Opel Kadett LS (1968): да се срещнеш с първия си автомобил след 40 години!

Веднага щом се качиш, всички навици и рефлекси се завръщат. Сякаш не са минали 40 години и безброй тестови автомобили

0908
2017

При покупката естествено не можех да предположа нещо: автомобилът на чичо Хериберт за 370 марки даде решаваща насока на моята автомобилна биография. Сбогом на „костенурката“, която ръждясваше, не топлеше и се движеше много остаряло, и добре дошъл на модерния Kadett с предно разположен двигател, задно задвижване, парно и багажник. След първия модел Limousine (така официално се наричаше двуместният автомобил с покрив а ла Coupé) имах два седана Opel, а чак години по-късно и първия си VW – микробус T2, преобразуван на кемпер. Първият Kadett ми даде безценен опит. Как да позная кога спирачните накладки са износени, как да източа водата от багажника и къде ръждясва най-бързо. Изпитът ми за чирак бе водната помпа, която винаги течеше и се разваляше. Накрая успявах да я разглобя и сглобя за десет минути (или по-скоро петнадесет). 4-цилиндровият мотор оставяше толкова място в двигателния отсек, че сякаш ме приканваше да майсторя и да измислям нещо. Като млад естествено не разбираш най-важните неща – например течностите против замръзване (антифриз, зимна течност за чистачки). В една ледовита сутрин през декември Opel-ът не искаше да запали – беше замръзнал. Така започнах постепенно да ставам специалист на тема Kadett – затова и сега се справих със загасналия на светофара Kadett на Алекс. Ех, този звук. Може би се дължеше и на дупка в ауспуховата система. Баща ми прекара часове в опит да се справи с проблема.

Натискате, щраквате, бутате – отварянето на прозореца е удоволствие за пръстите

Който се е учил да кара кола зад този скоростомер, ще се забавлява много с виртуалните уреди. Но няма да ги намира за по-добри. Превключвателят за стъклочистачката се намира горе вляво

Зимата пък обичах да се правя на Валтер Рьорл и карах в най-лявата лента на магистралата (макар и заснежена). Още повече че зимните ми гуми бяха износени. Резултатът – използвах често ковашкия чук, а и разбрах, че четири метра от мантинелата струваха 112 марки. Ядосан, вкъщи проявих творчество и промених дизайна на калника. Невероятно е, но сега са ми достатъчни и 85 км/ч в Kadett, за да съм ангажиран напълно. Шум, жега, дрънчене, постоянно заслушване в автомобила и надеждата, че ще издържи – старите рефлекси се връщат веднага. На кого му трябват навигация или ESP? Разбира се, по онова време не бих отказал климатична инсталация.

Ще запали ли, или ще се задави? Това решават милиметрите на натискане на смукача

92 в табелката означава, че това е F-Coupé

Технически данни

Двигател 4 цилиндъра, отпред надлъжно • Работен обем 1078 куб.см Мощност 33 кВт (45 к.с.) при 5000 об/мин • Макс. въртящ момент 74 Нм при 2400 об/мин • Макс. скорост 125 км/ч 0–100 км/ч 26 сек • Задвижване задно/4-степ. трансмисия • Резервоар 40 л Д/Ш/В 4182/1573/1400 мм Тегло (празен) 785 кг • Разход 9,0 л бензин/100 км Цена 6122 герм. марки (1968 г.)

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин