Opel Zafira на старо: вече е евтин

Някога Zafira беше скъп семеен автомобил, сега курсът му е значително паднал.


16
ян.
2018

Къде щеше да бъде Opel днес без Zafira. Отговорът идва неволно от само себе си след поглед към пазарните показатели. Zafira Силният интерес към този модел на вторичния пазар е предизвикан от атрактивните цени. До появяването и като употребяван автомобил Zafira беше доста скъпо удоволствие за повечето средностатистически семейства. Смяната на модела преди две лета и конкуренцията от страна на VW Тouran предизвикаха чувствително намаляване на цените. Качеството на автомобила според немския ADAC е доста по-високо от това на Astra, с която имат много общи възли и агрегати, но въпреки това не може да се каже, че тук не се чупи нищо.

Както при всеки съвременен автомобил при семейния Opel са налице многобройни дребни проблеми с електрониката. Блокирали имобилайзери, проблеми в управляващите модули на двигателите (най-често при бензиновите) и естествено тайнствено светещите без никаква видима причина контролни лампи.

На този фон абсолютно нормално изглеждат и отказите на бензиновите помпи, стартерите, алтернаторът или дефектирали релета и охлаждащи вентилатори. Последните могат да излязат на собственика доста солено, тъй като прегряването на двигателя в най-добрите случаи води до прегряване на гарнитурата на цилиндровата глава, а в най-лошите до основен ремонт или замяна на целия двигател. Двигателите, монтирани на Zafira се славят като здрави, включително и високофорсираните 2-литрови бензинови турбоагрегати с мощност 192 к.с. (по-късно 200 к.с.), при които дефектите са по-скоро рядкост и най-често са породени от лошото отношение на стопанина на автомобила.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА OPEL ZAFIRA В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

По друг начин стоят нещата при дизелите, но това напоследък засяга всички автопроизводители. Турбокомпресорите и горивоподаващите системи с високо налягане са чувствителни детайли, благодарение на които дефектите и оплакванията при този тип мотори в днешно време са доста повече, отколкото при добрите стари и тромави атмосферни дизели.

Дебитомерите дават дефекти, и то най-често при дизелите.

Проблемите с тока идват – лошо закрепен кабел маса по автомобила.

Един от специалитетите на Zafira е големият разход на масло при дизелите. Поне до май 2002 г. След това Opel въведоха лазерно хонинговане на двигателните блокове, благодарение на което това перо в книгата за оплаквания рязко намаля. За сметка на това обаче хроничен  дефект са износените и деформирани стабилизиращи щанги. Тук Opel плува по същото течение, както и други производители на миниванове. Това обаче не може да служи като оправдание, при сравнение с японските производители, които успяват да конструират солидно окачване и при седемместните си автомобили.

Остарял каучук по задното окачване.

Духов оркестър. Задните спирачки са склонни към издаването на скърцащи звуци

Въпреки всичко казано до тук, основавайки се и на продължителния (100 000 км) тест, проведен от AUTO BILD можем с абсолютно основание да кажем за Zafira, че е един солиден Opel.

Типичен Opel, съдейки по ръждясалата ауспуховата тръба.

Стабилизиращите щанги и окачването отпред понякога имат сериозни луфтове

Оценка

При Opel Zafira има редица дребни дефекти, които са малка над средните очаквания на потребителя. Те отиват на първа линия пред всички останали. На първо място, разбира се, са разбитите стабилизиращи щанги и шарнирите на предното окачване. Фаровете досаждат с често изгаряне на крушки. Позитивното в случая е, че автомобилът страда относително малка от типичната за старите поколения Opel корозия.

Още по темата