Opel Omega Evolution 500: DTM „бегачка“ за обществените пътища

2312
2019

Производител, който в началото на 90-те години иска да стартира в DTM, трябва да направи поне 5000 бройки от съответния сериен модел. Доработената за състезания версия пък трябва да бъде пусната в тираж от поне 500 екземпляра като „улична“ версия. Taка Opel се решава да избере Omega A за DTM и поръчва на Irmscher да направи до 509 броя от Opel Omega Evolution 500 за целите на хомологацията. Днес редкият и изключително бърз голям Opel е нашата класика на деня!

Като база за хомологационния модел е послужен Opel Omega 3000 24V. 3-литровият редови „шестак“ на този супер Opel генерира 204 к.с. Компанията от Рюселсхайм осигурява на машината с копринено нежна работа алуминиева цилиндрова глава с 24 клапана, два горно разположени разпределителни вала, електроника Bosch Motronic и работещата на две степени всмукателна система Dual Ram. Така подсилена, през пролетта на 1990 Omega 3000 24V успява да накаже дори Porsche 944 S2 в сравнение на AUTO BILD. Opel взима готови екземпляри на Omega 3000 24V в черен цвят Nova и ги изпраща към Ремсхалден в базата на култовия тунер Irmscher. Швабите дават на специалната версия впечатляващ бодикит: те разширяват калниците, като придават кръгла форма на задните. Броните са модифицирани за създаване на по-голямо аеродинамично притискане. Отпред Omega Evo 500 получава регулируем спойлер, отзад впечатляващо антикрило, което „излиза“ автоматично от скорост 80 км/ч и достига до крайната си позиция при около 140 км/ч. Естествено, и интериорното оборудване не е запазено в оригинален вид. Поставени са седалки Recaro.

Отвътре „шестакът“ на Omega е получил множество модификации. Двигателят на Evo 500 разполага с ковани бутала, ръчно изработен колянов вал и още много. Благодарение на всичко това агрегатът генерира до 10 000 об/мин. За да бъде автомобилът удобен за шофиране и от обикновени водачи, хората от Irmscher вдигат мощността на „уличната“ версия съвсем леко. Тя е 230 к.с. Шефът на ОРС Фолкер Стричек обаче кара състезателна Omega с доста по-висока мощност – над 400 „коня“. Познавачите на Omega Evo 500 знаят добре, че чарът на модела не е в неговите технически данни – а в светкавично бързото разгръщане на мощността без забележимо ограничение в оборотите. Именно това прави този Opel толкова специален. Според официалните данни максималната скорост е „едва“ 249 км/ч – но в действителност много водачи на Evo се хвалят, че стрелката на скоростомера при тях се е доближавала до 280 км/ч.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв