AUTO BILD България / Overdrive даде нов живот на „швейцарска“ 911 Targa от 1969

Overdrive даде нов живот на „швейцарска“ 911 Targa от 1969

Ретро автомобилът е реставриран у нас в партньорство с Porsche Classic


27
мар.
2018

„Някои проекти просто не са като други. Реставрацията на това Porsche 911 Targa беше истинско приключение за нас – като едно пътуване във времето! Пренесохме се в ера, в която стилът, джентълменството и класата са били не просто ценности, а начин на изразяване и живот на цяло поколение мъже! И тъй като този автомобил отразява именно тази епоха, за нас беше важно да отделим специално внимание на всеки детайл – потопихме се и се изживяхме емоцията, формите и дизайна на автомобила!“ Taка момчетата от Overdrive представят усещането, което получават, докато работят по реставрацията на Porsche от края на 60-те.

Специалистите инвестират над 1000 часа труд в рамките на близо 8 месеца, по колата работят девет механици, а автомобилът е реставриран посредством официално партньорство с Porsche Classic. Машината заминава за Швейцария, откъдето е изпратена специално за реставрация у нас – което е брилянтно признание за качествата на нашите майстори. Всъщност българските реставратори като цяло имат установени връзки с чуждестранни търговци – и много от автомобилите по лъскавите шоурумове в Западна Европа всъщност са „съживени“ именно от златните ръце на българи.

Въпросното Porsche 911 Targa е произведено през 1969 г., с първа регистрация 1970 г. Пристига в Overdrive в привидно добро състояние, но под добре изглеждащата външност са скрити много предизвикателства. „След като разглобихме автомобила, буквално до съставните му части, се натъкнахме на множество предишни ремонти, извършени по крайно непрофесионален начин“, възмутени са момчетата, захванали се с проекта. „В крайна сметка, любовта ни към детайла се оказа доста по-силна и всичко бе поправено, според всички правила в реставрацията. След като поправихме грешките на други „колеги“, се заехме с истинската реставрация – изцяло оголеното шаси бе обработено чрез пясъкоструене и след това нанесохме няколко слоя антикоризионни покрития, за да консервираме автомобила за поне още 50 години.“ Множество детайли са подменени с оригинални, доставени от Porsche Classic. 2,2-литровият двигател със 125 к.с. и скоростната кутия (5-степенна ръчна) също преминават през пълна ревизия и почистване, след пълно разглобяване до съставни части. Моторът получава нови гарнитури и напасване на клапаните, както и основно почистване. Окачването, спирачната система и електрическата инсталация също са реновирани. В интериора автомобилът е в оригиналния си вид на почти 95%, като са сменени само най-пострадалите от времето детайли.

Още по темата