2017
Opel Insignia GSi Sports Tourer разполага с всичко необходимо, за да спечели сърцето не само на водача, но и на цялото му семейство. Не само заради ненадминатото чувство за удоволствие от шофирането, а и заради безкомпромисното отношение към пространството и практичността.
Динамичният комби модел вече може да се задвижва и от двигателя, създаден по мярка за флагмана на марката Opel – разполагащият със 154 кВт / 210 к.с. двулитров BiTurbo дизелов агрегат с могъщ въртящ момент от 480 Нм (официален разход според стандарта NEDC – градски 8.9 л/100 км, извънградски 6.1 л/100 км, среден 7.3 л/100 км, официални средни емисии на CO2 – 192 г/км). Сред стандартните характеристики и възможности на модела са особено динамично настроеното окачване FlexRide, новаторската система за задвижване на четирите колела с функция torque vectoring, гуми с повишена степен на сцепление и нова осемстепенна автоматична предавателна кутия, която може да се управлява и с планки на волана.
Всички тези функции и възможности осигуряват изключително активен стил на шофиране. Дизайнерите на Opel са дарили Insignia GSi Sports Tourer с подчертано спортен външен вид, който съответства напълно на поведението на пътя на новия модел. Големите хромирани отвори за въздух в предната част на автомобила и изчистените форми на задния спойлер недвусмислено показват, че това е флагмански комби модел със спортни амбиции. Интериорът предлага на водача отлична позиция зад спортния облицован с кожа волан в предлаганата по поръчка интегрална спортна седалка, разработена специално от екипа на Opel за версията GSi. Останалите пътници се наслаждават на познатото високо равнище на комфорт в Sports Tourer – с обширно пространство и на втория ред седалки, до 1665 литра обем на багажника и цялостно решение за инфоразвлечения и комуникационна свързаност с Opel IntelliLink и Opel OnStar. Всичко това превръща новия Insignia GSi Sports Tourer в ефективен флагман на марката Opel, който внася повече вълнение и удоволствие във всеки ден на пътя.
Върхов задвижващ агрегат, ходова част и спирачна система – GSi е автентичен атлет до мозъка на костите
Точно както и Insignia GSi Grand Sport, инженерите на марката са прецизирали Insignia GSi Sports Tourer на легендарната Нюрбургринг. Тук в планините Айфел Opel има тестови център за най-динамичните си автомобили. Insignia GSi Sports Tourer е оборудвана с мощен двигател с наистина впечатляващи характеристики – новият двулитров дизелов BiTurbo агрегат използва система с последователно двустепенно турбо пълнене и осигурява максимална мощност 154 кВт/210 к.с. при 4000 об/мин и максимален въртящ момент от 480 Нм при едва 1500 об/мин. GSi Sports Tourer BiTurbo се ускорява от нула до 100 км/ч само за 7,9 секунди и достига максимална скорост 231 км/ч.
Тези, които биха предпочели GSi с модерен и динамичен бензинов турбодвигател, със сигурност ще открият своя фаворит в лицето на двулитровия турбо бензинов арегат със 191 кВт/260 к.с., способен да осигури максимален въртящ момент 400 Нм в диапазона от 2500 до 4000 об/мин (официален разход на гориво 2.0 BiTurbo според стандарта NEDC (New European Driving Cycle) – градски 11,5 л/100 км, извънградски 7,1 л /100 км, среден 8,7 л/100 км, официални средни емисии на CO2 – 199 г/км). Този динамичен потенциал изпраща Insignia GSi Sports Tourer за 7,5 секунди от нула до 100 км/ч и позволява постигане на максимална скорост 245 км/ч.
В основата на максималното удоволствие от шофирането и ефективната динамика на пътя е изцяло новата ходова част на версията GSi – скъсените пружини намаляват клиренса на спортната комби версия с 10 милиметра в сравнение със стандартния Sports Tourer, а специалните спортни амортисьори намаляват излишните колебания на каросерията до абсолютен минимум. Серийната за модела система на окачването FlexRide адаптира работата на амортисьорите и кормилната уредба в рамките на части от секундата. Системата се адаптира оптимално и максимално ефективно към стила на шофиране и калибрирането на педала на газта, както и момента на превключване на осемстепенната автоматична предавателна кутия. В зависимост от избрания режим – Standard, Tour или Sport, настройките на управлението и реакцията на педала на газта са по-меки (Tour) или по-директни и с допълнителна доза агресия в настройките (Sport). Уникален за версията GSi е режимът Competition, който се включва чрез бутона ESP. Двойното натискане позволява на умелите водачи повече свобода и поднасяне в завоите чрез изключване на контрола на сцеплението. А ако човекът зад волана на Insignia GSi наистина иска да има директен и пълен контрол над всичко, той може да превключва предавките на серийната за модела 8-степенна автоматична предавателна кутия ръчно чрез планките на волана.
Уникалната в този автомобилен клас система за двойно предаване Twinster с функция torque vectoring се съчетава идеално със спортната ходова част на модела. Системата с двоен съединител заменя конвенционалния диференциал отзад и осигурява по-прецизно индивидуално предаване на мощността към всяко от колелата. На практика това означава, че Insignia GSi Sports Tourer следва точно и неотклонно линията, зададена от водача и практически елиминира напълно тенденцията към недозавиване, при която предните колела теглят по допирателната на завоя и могат да предизвикат напускане на лентата за движение.
За да доставят изобилната мощ на задвижващия тракт в условия на оптимален контакт с пътя, инженерите на марката са оборудвали Insignia GSi Sports Tourer с гуми Michelin Pilot Sport 4 S с изключително високо ниво на сцепление, монтирани на големи 20-цолови колела. За превъзходното спиране при високи скорости се грижат мощни спирачки Brembo с четирибутални спирачни апарати и дискове с диаметър 345 милиметра. Всичко това, заедно със познатата олекотена конструкция на Insignia Sports Tourer осигурява несравнимо директно, спортно поведение на пътя, каквото хората обикновено не очакват от комби моделите.