Opel Insignia Country Tourer: новият стремеж към природата

Офроуд, двойно задвижване, добра позиция на пътя: представяме ви автомобила на Opel за фенове на комбитата със слабост към SUV-овете


11
мар.
2018

АКО ТРЯБВА ДА БЪДЕМ ЧЕСТНИ – най-хубаво е там, където всеки познава всеки. Където фермерът дава целувка за лека нощ на своята крава, прасетата грухтят радостно, а кокошките кудкудякат насам-натам. На село, или по-точно в Швалм, в провинция Северен Хесен – празни улици, широки паркинги. Точно това е територията на Opel Insignia Country Tourer, полу-SUV, полукомби, но с дължината си от 5004 милиметра по-скоро непрактичен за големия град. Да, не сме сбъркали: петметров Opel! Този модел на Opel е дълъг колкото микробус на VW, но е по-малък, разбира се. Нека започнем с формата му: офроуд версията е базирана на комбито Sports Tourer. Каросерията е по-висока с 2,5 см, има предпазни кори на предницата и задницата, както и черни пластмасови кори по калниците и праговете. С този автомобил изведнъж придобивате желанието да отидете на село и да преживеете някое друго приключение.

Opel е станал прегледен! Изчистен кокпит с дигитален скоростомер в средата, мониторът на навигацията е в зрителното поле

Разбира се, ние ще направим точно това. Нашият тестови автомобил е с 2-литров битурбо дизелов агрегат с 210 и внушителните 480 Нм максимален въртящ момент. Леле, как потегля само! 8,2 секунди до темпо 100, ако желаеш, можеш да превключваш 8-степенната автоматична трансмисия от лостчетата зад волана. Колата доставя удоволствие – благодарение на серийното двойно задвижване нямате никакви проблеми извън пътя, а иначе 1,8-тонният модел лежи стабилно на пътя и се държи отлично в острите завои. Insignia има два електрически управлявани ламелени съединителя, които в зависимост от ситуацията насочват по-голям въртящ момент към външното за завоя задно колело, за да направят колата по-стабилна. Прибавяме и директното управление – всичко е на високо ниво. Почти всичко. Например много хвалените седалки AGR. Шофьорската седалка се регулира осемстепенно, но можеше да е леко по-широка в областта на раменете. А 18-цоловите джанти изглеждат страхотно, но допринасят за малко твърдото возене по лоши пътни настилки. В това отношение Sports Tourer леко е прекалил със спорта… Стигаме и до нещо, което напоследък не познавахме от Opel: лукса!

Нашият тестови автомобил с 210 к.с. е с ниво на оборудване Exclusive: всичко, което другаде блести в сребрист цвят, тук е в черно – също и дъгите на покрива. Навигацията с голям монитор и пакет асистиращи системи са серийни, а седалките на тестовия автомобил имат отопление както отпред, така и отзад, оборудването включва и няколко асистента, Head-up дисплей и аудиосистема. С всичко това сумата може да достигне 80 000 лв., но това е топмоделът на Opel! Разбира се, може и по-евтино: с бензинов мотор със 165 к.с. Country Tourer струва 51 000 лв., а с дизелов агрегат със 170 к.с. – 58 000 лв. Разбира се, без 4х4, но все пак ще се справи на село.

Opel е по-фин: линията на Insignia е по-спортна, а с офроуд елементите придобива още по-голям чар

Това ни харесва и това не

Уау, Opel можел да бъде и аристократичен! Опционално с фина кожена тапицерия като премиум конкуренцията. За дължината си обаче Insignia има прекалено малък багажник.

Двигател 4 цилиндъра, битурбо, отпред напречно Работен обем 1956 куб. см Мощност 154 кВт (210 к.с.) Макс. въртящ момент 480 Нм при 1500 об/мин Разход 7,2 л дизел CO2 191 г/км Задвижване двойно/ 8-степ. автоматик Д/Ш/В 5004/1871/1525 мм Тегло (празен) 1807 кг Багажник 560–1665 л Макс. скорост  228 км/ч 0–100 км/ч 8,2 сек Цена от 70 410 лв.

ИЗВОД

Opel в криза? Нищо подобно! Insignia ни хареса още като нормално комби. Като Country Tourer е готин, практичен и динамичен. Освен това можете да го оборудвате доста благородно!

Opel е станал по-просторен: толкова място за краката има само в Škoda Superb

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >