2023
През втората половина на 60-те години много автомобилни марки излизат на пазара с разнообразни, многообещаващи и дори провокативни спортни названия, което в повечето случаи е само първосигнален търговски похват, без реално покритие. Не така обаче стои въпросът с Rallye Kadett на Opel. Практичният германски подход към пазара е тясно обвързан не само с имиджовата политика, но и с реалните спортни постижения, на които е способен един сериен автомобил. Ето защо още в първоначалния етап от разработката на най-мощния Kadett от края на 60-те години, в него е заложен ярко изразен състезателен ген.
Необичайно мощният двигател е оборудван със съединител със светкавичен захват, което значи че след всяка смяна на предавките колата буквално може да катапултира напред. Този автомобил всъщност е много по-спортен, отколкото изглежда на пръв поглед, и затова и названието Rally е напълно заслужено и трябва да бъде прието съвсем сериозно.

По отношение на своята конструкция Rallye Kadett практически не се различава от останалите модели на Kadett и Olympia, като единствените промени се откриват в малко по-мощния двигател и новата трансмисия. При поглед отвън веднага правят впечатление атрактивните джанти, оборудвани с радиални гуми 155 SR 13.
Стабилизираща щанга има само на задния мост, докато отпред работата се поема от стандартната и за останалите версии конфигурация от напречни носачи и хидравлични амортисьори, като единствената разлика е, че окачването на четирите колела е малко по-твърдо от това на стандартната версия.

В двигателя също няма нищо необичайно от техническа гледна точка – стандартен сериен агрегат на Opel с обем 1900 куб. см, базиран на популярния и широко експлоатиран през 60-те години 1,7-литров мотор, като единствената разлика е в леко разширения отвор на цилиндъра (+0,2 мм). Първата по-основна разлика всъщност се открива извън двигателя в различната всмукателна тръба на карбуратора, оборудван с модерна система за саморегулиране, която осигурява по-ефективно подаване на гориво.
Въпреки че не е основно видоизменен, този двигател се оказва много по-енергичен от 1,7-литровия си първообраз и освен допълнителните 15 к. с. се представя много по-добре както при по-ниски обороти, така и при максималното им ниво от 6000 об/мин.

Въпреки типичното спортно оформление на GT-каросерията, Rallye Kadett е пълноценен четириместен автомобил с достатъчно място за двама възрастни на задната седалка, като това по никакъв начин не ощетява обема на багажния отсек, който на практика е огромен за автомобил от такъв клас, но е малко неудобно проектиран. Известен недостатък е и сравнително малкият капацитет на 40-литровия резервоар за гориво.
Адмирации заслужава сериозното внимание от страна на Opel, което е отделено на безопасността на автомобила. Освен обезопасеното табло и ударопоглъщащата кормилна колона, в стандартното оборудване влизат и предпазните колани на предните седалки.

Всички модели имат изцяло ново задно окачване, при което използваните до този момент надлъжни полуелиптични листови ресори са заменени от винтови пружини. Неортодоксалното предно окачване е запазено почти без промяна, но е омекотено при автомобилите със стандартни двигатели.
Представеният на снимките автомобил е част от колекцията на Милан Посавец от Нови Сад.
