Pagani Imola: спортна кола с 827 к.с. на цена от 10 милиона


24
февр.
2020

Планирани са цели пет екземпляра, които вече са продадени

Pagani представя Imola, нов суперспортен автомобил за движение по нормални пътища, кръстен на пистата, на която е правена фината му настройка. Със само пет бройки Imola ще остане екстремно рядка кола. Подобаващо висока е и цената ѝ: десет милиона лева плюс ДДС. Двигателят е V12-мотор на Mercedes AMG с 827 к.с. и 1100 Нм максимален въртящ момент.

Особена роля при разработката на автомобила е играела аеродинамиката – допълнителните аеродинамични елементи може и да не служат на естетиката – така казва Пагани – но дават възможност за по-добри времена на пистата, за по-добър комфорт на возене и за по-добра сигурност.

Апропо сигурност: можете да бъде намален и клиренсът, за да бъде увеличено притискането – смята Пагани. Но пък при движение с по пътища с лоша настилка това може да доведе до счупване на някои части от дъното на автомобила. Затова инженерите са предпочели да повдигнат каросерията.

Imola използва активната аеродинамика, въведена в Huayra. Окачването също е с нова концепция, за да може да бъдат предадени към пътя мощността и максималния въртящ момент от 1100 Нм.

Четирите активни амортисьора се управляват електронно.  Автомобилът променя в зависимост от ситуацията на пътя положението на каросерията при предната ос. Времената за превключване се скъсяват благодарение на система „Smart Gas“.

За монокока на Pagani Imola е използвана същата смес от карбон и титан като в Roadster BC. Тя редуцира теглото и същевременно увеличава  устойчивостта на усукване и изкривяване. Друга особеност на Imola е Acquarello Light, нова лакировка, която намалява теглото на лака с до 5 килограма, без да бъдат редуцирани дълбочината и гланца на лака.

За да пестят тегло Pagani залагат на метали като алуминий, титан и високоякостна стомана. При Imola са използвани над 770 елемента с лека конструкция. Собственото тегло на Imola е 1246 кг.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >