2024
Според класификацията на моделите, валидна в Западна Германия в началото на 60-те години, Opel Rekord А е позицониран в горния сегмент на средния клас. Моделът е представен официално през март 1963 г. и се явява наследник на серията Р2 във фирмената гама. Rekord А става основоположник на една от най-успешните серии на компанията през 60-те години, като обновените версии, произвеждани след него се обозначават съответно с буквите В, С и т. н. До този момент официалното заводско наименование на модела е Opel Olympia Rekord R3 и лансираният през 1963 г. модел фактически е първият, при който Rekord става основно фирмено название.
Автомобилът се отличава с обемиста каросерия и просторно купе, макар че според американските стандарти може да се причисли към компактния клас. Неговият елегантен дизайн и модерен интериор в известна степен напомнят на произвеждания по същото време Chevrolet Chevy II, особено при поглед отстрани, докато в предната и задната част могат да се открият видими разлики.
Rekord А, също както и своя предшественик, се предлага в няколко изпълнения на каросерията – седан с две и четири врати, купе и два варианта комби – пътнически и лекотоварен, който няма задни странични прозорци (този модел е известен с търговското название CarAVan и е само във вариант с две врати).
Съществува и специална версия кабрио, която не е дело на фабриката в Рюселсхайм, а се изработва по поръчка от някои каросерийни фирми в страната, например Auterieth в Дармщат. Предлаганите двигатели, които са с работен обем 1,5 и 1,7 литра и мощност съответно 55, 60 и 67 к.с., на практика са базирани на предвоенния OHV агрегат на Opel Olympia от 1937 г. Последната доработка на този архаичен предвоенен мотор, при която е извлечен неговият максимален потенциал, е направена именно при Rekord А, след което той окончателно е изпратен в историята. През 1965 г. наследникът Rekord В получава изцяло нов ОНС двигател.
Впрочем през 1964 г. Rekord А започва да се предлага и с по-мощен 6-цилиндров двигател с мощност 100 к.с., който пък от своя страна се явява доработка на моторите на предвоенния Opel Super 6, дебютирали през 1937 г. Именно на неговата база не след дълго са създадени двигателите на серията Commodore. Тази скъпа разновидност на Rekord А се предлага само като седан и купе.
Скоростните кутии, които вървят в комплект с Rekord А, са четиристепенна механична и тристепенен полуавтоматик от типа Olymat. Конструкцията на шасито следва стандартната концепция през 60-те години. Предното окачване е с двойни напречни носачи и пружини, а задното – с полуелиптични листови ресори и хидравлични амортисьори. Спирачната система е двойнодействаща, а спирачките са барабанни на всички колела, но срещу 150 DM като опция се предлагат и дискови отпред. В средата на 60-те години най-евтината версия на Opel Rekord А се продава за 6830 DM, а най-скъпата (купе с 6-цилиндров двигател) струва 9310 DM. До идването на обновения модел Rekord В през август 1965 г., родоначалникът на серията е произведен общо в 887 304 броя.