FLEX 7 наричаха от Opel своята гениална концепция за седалките в първата Zafira, която направи фурор в разрастващия се тогава пазар на вановете. След това обаче се появи VW с търсения Touran, а години по-късно класът на мултифункционалните ванове бе пометен от SUV вълната. После през 2017 г. PSA (Peugeot, Citroën) пое марката от Рюселсхайм, което означаваше смяна на старата платформа на GM и преминаване към съответната на PSA, а иначе казано след две десетилетия и три поколения това бе краят на последната класическа Zafira. Новата е микробус – за клиентите, харесващи старата, това е още една причина да се огледат за добре запазен употребяван екземпляр. С цена от 15 000 лева нашият фотомодел от 2016 г. от Autohus в Бокел е сред най-изгодните оферти на пазара. Със 136 дизелови конски сили, Euro 6, шикозни 17-цолови джанти и свалящ се теглич моделът е чудесно конфигуриран за семействата. Не откриваме единствено третия ред седалки от концепцията Flex-7, при която той се прибира в пода на багажника до равна повърхност.

Третата Zafira за първи път се появява серийно като петместен модел. Така че, ако искате да ползвате автомобила като шатъл, трябва преди това да проверите в багажника. Предишните двама собственици са използвали да навъртят общо 136 000 километра, за да съберат колкото може повече мръсотия, износване и драскотини – фотографът ни се съгласи доста трудно на снимки в интериора.

Иначе този Opel Zafira блести с максималната си вместимост на багажника от 1792 литра и полезния товар от 679 килограма. Естествено и комфортът на возене в Zafira не е никак лош. Много място на първия и втория ред седалки, както и голям брой (най-често доплащащи се) комфортни екстри превръщат компактния ван в приятен автомобил за пътуване на дълги разстояния. Нищо чудно, че мощният битурбо дизелов агрегат със 195 к.с., който участваше в продължителния тест на AUTO BILD, измина за кратко време 100 000 км. Всеки от нас пътуваше с удоволствие в командировка със Zafira.

Накрая автомобилът стигна целта без никакви сериозни проблеми. Единствено на тема навигация и Bluetooth този Opel не е в крак с времето, но можете да използвате допълнително оборудване. Ще ви помогне и по-голямата мощност под капака. В натоварено състояние малките бензинови мотори със 115 до 140 к.с. са леко затруднени, докато по-големите със 170 или 200 к.с. харчат повече. Значително по-препоръчителни и по-подходящи са дизелите. С тях третата Zafira е истински всестранен талант. Да се надяваме, че няма да е последният такъв на Opel…
РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА OPEL ZAFIRA НА СТАРО
Продължете на следващата страница