2023
Разбира се, това не е прототоипът на бъдещия Opel Manta! Поне така твърдят в Рюселсхайм. Opel Experimental има за цел само да даде представа как ще изглежда дизайнът на марката в бъдеще.
Защото мотивът с решетката Vizor, въведен с Mokka, след фейслифта на Corsa вече обхваща цялата моделна гама. И така възниква въпросът: какво ще се случи сега? Отговорът идва от дизайнерския отдел на Рюселсхайм в лицето на Experimantal – пардон, Experimental.
Емблемата на Opel свети
Естествено, дизайнерите не искат да скъсат напълно с това, което вече са постигнали. Прототипът интегрира радиаторната решетка Vizor, компас (чупка на предния капак) и семплия език на формите, но същевременно прави крачка напред. В „загатнатата“ радиаторна решетка студията разполага със свободно осветено лого на Opel между фаровете.

То е разположено в центъра между дневните светлини, позиционирани хоризонтално, и осветена централна линия, тръгваща от предния капак и слизаща към престилката. Същата централна линия вече е заложена при актуалните модели на Opel.
Огромни 23-цолови джанти с естествени влакна
Към тях са добавени гладки повърхности и въздухозаборник, който насочва насрещния въздушния поток зад светещата „решетка“ и го пропуска през предния капак. За допълнително „минимизиране“ на предницата концепцията на Opel има странични Air Curtains в престилката и малък дифузьор, вероятно от карбон? На пръв поглед изглежда така, но тъй като изцяло електрическият прототип е предназначен да подкрепя и устойчивото развитие, частите на каросерията са направени от ленени влакна вместо от карбон – защото ленът е възобновяема суровина и е по-лесен за рециклиране.

В профил автомобилът изглежда масивен: „изчистеният“ кросоувър стъпва върху гигантски 23-цолови Aero джанти с инкрустации от ленени влакна. Те са дело на Ronal – точно както при Manta GSe Restomod. Електромобилът е максимално аеродинамичен, без странични огледала, а вместо тях – със свободно стоящи С-колони, които отвеждат по оптимален начин въздушния поток към задната част.
Адаптивен дифузьор за по-добра аеродинамика
Задната част възприема светлинната графика с кръстосани елементи като при предницата – много симпатично. Отдолу е поставен дифузьор, изработен от композит с ленени влакна. Съществен акцент е възможността „аеротунелът“ да се мести назад, за да намали коефициента на аеродинамично съпротивление. Същото важи и за страничните части на престилката при отворите за отвеждане на въздуха в калниците. И преди да попитате – Opel все още не разкрива каква е стойността на коефициента на аеродинамично съпротивление.

Класическите контролери ще бъдат запазени
По отношение на интериора ще имате нужда от въображение или VR очила, защото засега той съществува само във виртуално изражение. Затова нека се потопим в дигиталния свят – и да се насладим на многоъгълния пейзаж без класически екран. Цялата релевантна информация трябва да бъде отразена в прожекционна повърхност под предното стъкло и на Head-up дисплея с функция за обогатена реалност.

За да не се изгубите във виртуалното пространство, централната конзола съчетава важни функции в своеобразен компас. Opel остава верен на физически контролери за най-важните функции. Адмирираме това!
Серийната версия идва през 2025 г.
А отдолу? Каква техника се крие под ламарините? От Opel не казват. Но е ясно в каква посока се е насочила компанията майка Stellantis. Новата електрическа платформа STLA (обещаваща пробег от 500 до 800 км) е почти готова.

Производителят вече обяви, че през 2025 г. ще има има два нови eлектрически Opel-а: електрическия наследник на Insignia и – внимание! – Manta. Вероятно като кросоувър – макар че от Opel все още не потвърждават това. Ако се чудят каква стъпка да предприемат, нека вземат предвид мнението ни за прототипа: този Opel е направо Manta-стичен!
Извод
Бъдещето на Opel на електрическата платформа STLA ще бъде вълнуващо! Независимо от казуса с Manta, Opel усъвършенства своя шикозен дизайн и въвежда нови идеи. Нямам търпение да видя как ще ги интегрира в серийното производство!