Opel Insignia GSi Sports Tourer: „товарач“ за пистата

0709
2017

Opel Insignia GSi Sports Tourer разполага с всичко необходимо, за да спечели сърцето не само на водача, но и на цялото му семейство. Не само заради ненадминатото чувство за удоволствие от шофирането, а и заради безкомпромисното отношение към пространството и практичността.

Динамичният комби модел вече може да се задвижва и от двигателя, създаден по мярка за флагмана на марката Opel – разполагащият със 154 кВт / 210 к.с. двулитров BiTurbo дизелов агрегат с могъщ въртящ момент от 480 Нм (официален разход според стандарта NEDC – градски 8.9 л/100 км, извънградски 6.1 л/100 км, среден 7.3 л/100 км, официални средни емисии на CO2 – 192 г/км). Сред стандартните характеристики и възможности на модела са особено динамично настроеното окачване FlexRide, новаторската система за задвижване на четирите колела с функция torque vectoring, гуми с повишена степен на сцепление и нова осемстепенна автоматична предавателна кутия, която може да се управлява и с планки на волана.

Всички тези функции и възможности осигуряват изключително активен стил на шофиране. Дизайнерите на Opel са дарили Insignia GSi Sports Tourer с подчертано спортен външен вид, който съответства напълно на поведението на пътя на новия модел. Големите хромирани отвори за въздух в предната част на автомобила и изчистените форми на задния спойлер недвусмислено показват, че това е флагмански комби модел със спортни амбиции. Интериорът предлага на водача отлична позиция зад спортния облицован с кожа волан в предлаганата по поръчка интегрална спортна седалка, разработена специално от екипа на Opel за версията GSi. Останалите пътници се наслаждават на познатото високо равнище на комфорт в Sports Tourer – с обширно пространство и на втория ред седалки, до 1665 литра обем на багажника и цялостно решение за инфоразвлечения и комуникационна свързаност с Opel IntelliLink и Opel OnStar. Всичко това превръща новия Insignia GSi Sports Tourer в ефективен флагман на марката Opel, който внася повече вълнение и удоволствие във всеки ден на пътя.

Върхов задвижващ агрегат, ходова част и спирачна система – GSi е автентичен атлет до мозъка на костите

Точно както и Insignia GSi Grand Sport, инженерите на марката са прецизирали Insignia GSi Sports Tourer на легендарната Нюрбургринг. Тук в планините Айфел Opel има тестови център за най-динамичните си автомобили. Insignia GSi Sports Tourer е оборудвана с мощен двигател с наистина впечатляващи характеристики – новият двулитров дизелов BiTurbo агрегат използва система с последователно двустепенно турбо пълнене и осигурява максимална мощност 154 кВт/210 к.с. при 4000 об/мин и максимален въртящ момент от 480 Нм при едва 1500 об/мин. GSi Sports Tourer BiTurbo се ускорява от нула до 100 км/ч само за 7,9 секунди и достига максимална скорост 231 км/ч.

Тези, които биха предпочели GSi с модерен и динамичен бензинов турбодвигател, със сигурност ще открият своя фаворит в лицето на двулитровия турбо бензинов арегат със 191 кВт/260 к.с., способен да осигури максимален въртящ момент 400 Нм в диапазона от 2500 до 4000 об/мин (официален разход на гориво 2.0 BiTurbo според стандарта NEDC (New European Driving Cycle) – градски 11,5 л/100 км, извънградски 7,1 л /100 км, среден 8,7 л/100 км, официални средни емисии на CO2  – 199 г/км). Този динамичен потенциал изпраща Insignia GSi Sports Tourer за 7,5 секунди от нула до 100 км/ч и позволява постигане на максимална скорост 245 км/ч.

В основата на максималното удоволствие от шофирането и ефективната динамика на пътя е изцяло новата ходова част на версията GSi – скъсените пружини намаляват клиренса на спортната комби версия с 10 милиметра в сравнение със стандартния Sports Tourer, а специалните спортни амортисьори намаляват излишните колебания на каросерията до абсолютен минимум. Серийната за модела система на окачването FlexRide адаптира работата на амортисьорите и кормилната уредба в рамките на части от секундата. Системата се адаптира оптимално и максимално ефективно към стила на шофиране и калибрирането на педала на газта, както и момента на превключване на осемстепенната автоматична предавателна кутия. В зависимост от избрания режим – Standard, Tour или Sport, настройките на управлението и реакцията на педала на газта са по-меки (Tour) или по-директни и с допълнителна доза агресия в настройките (Sport). Уникален за версията GSi е режимът Competition, който се включва чрез бутона ESP. Двойното натискане позволява на умелите водачи повече свобода и поднасяне в завоите чрез изключване на контрола на сцеплението. А ако човекът зад волана на Insignia GSi наистина иска да има директен и пълен контрол над всичко, той може да превключва предавките на серийната за модела 8-степенна автоматична предавателна кутия ръчно чрез планките на волана.

Уникалната в този автомобилен клас система за двойно предаване Twinster с функция torque vectoring се съчетава идеално със спортната ходова част на модела. Системата с двоен съединител заменя конвенционалния диференциал отзад и осигурява по-прецизно индивидуално предаване на мощността към всяко от колелата. На практика това означава, че Insignia GSi Sports Tourer следва точно и неотклонно линията, зададена от водача и практически елиминира напълно тенденцията към недозавиване, при която предните колела теглят по допирателната на завоя и могат да предизвикат напускане на лентата за движение.

За да доставят изобилната мощ на задвижващия тракт в условия на оптимален контакт с пътя, инженерите на марката са оборудвали Insignia GSi Sports Tourer с гуми Michelin Pilot Sport 4 S с изключително високо ниво на сцепление, монтирани на големи 20-цолови колела. За превъзходното спиране при високи скорости се грижат  мощни спирачки Brembo с четирибутални спирачни апарати и дискове с диаметър 345 милиметра. Всичко това, заедно със познатата олекотена конструкция на Insignia Sports Tourer осигурява несравнимо директно, спортно поведение на пътя, каквото хората обикновено не очакват от комби моделите.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин