Peugeot и Citroën срещу Opel: кой кого ще победи?

AUTO BILD оценява резултатите от сравнителните тестове: Peugeot и Citroën срещу Opel – в десет класа


31
мар.
2017

ПРОМЕНЕТЕ МИСЛЕНЕТО! Вероятно на хората в Германия този слоган, който върна Opel в лентата за изпреварване, им е познат. Освен това в рекламата като шофьори на Opel участваха известни личности – най-вече Юрген Клоп, бившият треньор на футболния отбор „Борусия Дортмунд“, сега начело на „Ливърпул“. Момент, Opel? Тази стара марка, която произвеждаше Rekord и Vectra и за чийто модел Manta немскоговорящите си разказваха безброй вицове Точно така – сега тази марка е готина. Както казахме – нужна е промяна в мисленето.
Сега французите възнамеряват да придобият Opel. Концернът PSA с марките Peugeot, Citroën и DS и германската традиционна марка Opel. Задаваме си логичния въпрос: кой е по-силният към момента?

Нека свалим (розовите) германски очила и не наблягаме на факта, че през миналата година Opel има двойно повече продажби в Германия в сравнение с Peugeot, Citroën и DS заедно. В Европа нещата стоят по различен начин. Тук PSA има пазарен дял от 9,1 процента, а Opel – само 6,2. AUTO BILD не е икономическо издание, поради което не може да прогнозира какво влияние ще има продажбата върху работните места, производствените мощности, инвестициите и др. Ние разбираме от каросерии и двигатели. AUTO BILD е наясно с моделната гама на Opel, тествал е всички модели на Peugeot и Citroën, включително и благородната марка DS. Затова сравнихме моделите на двете марки и ги оценихме. Резултатът: Opel побеждава PSA.

Мини

KARL Е ГОЛЯМ МЪНИК

434 точки за Citroën C1, 477 за Opel Karl – разликата е голяма! При което C1 (идентичен с Peugeot 108 и Toyota Aygo) не е лош автомобил, 3,47-метрово „джудже“ с як 3-цилиндров мотор, лек и бърз. Но тесен на задната седалка, с друсащо окачване и нечувствително управление. В това отношение Karl се представя по-добре, от Opel могат да правят добри окачвания. Малкият модел (3,68 м) е солиден малък автомобил, който притежава уверено окачване – през юни 2015 г. дори победи VW Up!

Победител: Opel Karl

Citroën C1

 

Peugeot 308 е добър автомобил. Особено във версия GTi, която е направо сензационно добра, като дори бе по-бърз с 3 секунди от Golf GTI на пистата Contidrom – това си е цяла вечност. В нормалния вариант с бензинов двигател „французинът“ не се представя толкова добре. В последния тест 308 с 3-цилиндров мотор със 130 к.с. финишира последен, на 37 точки след Astra с 4-цилиндров агрегат със 150 к.с. 37 точки! Ще ви обясним разликата на базата на два примера. Първият: Opel изпреварва Peugeot при динамиката и комфорта. Много по-важен е вторият аспект: Astra притежава доста по-модерна система за свързаност. Докато Peugeot дори не предлага функция за гласови команди за своята навигация, от Opel разполагат с уеб базиран асистент (OnStar), който може да разговаря с водача и да въвежда зададената цел в навигационната система.

Малки автомобили

208 Е МАЛЪК, НО Е СТРАХОТЕН!

Когато Peugeot 208 и Opel Corsa се изправят един срещу друг, надпреварата винаги е оспорвана. Понякога печели Corsa с разлика от три точки, понякога 208, понякога има паритет – в зависимост от двигателя и броя на вратите. Въпреки това според нас „французинът“ изпреварва Opel, тъй като е чаровник с малкия си волан и разположения над него кокпит. Междувременно на Corsa й личи възрастта: превключвателите за климатичната инсталация и мониторът са разположени твърде ниско, а теглото от 1,2 тона я праща на наложителна диета.

Победител: Peugeot 208

Opel Corsa

Още по темата

Card image cap
Механична срещу автоматична трансмисия

26
авг.
2016

Автоматични скорости? Мнозина биха поклатили глава. Те са на мнение, че могат да превключват предавките по-добре сами. Ние проверихме дали наистина е така. Резултатът е изненадващ!

Card image cap
Тествахме „ратрак“ – и то хибриден!

3
ян.
2017

Електрификацията не се простира само до обикновените автомобили – но и до специализираната техника. Дори снегоутъпкващите машини могат да пестят много дизелово гориво благодарение на хибридно задвижване

Card image cap
Тест на Audi RS 5: разумът срещу сърцето

1
авг.
2017

Най-палавото Coupé на Audi получава нов двигател. Трудно е да заобичаш този V6, след като си познавал стария V8

Card image cap
Peugeot 3008 срещу Mitsubishi ASX и Nissan Qashqai: лъвът ръмжи най-силно

17
ян.
2018

Сърцето казва SUV. А разумът клати глава: прекалено е скъп! Решението е компактни дизелови SUV-ове с икономични дизелови двигатели. Без 4х4 и автоматични скорости

Card image cap
Ferrari Lusso T – по-малко значи повече

24
мар.
2017

GTC4 Lusso T е с турбомотор вместо атмосферен двигател, V8 вместо V12 и задно вместо двойно задвижване. AUTO BILD изпробва, дали въпреки всичко това Ferrari доставя удоволствие!

Card image cap

В последния брой:

Архив >