Opel Meriva II на старо: разумен избор за цялото семейство


31
дек.
2021

Хитроумните семейни автомобили не трябва да са скъпи. Доказателството за това бе представено от Opel след 2010 г. с второто поколение на Meriva. На само 4,30 метра дължина хората от Рюселсхайм успяха да създадат компактен ван с индивидуална външност. Техниката бе семпла и (почти) без експерименти, като голяма част от нея се използваше в Astra и Zafira.

Комфортно и недозавиващо: пътното поведение

В каква форма е обаче моделът със срещуположно отварящи се врати след 8 години? Нашият тестови автомобил от автокъща „Франц Пол“ в Хамбург е с първа регистрация през ноември 2013 г. Моторизиран е с напълно достатъчния турбо бензинов двигател със 120 к.с. и с ниво на оборудване Innovation. Като нов в Германия е струвал 49 500 лв. Затова пък оборудването задоволява почти всички желания и от днешна гледна точка: алуминиеви джанти, мултифункционален волан, отопление на седалките, навигация и климатична инсталация. Като цяло освен висока позиция на седене Meriva B предлага място за четирима и голям брой хитроумни детайли.

Кокпит с алуминиеви акценти. Навигацията е остаряла, освен това има твърде много бутони

Детайлите: от регулиращ се по дължина среден подлакътник с различни поставки през гъвкава задна седалка с механизми за регулиране и сгъване до хоризонтално разделен на две части багажник. Погледите привличат и срещуположните врати: навремето Opel наричаше концепцията FlexDoors. С изключение на различната външност те не предлагат допълнителна полза. Дори напротив: заради големия ъгъл на отваряне от 84 градуса във всекидневието бързо ще се сдобиете с повреди на лака по ръбовете на вратите.

Осветление около автомобила в долния край на средната колона, шикозни 17-цолови алуминиеви джанти
От 400 до 1500 л е вместимостта на гъвкавия багажник. Съвсем прилично!

Продължете на следващата страница

Още по темата