Panamera Turbo S e-Hybrid: 400 000 лв. за най-бързата хибридна лимузина

Porsche преоткрива Panamera Turbo S. Благодарение на електрическо подпомагане Turbo S генерира 680 к.с. и получава титлата най-бърза хибридна лимузина в света

2607
2017

Porsche навлиза в нови територии и за първи път в историята си прави топмодификация като хибрид. С електрическа сила Panamera е „напомпана“ от 550 на 680 „коня“ при максимален въртящ момент 850 Нм. Така тягата, която купето с четири врати предлага на своите пътници, е впечатляваща. Но дали има някаква чувствителна разлика в сравнение със стандартната Panamera Turbo, която със своите 550 к.с. и 770 Нм максимален въртящ момент също има много сериозен потенциал? Не. Причината: двигателят с вътрешно горене така и така няма осезаема турбодупка, която електрическата машина да „запълва“ – и по този начин във всекидневието не може да усетите сериозна разлика в динамиката.

Сложната техника е прекалено тежка

Това е свързано и с добавеното тегло, който e-Hybrid носи на гърба си. Стандартната модификация тежи сериозните 2,3 т, а вариантът Executive – над 2,4. А в тази лига играe Range Rover! И макар че всички електронни помощници дават всичко от себе си, за да правят чудеса в граничната зона, Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid не може да скрие многото си килограми. Само пакетът от батерии се включва в индекса Body-Mass със 130 кг, а целият електрически тракт добавя 300 кг към задвижването.

Hightech Panamera струва над 370 000 лв.

И въпреки това иновативната технология доставя удоволствие на водача – съвместната работа на конвенционалния двигател с вътрешно горене и електромотора генерира 680 к.с. и гигантските 850 Нм. В дъното на багажника са вградени модулите с литиево-йонни батерии. Така в сравнение с конвенционалната модификация товарният обем е редуциран на 405 л. Който реши да сгъне седалката отзад (делима в съотношение 40:20:40), може да увеличи багажника до 1395 л. „Двойно турбинираният“ 4-литров V8 предава мощността си посредством 8-степенна трансмисия с два съединителя и получава още 136 „коня“ от електродвигателя. Така колата постига максимална скорост 310 км/ч. Както казахме, при динамиката хибридната Panamera няма предимства спрямо конвенционалната – по-важното е, че в зависимост от режима на шофиране може да измине между 25 и 50 км само с енергията, „почерпена“ от контакта. Високите технологии имат своята висока цена: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid струва минимум 370 000 лева, а най-луксозните версии стигат дори до 400 000! Екомодификацията се разпознава по жълто-зелените лога и по официалния разход от 2,9 л/100 км, който, естествено, няма много общо с реалността.

Технически данни

Porsche Panamera Turbo S e-Hybrid • Двигател: 8-цил. бензинов • Работен обем: 3996 куб.см • Макс.мощност: 500 кВт (680 к.с.) • Макс. въртящ момент: 850 Нм от 1400 об/мин • Ускорение: 0-100 км/ч за 3,5 сек • Макс.скорост: 310 км • Разход EU-Mix: 2,9 л/100 км • Цена: от 370 000 лв.

Извод

Да „круизваш“ на ток е много приятно – тихо и атрактивно както за пътниците в колата, така и за публиката отвън. За тази цел обаче е достатъчен и стандартният хибриден вариант в лицето на Panamera 4 E-Hybird, който също може да бъде зареждан от контакта. Със своите 462 „коня“ този вариант е всичко друго, но не и муден, а и също се прокрадва тихо като призрак. Неговата 14-киловатчасова батерия се зарежда за 6 часа вкъщи. За същото време с Turbo S e-Hybrid човек може да измине разстоянието от Мюнхен до Франкфурт и обратно, което вероятно ще бъде по-важно за повечето водачи от движението на ток.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин