Opel Meriva на старо: семеен приятел с течове на масло

2807
2021

Компактният ван Opel Meriva е радост за семействата: с много място, ниски разходи за поддръжка и компактни за паркиране в града размери. Моделът е перфектен за цялата фамилия – ако не бяха няколко недостатъка. Вижте най-важната информация за модела като употребяван автомобил от TÜV-доклада на AUTO BILD!

Opel Meriva (Typ B)

Период на производство: 2010-2017

Двигатели: 95 к.с. (1.3 CDTI) до 140 к.с. (1.4 T)

Цена: от 9000 лева

Безопасност за пътниците (Euro NCAP краштест 2011): пет звезди

Отварящите се срещуположно на предните задни врати изискват свикване и невинаги са практични.

Това е Meriva

Пространство, пространство и още пространство. Само на 4,29 метра! И тъй като е толкова практичен, задните врати със шарнири на С-колоната, вероятно са нещо много приятно за родителите, които закопчават децата си на детски столчета – това решение още изглежда революционно. Базата на модела идва от Astra със следните двигатели: бензинови с диапазон мощност от 100 до 140 к.с. и дизелови двигатели, генериращи от 95 до 136 к.с. Освен най-малкия бензинов агрегат, всички други са с турбокомпресор.

Вижте оферти за Opel Meriva В на онлайн борсата за употребявани автомобили

Какво може Meriva

Дори четиричленно семейство може безпроблемнно да пътува с малкия ван. Той е приятен за каране, солидното окачване осигурява добро пътно поведение и гарантира комфорт при дълги пътувания. Благодарение на гъвкавите задни седалки с възможност за местене Meriva може да се трансформира в товарач само с едно движение. Така получавате равна товарна площ с обем за съхранение от 1500 литра. Препоръчителен двигател: 1,6-литровият дизел, предлаган от края на 2013 г., е икономичен и работи спокойно.

Отварящите се срещуположно на предните задни врати изискват свикване и невинаги са практични.

Какво в Meriva създава проблеми

Да си припомним сервизните акции: моделите от 2011 г. бяха привикани в сервизите заради разхлабени болтове на шините на седалките, а тези от 2013 г. Meriva – заради възможни пукнатини в кормилната рейка. Механиците често се сблъскват с дефектни горивни помпи, вентилатори на радиатора, ключалки за запалването и имобилайзери, както и с неизправни ECU-та.

Opel Meriva (Typ A)

Период на производство: 2003 до 2010

Двигатели: 75 к.с. (1.3 CDTI) до 180 к.с. (OPC)

Цена: от 2000 лева

Безопасност на пътниците (Euro NCAP краштест 2003): четири звезди

Първата Meriva получи фейслифт през 2006 г.

Това е Meriva

Събрат на Zafira, но по-къс. На 4,05 метра първата Meriva е почти малък автомобил, но дългото междуосие и концепцията на седалките Flex Space го правят истински гигант по отношение на вътрешното пространство и герой по отношение на гъвкавостта. Средото място на задната седалка може да бъде спуснато, така че двете външни седалки да могат да се изместят навътре със 7,5 сантиметра. Ако избутате задната седалка максимално назад, за четирима възрастни ще има достатъчно място. В противен случай багажникът предлага щедрите 533 литра, а когато задната седалка е сгъната – дори 1308 литра. За безопасността се грижат четири въздушни възглавници и ABS. Освен най-малкия бензинов двигател, всички други са с турбокомпресор.

Вижте оферти за Opel Meriva A на онлайн борсата за употребявани автомобили

Какво може Meriva

Казано накратко: тя е удобна за дълъг път и маневрена в града. Ако се възползвате по-често щедрия полезен товар от 460 килограма, трябва да изберете мотор поне със 100 к.с. Двата по -големи дизела изглеждат направо пъргави. Има безброй специални версии, често добре оборудвани, дори с ксенонови светлини.

Първата Meriva получи фейслифт през 2006 г.

Какво в Meriva създава проблеми

Автоматизираната скоростна кутия Easytronic, която често дразни с неизправности или блокира напълно, дефектни горивни помпи за високо налягане при по-стари дизели, бобини на запалването, различни сензори, течове на охладителна течност и ръжда по долните ръбове на вратите.

Оценката на TÜV

Окачване

Тук Meriva B заслужава предимно похвали: елементите по окачването и пружините се справят добре като цяло, полуоските са перфектни. От друга страна, кормилната уредба създава повече проблеми, отколкото при Meriva A. При по-стария модел често има проблемни носачи и кормилни накрайници. Ръждата също е обезпокоителна.

Светлини

Мрачна работа. Дори при по-новата Meriva проверяващите често критикуват предните светлини, особено късите. Старият модел продължава тенденцията с дефектни задни светлини и мигачи.

Спирачки

По-новите Meriva B като цяло се представят добре, от TÜV понякога имат оплаквания заради работата на спирачния педал. По-старата Meriva влиза в графата „червено“ – заради дефекти по спирачни тръбопроводи и дисковете.

От година в прегледите на Meriva B се отбелязват процентът автомобили с прекомерни течове на масло – при Meriva A проблеми от такъв характер не се забелязваха толкова често. За сметка на това проблемни се оказват ауспуховите системи.

Извод

Семейното щастие би могло да бъде пълно с употребявана Meriva B. Единствените по-сериозни проблеми при модела са течовете на масло и дефектните светлини. Те му пречат да постигне топрезултати. При Meriva А трябва да спестите пари за ремонти по окачването, спирачките, за нови кормилни накрайници и компоненти по изпускателна система. И все пак, 63,8 % от 10-11 годишните Meriva минават преглед в Германия без никакви дефекти.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин