Opel e-Rallye Cup: едномарковата състезателна серия с електромобили


5
авг.
2021

Черният лост на ръчната спирачка се издига високо като баскетболен нападател пред централната конзола. Дърпаш го въодушевено с дясната ръка, докато с лявата „контрираш“ с волана. С шумно свистене на блокираните задни колела задница дрифти надясно като отсечена.

Пускаме ръчната спирачка и даваме газ – пардон, тук „газ“ няма, а педал за ускорение. Под напора на 260 Нм полусликовете с дебелина 195 мм биват направо малтретирани – и изпод калниците излиза бял пушек. След това Opel Corsa-e Rally преминава през очертаното с конуси трасе като по релси.

Рали на ток? Защо не!

При това на хартия показателите на модела изобщо не изглеждат впечатляващи: развиващият 136 к.с. синхронен електродвигател трябва да се бори с тегло от 1545 кг. Но благодарение на окачване Bilstein, торсен диференциал и деактивирани електронни системи като ESP, ABS и тракшън контрол пълният с енергия „мъник“ се движи изключително пъргаво. Стига трасето да не се окаже твърде дълго – и да изисква повече ускорение и спиране, а не „препускане“ с максимална скорост. Тя и без това е ограничена електронно на 150 км/ч.

В Opel e-Rally Cup младите таланти се борят за точки с електрически задвижвани автомобили. Ние тествахме „бегачката“ за сериите.

Въпреки че не може да демонстрира способностите си на макадам по тестовия полигон в Мендиг (Рейнланд-Пфалц), състезателната машина, с която Автомобилният клуб на Германия (AvD) стартира с младши отбор в новата ADAC Opel e-Rally Cup като част от Германския рали шампионат, създава добро настроение.

Ляво, дясно, ляво – „електричката“ се управлява прецизно и с лекота следва курса на слалома, издавайки специфичното„жужене“. Всъщност това е звукен, постигнат по изкуствен начин с помощта на два високоговорителя: тъй като електрическото задвижване е безшумно, тази система предупреждава зрителите и маршалите по етапите, че колата идва.

Това не пречи на карането. Фокусът е изцяло върху указанията на навигатора. Фактът, че трансмисията е само с една предавка, прави работата на пилота по-лека – и той може да се концентрира на 100% върху работата с волана. Просто активирате режим Sport на кутията и потегляте. И тъй като машините в Cup са технически идентични, роля за постиженията по отсечките играе само дуото в кокпита.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин