2017
При покупката естествено не можех да предположа нещо: автомобилът на чичо Хериберт за 370 марки даде решаваща насока на моята автомобилна биография. Сбогом на „костенурката“, която ръждясваше, не топлеше и се движеше много остаряло, и добре дошъл на модерния Kadett с предно разположен двигател, задно задвижване, парно и багажник. След първия модел Limousine (така официално се наричаше двуместният автомобил с покрив а ла Coupé) имах два седана Opel, а чак години по-късно и първия си VW – микробус T2, преобразуван на кемпер. Първият Kadett ми даде безценен опит. Как да позная кога спирачните накладки са износени, как да източа водата от багажника и къде ръждясва най-бързо. Изпитът ми за чирак бе водната помпа, която винаги течеше и се разваляше. Накрая успявах да я разглобя и сглобя за десет минути (или по-скоро петнадесет). 4-цилиндровият мотор оставяше толкова място в двигателния отсек, че сякаш ме приканваше да майсторя и да измислям нещо. Като млад естествено не разбираш най-важните неща – например течностите против замръзване (антифриз, зимна течност за чистачки). В една ледовита сутрин през декември Opel-ът не искаше да запали – беше замръзнал. Така започнах постепенно да ставам специалист на тема Kadett – затова и сега се справих със загасналия на светофара Kadett на Алекс. Ех, този звук. Може би се дължеше и на дупка в ауспуховата система. Баща ми прекара часове в опит да се справи с проблема.

Който се е учил да кара кола зад този скоростомер, ще се забавлява много с виртуалните уреди. Но няма да ги намира за по-добри. Превключвателят за стъклочистачката се намира горе вляво
Зимата пък обичах да се правя на Валтер Рьорл и карах в най-лявата лента на магистралата (макар и заснежена). Още повече че зимните ми гуми бяха износени. Резултатът – използвах често ковашкия чук, а и разбрах, че четири метра от мантинелата струваха 112 марки. Ядосан, вкъщи проявих творчество и промених дизайна на калника. Невероятно е, но сега са ми достатъчни и 85 км/ч в Kadett, за да съм ангажиран напълно. Шум, жега, дрънчене, постоянно заслушване в автомобила и надеждата, че ще издържи – старите рефлекси се връщат веднага. На кого му трябват навигация или ESP? Разбира се, по онова време не бих отказал климатична инсталация.
Технически данни
Двигател 4 цилиндъра, отпред надлъжно • Работен обем 1078 куб.см Мощност 33 кВт (45 к.с.) при 5000 об/мин • Макс. въртящ момент 74 Нм при 2400 об/мин • Макс. скорост 125 км/ч 0–100 км/ч 26 сек • Задвижване задно/4-степ. трансмисия • Резервоар 40 л Д/Ш/В 4182/1573/1400 мм Тегло (празен) 785 кг • Разход 9,0 л бензин/100 км Цена 6122 герм. марки (1968 г.)