Ретро » Opel Rekord С 1700: индустриалният рекорд на Рюселсхайм

Opel Rekord С 1700: индустриалният рекорд на Рюселсхайм

2208
2022

Светослав Славков е колекционер вече повече от 15 години. Неговият Opel Rekord С е и първият му ретро-автомобил, който преди това има само един собственик – български дипломат, който го е купил като нов през 1969 г. от “Кореком”. Автомобилът е използван съвсем малко, през повечето време е държан в гараж и е изключително запазен за годините си. Тапицерията, която по принцип е една от най-уязвимите на външни влияния материя, е съхранена перфектно, тъй като през годините е била покрита с два слоя калъфки. Единствено двигателят на автомобила е подложен на по-сериозен ремонт. Каросерията също е пребоядисана и сега изглежда като нова.

Opel Rеkord C е изключителен представител на марката от Рюселсхайм. Моделът дебютира през август 1966 г., като наследник на кратко просъществувалата серия В. Новият Opel е малко по-голям от своя предшественик, а производството му продължава чак до края на 1971 г., когато е заменен от следващото поколение D. Той остава във фирмената история, като най-дълго задържалия се на конвейера модел на Rekord, като за този период е тиражиран в 1 276 681 броя. Това го превръща и в първия заводски образец от среден клас, надхвърлил респектиращата граница от един милион.

Rеkord C се отличава с изцяло нов дизайн, предложен от техническия директор и главен инженер на Opel, Ханс Мерсхаймер, малко преди неговото пенсиониране през 1967 г. Предлага се с богата гама от изпълнения, като най-продаваните от тях са версиите на седан с четири или две врати. Автомобилът се произвежда и във вариант комби с две и четири врати, но има също така лекотоварна версия, купе без средна колона и дори кабриолет, който се прави по поръчка от каросерийната фирма Deutsch. Opel Rekord C е оборудван с изцяло нов двигател, използван за кратко при неговия предшественик от серия В през 1966 г. и с известни подобрения остава в производство чак до 1978 г. Той се отличава с необичайна конфигурация на разпределителния вал (CIH или Camshaft in head), който е позициониран в главата директно над цилиндрите, но не точно в класическата схема OHC. Новият агрегат е оборудван и с нов карбуратор по лиценз на американския Carter, използван по същото време от GM. Разходът на гориво изглежда сравнително висок според съвременните стандарти. За времето си обаче това е един от най-икономичните модели на Opel, с много по-добри показатели в това отношение от други актуални по същото време местни конкуренти от същия клас, като например Ford 17M.

Стандартната трансмисия при всички модели е ръчна, изцяло синхронизирана предавателна кутия. Освен на външен вид, новият Rekord С се отличава от предходния модел с малко по-дълга каросерия, чиято база е удължена с 6 см. Изцяло обновен е и предният мост, който вече е с двойни А-образни напречни носачи, винтови пружини и стабилизираща щанга.

Спирачната система става двукръгова със сервоусилвател и дискови спирачки на предните колела. Като цяло е повишено и нивото на пасивната безопасност, в това число с чупеща се кормилна колона и ударопоглъщаща материя на арматурното табло. Интересно решение е приложено при оформлението на километража, при който цветната линия, обозначаваща покачването на скоростта, променя цвета си – от зелено към жълто и червено. 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин