Opel Insignia Country Tourer: не е задължително да е SUV!

Opel разшири семейството на Insignia с Country Tourer – а сега за по-високата модификация има нов топдизел. Запознайте се с първите ни впечатления за него!


15
ное.
2017

Семейството на Insignia се превръща от дуо в трио. След хечбека Grand Sport и комбито Sports Tourer Opel лансира и високия Country Tourer. Подобно на своите събратя, и той използва изцяло нова платформа. Размерите на колата са идентични с тези на комбито. А това означава: дължина 4,99 м и междуосие 2,83 м. За рустикалния външен вид се грижат черни вежди на калниците и защита на пода в сребрист цвят отпред и отзад. За да се справя Country Tourer и с лек офроуд, Opel прави колата с 20 мм по-висока и я оборудва с 4х4-задвижване, включващо и система Torque Vectoring. Новата висока версия на Insginia разполага с широка палитра от мотори.

Интериорът на Country Tourer е като при стандартния Opel Insignia – а колата от нашата фотосесия е в специалната линия Exclusive. На шофьорската седалка „повдигането“ с 2 см не се забелязва, напротив – позицията на водача се чувства ниска като при другите версии. Който иска да се радва на автомобил с „по-суров“ външен вид, но няма афинитет към SUV-овете, ще остане очарован от Country Tourer. Както и при стандартната Insignia, времената на „претоварения“ кокпит от първата генерация са отминали – броят на бутоните е редуциран драстично. Под опционалния 8-инчов дисплей без рамка се намират копчета за инфотейнмънт системата, а под тях – за контрола на климатичната инсталация. Всичко е подредено, всичко е ясно като бял ден. Пред селектора на 8-степенния автоматик са подредени превключвателите за режимите на шофиране и за електронните асистенти – а това не е много удобно. За главите има достатъчно място въпреки ниската линия на покрива – тъй като седалките са монтирани с 3 см по-ниско, отколкото в първата генерация на модела. Интериорът на Country Tourer е приятен и на пипане – Opel е използвал мека пластмаса. Обемът на багажника е идентичен с този на Insignia Sports Tourer. При вдигнати седалки той разполага с 560 л, а при свалени – с 1665 (130 повече спрямо предшественика).

Тестовият автомобил разполага с 2-литров Biturbo-дизел с 210 к.с. и могъщите 480 Нм. Машината ускорява за 8,2 сек от 0 до 100 км/ч, а 8-степенният автоматик може да бъде контролиран с „пера“ на волана. Това създава приятно усещане при шофиране, а благодарение на двойното задвижване гърбът ви няма да се изпотява – тъй като 1,8-тонният колос седи много сигурно на пътя и уверено атакува острите завои. Insignia разполага с два електронно регулирани ламелни съединителя, които в зависимост от ситуацията „изпращат“ повече въртящ момент към външното за завоя колело. Идеалната добавка към всичко това е директното кормилно управление. По отношение на ергономичните седалки имаме една критика – и тя е липсата на добра опора в областта на раменете. За България 18-цоловите джанти, решени в два цвята, определено не са добро решение – с тях неравностите от пътната настилка ще достигат направо до кокалите ви, отделно и целостта на гумите ще бъде сериозно застрашена.

При Insignia Country Tourer увеличеният с 20 мм клиренс и 4х4-задвижването с Torque Vectoring са част от серийното оборудване. Допълнително Opel дава на „псевдоофроудъра“ 5-раменно задно окачване и преработва системата FlexRide. Новост е и програмата Opel Exclusive – това е концепция за индивидуализация, подобна на BMW Individual или Audi Exclusive. Наред със стандартните цветове клиентите могат да избират измежду още 15 тона, както и сред нови модели джанти и дизайни на кожата. На когато това не е достатъчно, може да изберете свой собствен цвят на лака. При Opel няма да се налага да плащате допълнително за свързаност – тук системата OnStar е серийна.

В Рюселсхайм са предвидили три двигателя за Country Tourer – два бензинови и два дизелови. Базовият е 1,5-литров със 165 к.с., следва 2-литров с 260. Топдизелът е 2-литров BiTurbo с 210 к.с. и 480 Нм, под него е позициониран агрегат със същата кубатура и едно турбо (170 к.с.). 8-степенната автоматична трансмисия е серийна при 2-литровия бензинов мотор и 2-литровия Biturbo. 1,5-литровият се предлага с ръчна скоростна кутия или 6-степенен „автомат“. Цените стартират от 51 045 лева.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >