2020
Докога ли автомобилите все още ще бъдат управлявани от шофьор? Докато автономното шофиране не се наложи в следващите години и някои правни и технологични препятствия не бъдат преодоляни. Въпреки това големи автомобилни концерни и доставчици на услуги за мобилност още днес работят по своите визионерски решения за автомобили без водач. Колкото по-обхватно и по-надеждно един автономен автомобил възприема случващото се около него, толкова по-важни стават броят и разположението на сензорите като LiDAR (Light Detection And Ranging). Като пазарен лидер при LiDAR-лазерите Osram Opto Semiconductors изиграва главна роля за реализацията на тези приложения. С SPL DP90_3 специалистът по полупроводници разширява своето портфолио с компонент, разработена специално за разпознаване в близост при LiDAR-системи.
Междувременно се наложи мнението, че само една сензорна функция на LiDAR, радарна и камерна система може да осигури необходимата безопасност за изцяло автономно управление. Всяка от тези технологии има предимства и недостатъци в зависимост от конкректната ситуация – и колкото по-добре е настроена, толкова по-сигурно се движи автомобилът в трафика. Силата на LiDAR-системите например е при генерирането на 3D-информация в реално време.

Под внимание за автономния автомобил трябва да се взима както видимостта много напред (т.нар. „long-range LiDAR“; разстояние до 250 м), така и зоната в близост до автомобила („short- и mid-range LiDAR“; до ок. 90 м). Short- и mid-range LiDAR се грижи за класически ситуации на пътя като изпреварвания на магистрала или движение в града.
В лицето на SPL DP90_3 Osram лансира 1-канален импулсен лазер, който се отличава преди всичко с по-добро качество на лъча и с изключително компактните си размери (0,3х0,6 мм).