Opel Rekord А: ново начало

1109
2024

Според класификацията на моделите, валидна в Западна Германия в началото на 60-те години, Opel Rekord А е позицониран в горния сегмент на средния клас. Моде­лът е представен официално през март 1963 г. и се явява наследник на серията Р2 във фирмената гама. Rekord А става ос­новоположник на една от най-успешните серии на компанията през 60-те години, като об­новените версии, произвеждани след него се обозначават съответно с буквите В, С и т. н. До този момент официалното завод­ско наименование на модела е Opel Olympia Rekord R3 и лансираният през 1963 г. модел фактически е първият, при който Rekord става основно фирмено название.

Автомобилът се отличава с обемиста каросерия и просторно купе, макар че спо­ред американските стандарти може да се причисли към компактния клас. Неговият елегантен дизайн и модерен интериор в известна степен напомнят на произвеж­дания по същото време Chevrolet Chevy II, особено при поглед отстрани, докато в предната и задната част могат да се от­крият видими разлики.

Rekord А, също както и своя предшестве­ник, се предлага в няколко изпълнения на каросерията – седан с две и четири врати, купе и два варианта комби – пътнически и лекотоварен, който няма задни странични прозорци (този модел е известен с търговското название CarAVan и е само във вари­ант с две врати).

Съществува и специална версия кабрио, която не е дело на фабриката в Рюселсхайм, а се изработва по поръчка от някои каросерийни фирми в страната, на­пример Auterieth в Дармщат. Предлаганите двигатели, които са с работен обем 1,5 и 1,7 литра и мощност съответно 55, 60 и 67 к.с., на практика са базирани на предвоенния OHV агрегат на Opel Olympia от 1937 г. Последната дора­ботка на този архаичен предвоенен мо­тор, при която е извлечен неговият максимален потен­циал, е направена именно при Rekord А, след което той окончателно е изпра­тен в историята. През 1965 г. наследникът Rekord В по­лучава изцяло нов ОНС двигател.

Впрочем през 1964 г. Rekord А започва да се предлага и с по-мощен 6-цилиндров двигател с мощност 100 к.с., който пък от своя страна се явява доработка на моторите на предвоен­ния Opel Super 6, дебюти­рали през 1937 г. Именно на неговата база не след дъл­го са създадени двигатели­те на серията Commodore. Тази скъпа разновидност на Rekord А се предлага само като седан и купе.

Скоростните кутии, ко­ито вървят в комплект с Rekord А, са четиристепенна механична и тристе­пенен полуавтоматик от типа Olymat. Конструкцията на шаси­то следва стандартната концепция през 60-те годи­ни. Предното окачване е с двойни напречни носачи и пружини, а задното – с полуелиптични листови ресори и хидравлични амортисьо­ри. Спирачната система е двойнодействаща, а спирачките са барабанни на всич­ки колела, но срещу 150 DM като опция се предлагат и дискови отпред. В средата на 60-те години най-евти­ната версия на Opel Rekord А се продава за 6830 DM, а най-скъпата (купе с 6-цилиндров двигател) струва 9310 DM. До идването на обновения модел Rekord В през август 1965 г., родоначалникът на серията е произведен общо в 887 304 броя.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин