Osram Night Breaker LED: най-добрият и най-лесен тунинг за старите фарове (ТЕСТ)

1907
2024

За съвместимостта на въпросните фарове с иновативната лампа Osram е получил общо типово одобрение (понастоящем за над 200 модела автомобила, в т.ч. и голям брой кемпери) – което гарантира, че дори и при проверка в Западна Европа няма да имате проблеми. Въпросното одобрение гарантира, че лампата влиза във фара, позволява капачето в задната му част да се затвори, както и че системата за регулирането на височината на светлинния сноп функционира нормално. Освен това одобрението гарантира и спазване на изискванията за осветеност – т.е. че водачът ще разчита на достатъчно светлина върху пътя и че няма да заслепява другите шофьори, както се случва при употреба на разни ментета (най-често от Китай).

Комплектът Osram Night Breaker H4 LED струва около 200 лева.

Светодиодната лампа Osram отговаря на граничните стойности за халогенна лампа и осигурява светлинен поток от 1500 лумена (1650/1000 лумена при H4 LED). Цветната температура – 6000 Келвина, е близка до тази на дневната светлина, което подобрява видимостта на пътните знаци и маркировката.

Масивните и тежки осветителни тела са сглобени с винтчета…
…а всяка от лампите разполага със собствен вентилатор

Цената е около 185 лева за H7 LED, около 210 лева за H4 LED. Естествено, тези цени са по-високи, отколкото за комплект халогенни лампи. Според Osram продължителността на живота на Night Breaker LED била около 2500 часа, което е около 10 пъти повече, отколкото за халогенна лампа.

Как става монтажът?

Osram Night Breaker са одобрени само за моделите МПС, посочени в съответните списъци за съвместимост на производителите. Монтажът е като при халогенна лампа, но за някои модели са необходими допълнителен адаптер за закрепване и евентуално – товарно съпротивление, за да не свети на таблото съобщение за изгоряла лампа. Информация за съвместимите модели. можете да откриете на www.osram.bg.

Практично: при Osram Night Breaker H4 LED осветителното тяло може да се отдели от фасунгата – именно това решение улеснява в голяма степен монтажа.
След поставянето вентилаторчето стърчи от задната част на фара.

Ние изпробвахме монтажа на лампите при Mazda2 (DJ) от 2018 г., оборудвана фабрично с халогенни фарове тип H4. Списъкът за съвместимост на Osram разкрива не само за кои модели стават LED ретрофит лампите – специален символ указва и колко сложно е поставянето на новата лампа. При Mazda2 има изображение само на един гаечен ключ, което указва монтаж с минимална сложност. Класификацията е напълно реалистична, защото Osram прилага малък трик, който опростява процедурата: фасунгата може да бъде отделена от лампата. При стандартните халогенни лампи това не е необходимо, защото при монтаж oт уплътнението в задната част на фара стърчат само трите контактни щифта на халогенната лампа. LED крушките обаче са значително по-дълги – и част от светлинното тяло стърчи от фара. За да не се налага да вкарвате широката част през тесния отвор, първо поставяте фасунгата (метален пръстен), заключвате я с металната скоба, вкарвате задното уплътнение на фара и след това бутате тънката част на LED лампата през уплътнението. Завъртате на четвърт оборот, за да закрепите осветителното тяло обратно към пръстена – и ретрофит лампата вече е монтирана стабилно. Последната стъпка е да свържете щекера – и сте готови.

При стандартните халогенни лампа светлината не е толкова бяла и толкова топла.
Osram Night Breaker H4 LED се характеризират със значително по-висока яркост

Предимствата, изпробвани на практика

Най-важният въпрос, който навярно вълнува повечето клиенти, е дали модификацията си заслужава – все пак комплект LED лампи Osram Night Breaker H4 за нашата Mazda2 струва около 200 лева. За сравнение: най-евтините халогенни лампи H4 излизат само около 10 лева – това е сериозна разлика. Но освен че се характеризират със значително по-дълъг живот, LED лампите на Osram Night Breaker H4 LED са с много високо качество – което ще усетите още при първия досег с тях. Масивните и тежки осветителни тела са сглобени с винтчета, а всяка от лампите разполага със собствен вентилатор за охлаждане, както и с висококачествени щекери.

Разликата във визията на автомобила е лесно доловима.
Отдолу виждате как на междуградски път светят стандартните халогенни лампи, а отгоре – Osram Night Breaker H4 LED. Светодиодните крушки осигуряват по-голям обхват на светлинния сноп, по-ярка светлина, както и по-широка осветена площ.

След монтажа отиваме да тестваме светлините на затворен участък от междуселски път – където отчитаме осезаемо по-добро осветление, което би могло да ви позволи да виждате по-рано напр. пешеходци, колоездачи или диви животни отстрани на пътя. Светодиодните лампи Osram Night Breaker H4 осветяват пътя не само по-далеч, но и по-широко и много по-ярко (както се вижда от маркираните на снимката по-горе зони). Това осигурява не само по-високо ниво на безопасност, но и намалява натоварването върху водача заради взирането по иначе напълно тъмния път в сравнение със стандартните крушки с халогенна технология. Ето защо с две ръце можем да заявим: горещо препоръчваме тези лампи! И реално погледнато, 200 лева не са много пари – когато са инвестирани в сигурността на вас и семейството ви.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин