Въодушевление » Pagani Huayra Codalunga ще го има само 5 пъти

Pagani Huayra Codalunga ще го има само 5 пъти

1806
2022

Pagani Huayra Codalunga представлява Longtail-версия на Huayra. Ще бъдат произведени само пет екземпляра. Базовата цена на разполагащия с 840 к.с. хиперавтомобил е 14 милиона лева!

Нито един друг производител не владее толкова добре изкуството на малките серии и единичните бройки, колкото Pagani. Най-известният пример е Zonda: въпреки, че Huayra вмени през 2011 г. първото творение на Хорацио Пагани, италианците и до днес продължават да пускат нови единични бройки на Zonda (за последно чистонов 760 Roadster). И това, което се получава чудесно със Zonda, продължава и с Huayra.

След 100 Coupé-та и 100 роудстъра, 20 Huayra BC, пет Huayra Imola и 40 Huayra Roadster BC, през 2021 бе пказан само разработеният за пистата Huayra R с V12-атмосферен двигател – като „най-екстремното Pagani на всички времена“ и последна версия на Huayra. Pagani обаче не е приключил с Huayra!

Неодавна дебютира Huayra NC – единична бройка на базата на BC, но без крилати врати. И само няколко седмици по-късно Pagani показва Huayra Codalunga. Дали това специален модел действително ще бъде последният вариант на Huayra?

Идеята за Codalunga е от 2018 г.

Идеята за Codalunga е от 2018 г., когато двама дългогодишни клиента идват с молба към Хорацио Пагани, да им направи дизайна на  Longtail-версия на Huayra. Longtail е английският превод на италианското понятие Codalunga и означава дълга задница.

Четири години след първата визия Codalunga вече е готова. Ще бъдат произведени само пет екземпляра, всеки с цена от 14 милиона лева.

Проектът ще бъде реализиран от специалния отдел за малки серии „Pagani Grandi Complicazioni“ на базата на представения през 2011 Huayra Coupé. Като вдъхновение е послужил състезателен автомобил от Льо Ман от 60-те години с аеродинамични линии. Codalunga ще е не само по-дълъг, но и по-елегантен.

36 см по-дълъг от нормален Huayra

За целта цялата задница на автомобила е получила нов дизайн. Капакът на двигателя с надпис Codalunga е с 36 сантиметра по-дълъг и няма нищо общо с обикновената версия на Huayra.

Това обаче е само началото, тъй като цялата задница е с ново оформление: трите светлини от всяка страна са с променено разположение. Няма дифузьор, така, че задницата изглежда съвсем различно.

Един елемент обаче не липсва и при Codalunga – това е ауспухът с четири тръби от титан, който тежи само 4,4 кг и е със специално керамично покритие.

Теглото играе много важна роля, тъй като както всеки модел на Pagani, вече разпродаденият нов автомобил е изключително лек. Дългият пет метра Codalunga тежи 1280 кг – колкото едно VW Polo.

V12-битурбо мотор с 840 PS и 1100 Нм

С тези 1280 кг 6,0-литровият V12-битурбо агрегат изобщо не би трябвало да изпитва затруднения. В Huayra Codalunga този V12 на Pagani разполага с 840 к.с. и 1100 Нм максимален въртящ момент, предавани към задните колела от секвенциалната 7-степенна трансмисия на Getrag.

Италианците на дават информация относно динамичните характеристики, но стойности като 3 секунди за спринта до 100 км/ч и максимална скорост от 350 км/ч са повече от реалистични.

Особено благороден интериор

Във вътрешното пространство на Huayra Codalunga ще има тапицерии от кожа – изключително елегантно изпълнени.

Крилатите врати на Huayra Coupé в стила на легендарния Mercedes 300 SL ще бъдат запазени и при Codalunga.

Базова цена: 14 милиона лева

Въпреки базовата цена от 14 милиона лева (без данъци) всичките пет екземпляра на Pagani Huayra Codalunga отдавна са разпродадени. Този вълнуващ проект не само показва, че желанието за индивидуализиране на автомобила става все по-голямо, но и как една визия става автомобилна реалност. Любопитни сме да видим, дали Codalunga наистина ще е последният специален модел на Huayra.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ