Opel Speedster на старо: само летенето е по-приятно!

Истинският наследник на Opel GT се нарича Opel Speedster. И все още може да откриете добри екземпляри на изгодна цена


24
юли
2017

Светкавица отпред, двигател по средата, нисък като състезателен болид – тази необичайна комбинация и до днес впечатлява водачите. И в това няма нищо чудно – в историята на Opel необичайният Speedster е модел без предшественик и без наследник. Няма друг сериен модел на Opel, който да е толкова радикално спортен: двете места, мъничкият гюрук, намекът за багажник и острата като бръснач управляемост превръщат този Opel в много особен случай. Това естествено се дължи на факта, че този модел е почти изцяло Lotus. Speedster, който е на пазара от 2000 година, е висок само 1,11 метра, тежи едва 870 кг, базиран е на Lotus Elise и се сглобява в завода на Lotus в Хетел, Великобритания. Основата му е леко само 71 килограма алуминиево шаси, покрито с каросерия от стъклопласт, а двигателят и трансмисията са монтирани върху спомагателна стоманена рама.

Обслужване отпред
Отпред има само място за техниката. Задължително проверете монтирания отпред радиатор за течове

Ръчното производство на всеки Opel Speedster отнема цели три дни. Успоредно с него Vauxhall, британската дъщерна марка на GM, пусна на пазара версията VX 220. Малко по-големият оригинал на Opel бе малко по-ръбест и масивен от заобления оригинал на Lotus. При Speedster серийни бяха АВS, въздушната възглавница за водача и усилвателят на спирачките – за разлика от несравнимо по-„голия“ Elise. Но дори и при най-радикалния Opel липсваха декадентски глезотии като сервоуправление или климатична инсталация. И все пак: по желание се предлагаше лакиран в цвeта на каросерията пластмасов твърд покрив.

Двигател отзад
2,2-литровият четирицилиндров мотор е с ангренажна верига и е надежден и безпроблемен. В багажника може да натоварите максимум 50 килограма

В началото радостта от шофирането на Speedster се осигуряваше от 2,2-литров четирицилиндров мотор със 147 к.с., през 2003 година гамата бе допълнена със Speedster Turbo с 200 к.с. и максимална скорост 243 км/ч. „Части за двигателите се намират лесно, но каросерията, спирачките, окачването и ауспухът са се произвеждали специално за Speedster. Някои части вече не могат да бъдат намерени, в краен случай могат да помогнат единствено майсторите на тунинга“, казва експертът по Speedster Франк Верле от Ерленбах. Спортната кариера на Speedster не продължи дълго: производството бе спряно още през 2005 година. И оттогава не се е появявал толкова безкомпромисен Opel. Искате ли да се обзаложим, че на този шантав автомобил му предстои кариера на класик? И който купи сега, ще направи добра инвестиция. Цените на най изгодните екземпляри стартират от 20 000 лева.

 

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА МОДЕЛА В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Още по темата

Card image cap
Lada Niva втора ръка: грубоватият руснак

25
авг.
2017

Lada Niva е сред най-евтините нови автомобили. Струва ли си да се купи на старо?

Card image cap
Употребяван автомобил: VW Golf VII от 26 000 лева

3
авг.
2016

Който избере употребяван Golf VII, не може да направи голяма грешка

Card image cap
Citroen C3 на старо: френски за начинаещи

19
сеп.
2017

"Грозното пате" 2CV бе популярен, но и доста ненадежден автомобил. Citroen C3 е следващото изгодно предложение на французите. Как се представя френското Polo след няколко години?