2018
Peugeot представи новото поколение на своята „баничарка“. Сега фамилният „товарач“ от Сошо получава дори ново име – Partner се превръща в Rifter. Като техника моделът е „близнак“ на Citroën Berlingo и Opel Combo. От А-колоната назад и трите модела на концерна PSA са напълно идентични. От своите „роднини“ Rifter се различава най-вече по пластмасовите планки върху калниците. Формата на каросерията и при трите коли е една и съща, единствено предницата е променена. В нея „доминира“ тясна радиаторна решетка, в чийто център е позиционирана емблемата с лъвчето. Дизайнът на Peugeot е най-сдържан сред трите модела. Всички те имат характерната чупка във вратите, която е повторена и над предните и задните калници. Големият заден капак напомня сериозно на предходния модел. Новият Rifter е заимствал някои от стилистичните и функционални характеристики на SUV-овете: голям клиренс, големи колела, големи протектори на праговете на вратите, на долната странична част на каросерията и предната и задната брони.
За база на високия „лъв“ е използвана платформата ЕМР2. В сравнение с Partner, Rifter е малко по-голям, но отново ще бъде предлаган с две дължини (4,40 и 4,75 м). Когато клиентите поръчат и трети ред места, автомобилът може да превозва до седем пътници. Отдясно и отляво има плъзгащи се врати. От PSA обещават новата платформа да осигурява по-високо ниво на комфорта и по-добра управляемост. „Баничарките“ и на трите марки ще бъдат произвеждани в заводите на компанията в Испания и Португалия. Премиерата на Rifter ще бъде на изложението в Женева (8-18 март), а стартът на продажбите ще бъде даден през септември. На по-късен етап ще има и товарна модификация. Към момента цените не са обявени.
Във версията Long двете отделни седалки на 3-тия ред могат да се плъзгат и да се изваждат (както и при стандартната версия) за адаптиране към всяка ситуация и увеличаване на обема на багажника или пространството за краката на пътниците.Товаренето на дълги предмети е лесно, тъй като седалката на пътника отпред може да се сгъне в хоризонтално положение. Багажникът на PEUGEOT RIFTER има товарен капацитет, вариращ от 775 литра до кората на багажника във версията с 5 места и стандартна дължина до 4 000 литра до тавана във версията с увеличена дължина и при сгънати седалки. Кората на багажника има две различни настройки за управление на багажното пространство. Тя може да се прибере зад облегалките на седалките на втория ред. Водачът и пътниците се възползват от множество просторни и леснодостъпни места за съхранение на вещи. Те са разположени из цялото купе, на централната конзола, отпред в пространството над предното стъкло, в панелите на вратите, на 1-вия и 2-рия ред и в багажника. Въздушната възглавница за пътника отпред от типа „Bag In Roof“, иновативно интегрирана в облицовката на тавана, позволява създаването на затворено, климатизирано отделение за съхранение с голям обем. Максималният капацитет за съхранение е безпрецедентен за този тип автомобили: до 186 литра в зависимост от версията.
От бензиновите двигатели се предлагат два варианта на двигателя 1.2 PureTech:
- PureTech 130 к.с. S&S с 8-степенна автоматична скоростна кутия / EAT8 (ще бъде наличен през 2019 г.)
- PureTech 110 к.с. S&S с 5-степенна механична скоростна кутия, наличен също и във версия с много нисък разход на гориво.
Двигателите PureTech 130 включват филтър за твърди частици за намаляване на емисиите на частици.
От дизеловите двигатели се предлагат три варианта на мощност на двигателя 1.5 BlueHDi:
- BlueHDi 130 к.с. S&S с 6-степенна механична или 8-степенна автоматична скоростна кутия / EAT8
- BlueHDi 110 к.с. с 5-степенна механична скоростна кутия, наличен също и във версия S&S с много нисък разход на гориво
- BlueHDi 75 к.с., с 5-степенна механична скоростна кутия
Всички дизелови двигатели са оборудвани с филтър за твърди частици и система за селективна каталитична редукция. Тази технология позволява контрол на емисиите от момента на стартиране на двигателя и без да изисква добавка за филтъра за твърди частици.
Интериорът интегрира познатия i-Cockpit с компактен волан с две плоски части за по-добър захват и подобрено управление, 8-инчов капацитивен тъчскрийн в обсега и полезрението на водача и арматурно табло на нивото на очите с дизайн, подчертан от хромирани рамки на уредите и елегантни червени стрелки. При версиите, които са оборудвани с електрическа спирачка, освободеното пространство на централната конзола се използва като голямо място за съхранение на вещи.
Версията GT Line на е елегантна и динамична и допълва гамата Rifter. Версията GT Line съдържа специфични характеристики в цвят Onyx Black като очертанията на радиаторната решетка, основите на огледалата за обратно виждане, покривните рейки и дори вложките в страничните лайстни. Този ексклузивен стил се допълва от 17-инчови алуминиеви джанти Aoraki с ефект „диамант“ и GT Line монограм с медно покритие на предните калници и задната врата.
Най-авантюристичните водачи могат да излязат извън утъпканите пътеки, като изберат функцията Advanced Grip Control (Усъвършенстван контрол на сцеплението). Заедно с гумите Michelin Lattitude Tour Mud & Snow системата подобрява контрола на сцеплението чрез непрекъснато въздействие върху колелата. Системата работи в комбинация с функцията Hill Assist Descent Control (Помощ при спускане по наклон), която поддържа автоматично оптимална скорост по стръмни склонове. Версия със задвижване на 4-те колела, разработена съвместно с Dangel, се предлага като опция. Списъкът с технологично оборудване в зависимост от версиите включва електрическа паркинг спирачка, адаптивен автопилот, система за разпознаване на пътните знаци, система за предупреждение при неволно пресичане на маркировката с активни намеси, система за автоматично спиране, за мъртвата зона, безключов достъп и др.









