Opel Zafira на старо: втора като нея няма да има


24
ное.
2020

FLEX 7 наричаха от Opel своята гениална концепция за седалките в първата Zafira, която направи фурор в разрастващия се тогава пазар на вановете. След това обаче се появи VW с търсения Touran, а години по-късно класът на мултифункционалните ванове бе пометен от SUV вълната. После през 2017 г. PSA (Peugeot, Citroën) пое марката от Рюселсхайм, което означаваше смяна на старата платформа на GM и преминаване към съответната на PSA, а иначе казано след две десетилетия и три поколения това бе краят на последната класическа Zafira. Новата е микробус – за клиентите, харесващи старата, това е още една причина да се огледат за добре запазен употребяван екземпляр. С цена от 15 000 лева нашият фотомодел от 2016 г. от Autohus в Бокел е сред най-изгодните оферти на пазара. Със 136 дизелови конски сили, Euro 6, шикозни 17-цолови джанти и свалящ се теглич моделът е чудесно конфигуриран за семействата. Не откриваме единствено третия ред седалки от концепцията Flex-7, при която той се прибира в пода на багажника до равна повърхност.

1,6-литровият дизелов мотор може би не е сред най-култивираните на пазара, но пък е мощен и надежден

Третата Zafira за първи път се появява серийно като петместен модел. Така че, ако искате да ползвате автомобила като шатъл, трябва преди това да проверите в багажника. Предишните двама собственици са използвали да навъртят общо 136 000 километра, за да съберат колкото може повече мръсотия, износване и драскотини – фотографът ни се съгласи доста трудно на снимки в интериора.

Ергономичен, но с големия брой превключватели претрупан кокпит. След фейслифта през 2016 от Opel поразчистват и подобряват сигурността при шофиране

Иначе този Opel Zafira блести с максималната си вместимост на багажника от 1792 литра и полезния товар от 679 килограма. Естествено и комфортът на возене в Zafira не е никак лош. Много място на първия и втория ред седалки, както и голям брой (най-често доплащащи се) комфортни екстри превръщат компактния ван в приятен автомобил за пътуване на дълги разстояния. Нищо чудно, че мощният битурбо дизелов агрегат със 195 к.с., който участваше в продължителния тест на AUTO BILD, измина за кратко време 100 000 км. Всеки от нас пътуваше с удоволствие в командировка със Zafira.

Преди моделът се наричаше Zafira Tourer – до 2016 г., а след фейслифта добавката в името отпадна

Накрая автомобилът стигна целта без никакви сериозни проблеми. Единствено на тема навигация и Bluetooth този Opel не е в крак с времето, но можете да използвате допълнително оборудване. Ще ви помогне и по-голямата мощност под капака. В натоварено състояние малките бензинови мотори със 115 до 140 к.с. са леко затруднени, докато по-големите със 170 или 200 к.с. харчат повече. Значително по-препоръчителни и по-подходящи са дизелите. С тях третата Zafira е истински всестранен талант. Да се надяваме, че няма да е последният такъв на Opel…

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА OPEL ZAFIRA НА СТАРО

Продължете на следващата страница

Още по темата