Opel Crossland X: SUV-заместителят на Meriva

Малкият SUV на Opel гарантира успокояващо шофиране и няма амбиции да бъде спортен автомобил

0412
2017

Модерни времена настъпиха и при Opel: ванът отива в историята и на негово място се настанява SUV. Казано с други думи, Meriva беше „пенсионирана“ и заменена от Crossland X – който като продукт на Groupe PSA споделя една и съща платформа със Citroen C3 Aircross. AUTO BILD България изпробва високия модел с най-мощния двигател – 1,2-литров бензинов, който генерира 110 „коня“ и 205 Нм (още при 1500 об/мин). Като типичен Downsizing-агрегат, моторът прави отчетливо впечатление със своя типичен звук на три цилиндъра. Дори и когато в купето се качат четирима пътници, Crossland X се придвижва достатъчно пъргаво, а заради добрата шумоизолация въпреки липсата на шеста предавка машината не натоварва акустично пасажерите на магистрала. На моменти предните колела дори се борят за сцепление – но 4х4 няма да можете да поръчате дори и срещу доплащане. Във всекидневието консумацията варира между 6,5 и 7 л на 100 км – съвсем добро постижение.

Заради мекото окачване при Crossland атакуването на планински пътища с много завои не е любимото нещо на малкия SUV. Напротив, той мотивира водача да се движи по-спокойно – роля за което играе и настройката на кормилното управление. Opel-ът създава много приятни усещания в интериора: мястото както за главите, така и за коленете, е напълно достатъчно дори на втория ред – и то за пасажери с ръст до 1,85 м. Всъщност пространството отзад зависи от вашето решение – тъй като задната седалка се регулира по дължина, отделно може да се сгъва в съотношение 60:40. В най-отдалечено положение багажникът е минимум 410 литра, а когато бъде сгъната задната седалка, имате на разположение до 1255 л.

Добро впечатление прави и наличието на въртящ се регулатор за звука на инфотейнмънт системата – в това отношение някои други модели на Groupe PSA трябва да взимат пример по ергономия. Бутоните на мултифункционалния волан са направени от по-фина пластмаса и са приятни за пипане – отново чудесно решение за кокпита. Ако сте готови да доплатите, можете да получите Head-up дисплей (685 лева, сериен за върховото ниво Ultimate), както и 180-градусова камера за заден ход (1175 лв.) и панорамен покрив (1565 лв.). Ние обаче ви съветваме да изберете преди всичко интелигентните фарове Full LED фарове – които струват 1565 лева допълнително и са стандарт за най-високата линия на обзавеждане. През зимата ще оцените наличието на отопляеми волан и седалки – достъпни в пакет за минимум 585 лв.

Големите врати са удобни за качване – през тях ще мине дори бебешка количка

Crossland X не изостава и по отношение на асистиращите системи: срещу 1230 лева отгоре автомобилът паркира сам, а асистентите за следене на лентата и за разпознаване на пътните знаци са серийни за всички модификации. В Ultimate не доплащате и за пакета „Сигурност“, включващ разпознаване на умората, активна система за избягване на сблъсък, разпознаване на пешеходци и система за избягване на вторичен удар.

Извод

Crossland X притежава всички положителни страни на Meriva, но в друга опаковка. Дори и бензиновият мотор на кросоувъра е икономичен – и ако не шофирате много, спокойно можете да си спестите надценката за дизела.

Технически данни

Opel Crossland X 1.2 Turbo ECOTEC ● Д/Ш/В 4212/1765/1605 мм ● Работен обем: 1199 куб. cм ● Макс. мощност: 81 кВт (110 к.с.) ● Макс. въртящ момент: 205 Нм при 1500 об/мин ● Трансмисия: 5-степ. ръчна ● Разход EU-Мix: 4,8 л/100 км ● Ускорение от 0 до 100 км/ч: 10,6 сек ● Макс. скорост: 188 км/ч ● Обем на багажника 410-1255 л ● Цена: от 31 920 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин