2019
ИЗГЛЕЖДА НЕЧЕСТНО: Astra срещу по-малкия Crossland. SUV-ът Grandland би бил един размер по-голям, докато при Crossland само дизеловият мотор със 102 к.с. е почти толкова мощен, колкото и 1,6-литровият агрегат в Astra със 110 к.с. Затова пък двата модела на Opel са с почти идентична цена – и въпреки това толкова различни! От една страна, имаме високия покрив на Crossland, който носи в себе си малко от старата Meriva: този Opel е половин ван с регулиращата се по дължина задна седалка, практично високия багажник и най-вече с усещането си за седене „на трон“. Десет сантиметра по-високо от Astra и по-добър обзор – само трябваше и да е малко по-широк отвътре. Под ламарините се крие техниката на френския малък автомобил, която си личи и при движение. Не точно при дизеловия мотор, който е доста сдържан по отношение на шума (както и при разхода), а по-скоро при усещането зад волана. Когато пътят стане лош, Crossland с късото си междуосие друса и вдига шум по-рано в сравнение с Astra, а чувствителното управление кара водача да губи връзка с пътната настилка. По-скоро със стегната настройка на окачването, с по-твърд волан и по-стегнато тапицирани седалки, Astra увлича повече водача и пътниците в случващото се на пътя. По-ниският център на тежестта и по-широката следа буквално залепват компактния модел за асфалта, докато управлението с малки икони и фини хромирани рамки все още може да се счита за „оригинален Opel“ – от ерата преди покупката от PSA. По отношение на цените и двата Opel-а са на едно ниво: за 35 205 лева Crossland е в по-доброто ниво Enjoy, като на борда разполагате с 16-цолови алуминиеви джанти и електрически стъклоповдигачи навсякъде, както и с тъчскрийн. В Astra тези неща също ги има, но струват 1830 лв. повече в Enjoy. Това също е важно.
Победител: КОМПАКТНИЯТ
Извод
Високата позиция на седене е решаваща? В такъв случай избираме Crossland. Иначе Astra е по-солидният, по-динамичният и по-зрелият автомобил.