Passat R-Line е доста спортен


22
юли
2019

С фейслифта VW Passat стана благороден и спортен: във версия R-Line Edition той е сив, но в никакъв случай и обикновен. Тествахме го!

Набързо обясняваме фейслифта: от септември 2019 г. VW Passat ще има серийно LED-светлини на борда, а опционално ще има матрични LED фарове с  44 LED-единици. Отзад под емблемата на VW пише името на модела. задните светлини са с нова графика – а срещу доплащане светлините се движат като при Audi. За да не бъде всичко казано дотук цялата информация, е „виновен“ Кено Менебек. Той е машинен инженер в завода на VW в Емден, където се произвежда Passat. Преди няколко месеца получава поръчка за малка серия: „През есента ще се появи фейслифтът на Passat“, казва му шефът, „направи един пробен вариант, за упражнение.“ Разбира се, Кено направил такъв автомобил: Със сив лак „лунни камъни“, черен покрив, с хромирани радиаторна решетка, вентилационни отвори и дъги на покрива, както и с 19-цолови джанти с гуми с размер 235 – отново в черно. R-Line Edition е лимитирана 2000 екземпляра специална серия. Когато през есента Passat се появи в шоурумите, ще можете да избирате между бензинов  2.0 TSI с 272 к.с. и дизелов 2.0 TDI с 240 к.с. Винаги с двойно задвижване, винаги със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG.

В Германия Passat е служебен автомобил номер 1. Осем от десет са в комби версия, половината се използват служебно, най-вече с 2.0 TDI със 150 или 190 к.с. Характеристики на този Passat на Кено: 240 к.с., 500 Нм, за 6,1 секунди до темпо 100 км/ч, максимална скорост 247 км/ч. Така ще стигате още по-бързо до клиентите със служебния си автомобил. Дизеловата версия на модела започва от 103 000 лв., а нашият тестови автомобил, оборудван с всичко интересно струваше 127 000 лв. Толкова много пари? За Passat! А защо не? Седиш удобно в отлично оформени седалки, автоматично регулиращи се, като единствено подглавниците се дърпат с ръка. Държиш удобно в ръцете си скосения отдолу спортен волан с кожена тапицерия, слизаш три часа по-късно и питаш: само толкова ли?

Да, Passat е сред най-приятните автомобили за пътуване на дълги разстояния, вози комфортно и спокойно. Разбира се може да се държи и по друга начин. Нашият супер TDI е оборудван с регулиращи се амортисьори, а сега те разполагат и с функция Slider: така имате не само различни режими на окачването като „Comfort“, „Normal“ и „Sport“, а и зони между тях. Малко повече спорт от нормалното, но не прекалено – сега това е възможно!

Така Passat владее умело шпагата между спокойно реене и светкавично придвижване . С директното си и фино прогресивно управление се усеща един размер по-малък, отколкото предполага дългата 4,77 метра каросерия. И върви адски много. Но въпреки предимствата, и тук имаме някои забележки. Мониторът е позициониран един етаж по-надолу, като при голямата навигационна система той притежава страхотна графика, но не и въртящ се превключвател за усилване/намаляване на звука. А ако сте се объркали, и сте поръчали Head-up дисплей за 1000 лв., ще гледате едно евтино стъкло, което изобщо няма място в кокпита. Все пак ще завършим положително и ще оценим работата като добра. Но обикновеният Passat също не е лош. Дори е много добър.

Извод на Андреас Май: „Passat постоянно печели сравнителните ни тестове при комбитата. С фейслифта той вероятно ще продължи своя победен ход. Освен това си позволява един лукс: досега не е имало толкова спортна версия на модела, както R-Line Edition!“

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин