Opel Omega 3.0i с V6 мотор и 211 к.с. – днес се среща рядко


23
юли
2021

Топмоделът на Opel Omega B 3.0 с V6-двигател и 211 к.с. днес е търсен йънгтаймер. Информацията за класиката на деня!

В края на 90-те години хората от Рюселсхайм се конкурират с Audi A6, BMW Серия 5 и Mercedes Е-клас – с модела Omega, автомобил, който си остава подценен и до ден днешен.

Делови дизайн на каросерията, изчистени линии и висококачествени материали – Omega B притежава формат на кола от високия клас. Това важи най-вече а топварианта на моторизация, разполагащият с 211 к.с. 3-литров V6 агрегат.

6-цилиндровият мотор е култивиран и ускорява бързо

При качването в Omega се чувстваме спокойни в добрия стар свят. Аналоговите уреди ни напомнят, че тук е различно. Вратите се затварят плътно, а V6 двигателят се събужда след завъртане на ключа. На хартия данните на 3.0 V6 не звучат кой знае колко впечатляващо -238 км/ч, спринт до 100 за 9,5 секунди. На пътя обаче се чувстваме достатъчно добре моторизирани. 4-степенната автоматична трансмисия превключва прецизно и леко.

При кикдаунд V6 се отзовава веднага и не се бои да скочи до 6000 оборота. При 4500 оборота се включва втората степен на тяга, а Omega предлага почти спортна мощност и звучи доста яко. Но автомобилът може да се кара също така спокойно с 1600 оборота и темпо 80 км/ч по междуградски пътища.

Предлаганото място е щедро – както отпред, така и отзад, а също и в багажника (530 литра). Водачът и пътникът до него седят на серийни спортни седалки. Те са с твърда тапицерия, но предлагат отлична странична опора. Свикване изисква единствено малко високата позиция на седене. Иначе впечатлението от качеството е много добро – Omega придава усещане за висок клас автомобил. Серийното оборудване е включвало ABS и четири въздушни възглавници. Добавяме и стабилизиращата следата система TC-Plus. За разлика от нормалната настройка, спортното окачване си партнира добре с големите колела с гуми с размер 235. Спирачният път от 38,3 метра е много добро постижение. Въпреки по-ниското окачване (15 мм) и по-твърдата настройка пружини-амортисьори, Omega Sport предлага изненадващо добър комфорт. Също радостно е и богатото оборудване на автомобила.

По-резистентна на корозия в сравнение с Omega A

Всички V6 в Omega са с ангренажен ремък, като смяната му е препоръчителна на всеки 4 години или на 60 000 километра. Ядове при моделите с V6 2.5 и 3.0: ако се налага ремонт на изпускателния колектор, трябва да свалите двигателя. По-късните V6 (2.6 и 3.2) са с изпускателен колектор от неръждаема стомана и не са засегнати от този проблем.

Типично за всички V6 двигатели: теч от картера. През миналия век  Opel бяха известни с бързо ръждясващите си ауспухови уредби. Omega B ръждясва значително по-малко от предшественика си A, но междувременно все пак е на 18 години. Типичните гнезда на корозия: долните кантове на вратите, под лайстните на прозорците, калниците, задния капак на комбито (чистачка). Срещат се и пикселни грешки на дисплея. Навигациите с LC-дисплей издържат повече.

Добрите екземпляри струват около 8000 лв.

През 90-те години в класа на Omega нямаше конкуренти, които да предлагат толкова много за 64 310 марки. Според Classic Data Opel Omega B 3.0 в състояние 1 струва около 16 000 лв., в състояние 2 около 8000 лв. и в състояние 3 – 4000 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин