни личности – най-вече Юрген Клоп, бившият треньор на футболния отбор „Борусия Дортмунд“, сега начело на „Ливърпул“. Момент, Opel? Тази стара марка, която произвеждаше Rekord и Vectra и за чийто модел Manta немскоговорящите си разказваха безброй вицове Точно така – сега тази марка е готина. Както казахме – нужна е промяна в мисленето.
Сега французите възнамеряват да придобият Opel. Концернът PSA с марките Peugeot, Citroën и DS и германската традиционна марка Opel. Задаваме си логичния въпрос: кой е по-силният към момента?

Нека свалим (розовите) германски очила и не наблягаме на факта, че през миналата година Opel има двойно повече продажби в Германия в сравнение с Peugeot, Citroën и DS заедно. В Европа нещата стоят по различен начин. Тук PSA има пазарен дял от 9,1 процента, а Opel – само 6,2. AUTO BILD не е икономическо издание, поради което не може да прогнозира какво влияние ще има продажбата върху работните места, производствените мощности, инвестициите и др. Ние разбираме от каросерии и двигатели. AUTO BILD е наясно с моделната гама на Opel, тествал е всички модели на Peugeot и Citroën, включително и благородната марка DS. Затова сравнихме моделите на двете марки и ги оценихме. Резултатът: Opel побеждава PSA.

Мини

KARL Е ГОЛЯМ МЪНИК

434 точки за Citroën C1, 477 за Opel Karl – разликата е голяма! При което C1 (идентичен с Peugeot 108 и Toyota Aygo) не е лош автомобил, 3,47-метрово „джудже“ с як 3-цилиндров мотор, лек и бърз. Но тесен на задната седалка, с друсащо окачване и нечувствително управление. В това отношение Karl се представя по-добре, от Opel могат да правят добри окачвания. Малкият модел (3,68 м) е солиден малък автомобил, който притежава уверено окачване – през юни 2015 г. дори победи VW Up!

Победител: Opel Karl

Citroën C1

 

Peugeot 308 е добър автомобил. Особено във версия GTi, която е направо сензационно добра, като дори бе по-бърз с 3 секунди от Golf GTI на пистата Contidrom – това си е цяла вечност. В нормалния вариант с бензинов двигател „французинът“ не се представя толкова добре. В последния тест 308 с 3-цилиндров мотор със 130 к.с. финишира последен, на 37 точки след Astra с 4-цилиндров агрегат със 150 к.с. 37 точки! Ще ви обясним разликата на базата на два примера. Първият: Opel изпреварва Peugeot при динамиката и комфорта. Много по-важен е вторият аспект: Astra притежава доста по-модерна система за свързаност. Докато Peugeot дори не предлага функция за гласови команди за своята навигация, от Opel разполагат с уеб базиран асистент (OnStar), който може да разговаря с водача и да въвежда зададената цел в навигационната система.

Малки автомобили

208 Е МАЛЪК, НО Е СТРАХОТЕН!

Когато Peugeot 208 и Opel Corsa се изправят един срещу друг, надпреварата винаги е оспорвана. Понякога печели Corsa с разлика от три точки, понякога 208, понякога има паритет – в зависимост от двигателя и броя на вратите. Въпреки това според нас „французинът“ изпреварва Opel, тъй като е чаровник с малкия си волан и разположения над него кокпит. Междувременно на Corsa й личи възрастта: превключвателите за климатичната инсталация и мониторът са разположени твърде ниско, а теглото от 1,2 тона я праща на наложителна диета.

Победител: Peugeot 208

Opel Corsa

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >