2021
Изминаха точно три години от появата на Corsa GSi – по-скоро крачка назад спрямо доставящата удоволствие OPC. Сега разполагащият със 150 к.с. спортен мъник е доста препоръчителен като употребяван – много радост за малко пари
Вярно е, че за нас интересните коли стартират от поне 300 к.с.В нашия случай „конете“ са наполовина. Направихме обаче изключение за малкото „канарче“. GSi се появи на пазара в началото на 2018 г, след като OPC с нейните 207 к.с. трябваше да си отиде, а и от Opel и без друго искаха да възродят емблемата GSi. За кратко време се предлагаше дори разполагаща с 260 к.с. Insignia GSi.
Цените на употребяваните Opel Corsa GSi: над 20 000 лв.
Последва продажбата на PSA и всичко се промени. Затова в интернет няма много предложения за Corsa GSi. Цените започват от около 20 000 лв., а пробегът обикновено е около 50 000 километра. Нашият тестови модел в цвят мандариново-оранжево е изминал само 17 000 километра и струва малко над 30 000 лв. Затова пък този GSi е почти напълно оборудван. Водачът и пътникът до него седят върху превъзходни спортни седалки Recaro, тапицирани с кожа. За осветлението се грижат биксенонови фарове, а за забавлението – аудиосистемата DAB+ и IntelliLink. Предишният собственик е инвестирал близо 12 000 лв. в екстри. Отвътре Corsa изглежда като излизана. Никакви драскотини по лака и волана.
Дали обаче автомобилът се управлява толкова добре, колкото изглежда? Отговаряме с категорично „Не“. Макар и да изглежда като OPC, колата не се управлява като такава. Дали това е хубаво или лошо, решава всеки сам. На 1.4-литровия мотор му липсва малко тяга в сравнение с вихрения 1600-кубиков на OPC, но пък 150 к.с. са напълно достатъчни за удоволствие в завоите. При това водачът не трябва да изпуска оборотомера, тъй като турбото не се развихря още от долния му диапазон. От около 3500 оборота GSi дава онзи плам, който обещава съкращението в името му. Още повече, че този Opel носи не само броня на OPC и джанти, но и има спортно окачване, разработено съвместно с хората от Koni.
Не се предлага пакет Performance с блокаж и други екстри. Предимството: GSi е стабилна, само сериозни неравности могат да я разтърсят. Управлението е стегнато, като единствено можеше да реагира малко по-спонтанно по тези пътища със завои. Има ли проблемни зони? В сервиза вдигат рамене. „Това беше истински Opel“, казва клиента отвън, чиято Astra Sports Tourer в момента бива вдигана на съседния подемник. Дори трансмисията M32 междувременно е доста надеждна.
ИЗВОД
С малко повече умения за пазарене ще получите топ-оборудван и малко каран Corsa GSi за от 26 000 до 28 000 лв. Голямо удоволствие от шофирането без сериозни проблемни зони.