Opel Grandland Hybrid4: разкошен 4х4-хибрид за почти 90 000 лв. (ТЕСТ)

3108
2021

Opel направи важен фейслифт: компактният SUV Grandland (4,48 метра) получава предницата на новата Mokka (4,15 метра). Или казано с други думи, хората от Рюселсхайм преоткриха тясната решетка от 70-те, позната от Manta и компания, и я „опаковаха“ с пластмаса в черен цвят.

Решетката, наречена Vizor, и т.нар. Pure Panel в кокпита вече се предлагат и за Grandland. И ние заявяваме: фактът, че Opel прави солидни инвестиции в средата на живота на модела, заслужава уважение!

Opel подобрява Grandland отвътре и отвън

От 2017 г. базираната в Рюселсхайм компания е продала 300 000 броя от Grandland, 70 000 само в Германия; според прогнозите на Opel всеки пети продаден автомобил скоро ще бъде компактен SUV. Ето защо компанията подобрява своя продукт. Предната броня е изцяло нова, тя е получила предницата „Vizor“ с LED-фарове, които в най-усъвършенстваната модификация вече разполагат с 84 вместо с 16 диодни елемента от всяка страна, а в средата е монтирана камерата за асистента за нощно виждане, която улавя хора и животни на 100 метра в тъмното и предупреждава водача за тях. А ако погледнем автомобила отстрани, в зависимост от оборудването откриваме изцяло боядисани пластмасови повърхности там, където преди имаше „раздувки“ от сива пластмаса. Преди да потеглим, нека огледаме набързо интериора. Напълно нов кокпита за фейслифта? Е, поне в горната част всичко е ново. Т.нар. „Pure Panel“ се състои от 12-инчов монитор зад волана, до него има 10-инчов екран за мултимедията.

По-красиво работно място за водача: Grandland вече има т.нар. табло „Pure Panel“ – поздрави от Mokka.

Електрическият мотор отзад превръща Hybrid4 в 4х4-автомобил

Хубаво е, че разполагате с бутони за бърз избор и въртящ се регулатор за силата на звука, както и с панел за управление на климатика отдолу. Гласовото управление вече поддържа повече команди, но не работи много прецизно. Команди от типа „Закарай ме до място X на улица Y, номер“ не функционират, Opel се нуждае от структура на насоката. Но пък автомобилът се движи прекрасно! Или поне версията Grandland Hybrid4, която изпробваме. Това е Plug-in хибрид с 1,6-литров турбодвигател и 200 к.с., електрически мотор на предната ос със 110 к.с. и още един със 113 к.с. отзад. Така системната мощност е 300 к.с., като тя бива изпращана към колелата с помощта на осемстепенен автоматик с хидротрансформатор. Ако в батерията има заряд – а той стига за около 50 км, хибридът се изстрелва много уверено напред – с 520 Нм въртящ момент и светкавично превключване на предавките.

И ако в един момент двигателят с вътрешно горене се включи, няма да го усетите веднага – толкова фино е настроена хибридната система. Моделът се държи превъзходно на пътя и вози комфортно дори на 19-цоловите си джанти. Кормилното управление позволява много лесно въртене на волана при маневриране из града. Но цялото това удоволствие не е евтино: с 300 конски сили и eAWD-задвижване хибридът струва 87 860 лева. Повечето клиенти вероятно ще изберат 1,2-литровия бензинов двигател със 130 к.с. на двойно по-ниска цена – 45 955 лева, или 1,5- литровия дизел със същата мощност

Ако в батерията има заряд – а той стига за около 50 км, хибридът се изстрелва много уверено напред.

Технически данни: Opel Grandland Hybrid4 • Двигател: четирицилиндров с турбо, отпред напречно, плюс 2 електромотора • Работен обем: 1598 см³ • Системна мощност: 221 кВт (300 к.с.) • Максимален въртящ момент: 520 Нм • Задвижване: двойно, осемстепенна автоматична трансмисия • Дължина/ширина/височина: 4477/1825/1609 мм • Тегло: 1801 кг • Обем на багажника: 390-1528 л • Ускорение 0-100 км/ч: 6,1 сек • Макс. скорост: 235 км/ч • Разход: 1,6-1,5 л/100 км (А95 Н) • CO2 емисии: 37-33 г/км • Цена: от 87 860 лева

Извод

С нова радиаторна решетка, нов кокпит и нови технологии Grandland живее втора младост. Моделът включва всички новости, които толкова много ни допадат – познати от Mokka.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин