AUTO BILD България / Pagani Huayra Roadster: със 764 к.с. под открито небе

Pagani Huayra Roadster: със 764 к.с. под открито небе

Суперавтомобилът със сваляем стъклен покрив ще бъде произведен в ограничена серия от 100 екземпляра – които вече са разпродадени


15
февр.
2017

При някои автомобили е трудно красотата да бъде описана с думи. Брилянтен пример е Pagani Huayra Roadster. Италиано-аржентинският суперавтомобил, чиято премиера беше съпроводена със серия от тийзъри, ще дебютира на изложението в Женева (9-19 март). Както е видно от фотографиите, разликите със стандартната Huayra не се ограничават само до липсата на твърд таван.

Всъщност клиентите на модела могат да избират между два вида покриви (поставяни ръчно): първият е неподвижен и е създаден от карбон и специално стъкло. Идеята му е да се чувствате под открито небе дори когато навън е студено или вали. Има и текстилен гюрук, за който е предвидено специално отделение в интериора. Цялостната аеродинамика на автомобила е ревизирана – за да бъде гарантирано по-добро представяне, отколкото при купето. В предната част има дори активни аеродинамични елементи (т.нар. flaps), a феновете на модела веднага ще забележат и променената форма на предния капак и на въздухозаборниците. Две огромни „гърбици“ започват от подглавниците и стигат чак до „букета“ от четири ауспухови тръби в центъра на задната част. Там е поставен и нов карбонов дифузьор.

Първият роудстър, по-лек от купето

Хорацио Пагани, основателят на компанията, казва, че Huayra Roadster e бил най-сложният проект на компанията. Мерките за намаляване на теглото са довели до нещо много интересно: роудстърът е с 80 кг по-лек от купето със своите 1280 кг. Това е станало възможно благодарение на използването на композита Carbotanium, който увеличава също устойчивостта на усукване на каросерията. А тя е подложена под сериозно напрежение заради мощта на онова, което „прозира“ в задната част. V12-моторът от Mercedes-AMG постига 764 к.с. при 6200 об/мин и максимален въртящ момент 1000 Нм още при 2400 об/мин. 6-литровият агрегат използва специални турбокомпресори за максимално бърза реакция при подаване на газ. Същата цел е била водеща и при разработката на трансмисията със седем предавки и два съединителя. А динамиката? Говори се, че от 0 до 100 откритата Huayra се изстрелвала за около 3 сек, а максималната скорост била 350 км/ч. Зашеметяващи стойности… също както и цената от 2,3 млн. евро!

Още по темата

Card image cap
BMW пусна хибридна Серия 5 с безжично зареждане

27
апр.
2017

Като спортна лимузина BMW 530e iPerformance комбинира типичната за марката динамика на управлението с възможността за електрическо шофиране при нулеви локални емисии

Card image cap
Truck Show 2017: акцентите в шоуто от тежка категория

1
юни
2017

За поредна година „камионджийското“ изложение събра най-интересното от света на „големите“ на пътя. AUTO BILD събра за вас най-интересното от събитие във фотогалерия

Card image cap

В последния брой:

Архив >