2025
Новият Opel Frontera 1.2 Hybrid е изгоден, разнообразен и добър – доказва го първият тест на AUTO BILD.
Той е чистонов модел и същевременно стар познайник. Представителен е, но цената му е ниска. Със семпла конструкция, но с модерна техника.
Opel Frontera е някак си различен. Именно това го прави добър. Според нас щеше да е доста добре, ако имаше повече модели като Opel Frontera 1.2 Direct Injection Turbo eDCT.
Прегледната централна конзола помага за приятното усещане – водачът не се чувства притиснат. Тази форма за каросерията позволява вместимост на багажника до 1600 литра, а при изправени задни облегалки ще поберете 460 литра.
Добро оползотворяване на пространството във Frontera
Всичко започва с концепцията на каросерията. Скосените повърхности и по-високата каросерия до задната част позволяват добро оползотворяване на пространството. В резултат на това автомобилът е добре организирана във вътрешното пространство при външна дължина малко под 4,40 метра. Шофьорите и пътниците разполагат с dдостатъчно пространство на седалките и не се налага да сгъват прекалено коленете си.
Типичен Opel по отношение на работното място
Отвътре Opel е оставил своя типично различен подпис на марката. Например, еластични колани на централната конзола задържат документи или таблет, стабилна дръжка на вратата отваря автомобила, истински ключ стартира двигателя, а под товарния под има особено голямо отделение – доста хубаво! Освен това здравата каросерия може да издържи цели 240 килограма натоварване на покрива (стационарно, динамично 65 кг) – подходящо за XL палатки.
Opel отново са направили безупречна концепция за управление на кокпита – въпреки че е необичайно редуцирана. Само няколко нива на менюто са достъпни чрез тъчскрийна, климатикът се управлява чрез специална група бутони в централната конзола, а при базовата версия мултимедийната система изисква свързване на смартфон – нещо, което разсейва водача много по-малко разсейващ от повечето „многофункционални“ системи.
Друга положителна подробност: асистентите за водача за скорост и наблюдението на лентата могат да бъдат деактивирани чрез отделни бутони. Смятаме, че това е най-доброто решение.
Задвижващото дуо е приятно икономично
Това важи и за задвижването. 136-те конски сили от комбинация от 1,2-литров трицилиндров двигател и 48-волтова система с електромотор ускоряват автомобила сравнително динамично. При ниска скорост придвижването е електрически, а после се включва и турбобензиновият двигател.
Двигателят работи съвместно с електронно управлявана трансмисия с два съединителя и работи приятно икономично. По-малко от 5 литра на 100 километра е възможен резултат – по време на теста автомобилът харчеше 6,4 литра/100 км.
Подразни ни обаче разностранният шум на хибридната концепция. От виенето на електромотора до бръмченето на трицилиндровия двигател (в зависимост от предавката), през свистенето и ръмженето на двигателя при високи обороти – всички шумове, които автомобилите могат да издават, тук са налице. Жалко, защото иначе автомобилът не е стресиращ и върви много спокойно.
Opel не е динамичен
Тук помагат „меките“ 16-цолови джанти с формат 215/65 и чувствително реагиращото окачване. Frontera поглъща много добре големите неравности в пътната настилка, а малките неравности проникват минимално във вътрешното пространство. Същевременно движенията на каросерията са минимални – в новия SUV на Opel е неочаквано комфортно.
Естествено не особено динамично. Тежащият 1343 килограма модел с предно задвижване недозавива, а тестът на спирачния път показа резултати на средни ниво. Последица от гумите с висок борд и икономична повърхност. Иначе сцеплението и усещането при управление на Frontera са напълно прилични.
ИЗВОД
Във Frontera е подчертано редуцирано. Автомобилът е удобен, икономичен и лесен за управление. Необичайно високият шум не е болка за умиране – все пак автомобилът е изгоден и забавен.


