Opel Omega 3000 24V: класика на деня

3010
2019

Opel Omega 3000 24V унижава Porsche–та – при това като тежащ 1,5 тона седан. Това е възможно на редовия 6-цилиндров двигател с особена цилиндрова глава. Нашата класика на деня!

Тежащ 1,5 тона седан с обем на багажника 520 литра, но по-бърз от Porsche 944: това е Opel Omega 3000 24V, една от спортните версии на произвеждания от 1986 г. наследник на Rekord, модел от горния среден клас.

Алуминиева цилиндрова глава, горно разположени разпределителни валове

През пролетта на 1990 г. в сравнителен тест на AUTO BILD Omega 3000 24V (заводско обозначение: C30SE) побеждава Porsche 944 S2 с 242 спрямо 238 км/ч. Победени бяха и седани като BMW 535i или Lancia Thema 8.32. Спринтът на Opel от 0 до 100 км/ч продължава 8 секунди. Това е възможно благодарение на 3,0-литров редови 6-цилиндров мотор с 204 к.с. при 6000 об/мин под капака на типичната „рожба“ на 80-те години на миналия век. Другите му характеристики: алуминиева цилиндрова глава с 24 клапана, два горно разположени разпределителни вала (DOHC), Bosch Motronic и двустепенна всмукателна уредба „Dual Ram“. Дори комби-версията Omega Caravan вдига 230.

Цената като нов навремето: 53 000 германски марки

През 1987 г. Omega 3000 със 177 к.с. и 6-цилиндров мотор допълва гамата на Opel. През 1989 г. се появява и Omega 3000 24V на тогавашна цена от 52 930 марки. До 1993 г. са произведени 15 400 автомобила. Това не е единственият спортист на Omega: през 1990/91 следва DTM-хомологационният модел Omega Evo 500 (230 к.с., 89 400 мерки), през 1990-92 супер-Opel-ът Lotus Omega (377 к.с., 125 000 германски марки) с 3,6-литров битурбо агрегат, максимална скорост от 283 км/ч, 907 екземпляра. Днес Opel Omega 3000 24V се среща сравнително рядко – на цени от 4000 до 22 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин