Opel Corsa-e: маратон с електрическата „светкавица“


24
юли
2020

337 километра пробег! Новият Opel Corsa-e е напълно пригодена и за всекидневието. Наистина ли? Тествахме я по време на маратон във Франкфурт

ПОГЛЕЖДАМЕ В ОГЛЕДАЛОТО ЗА ОБРАТНО ВИЖДАНЕ на историята и се връщаме в 1988 г. Opel представя специална версия на Corsa – „Steffi Special“, която струва 14 890 германски марки. Версията с 45 к.с. е рекламирана от тенис-богинята с екип на Adidas върху предния капак на автомобила. Сега цената е 59 990 лв. ЗА ЕДНА CORSA! да, по-екологична е от зелените през 1988, тази Corsa-e … Дълга е 4,06 метра и изглежда като обикновена Corsa. Цветът ѝ е „Power Orange“, а с черните 17-цолови джанти изглежда доста внушително. И тя има среща с мен: за маратон из Франкфурт, тоест 42 километра; толкова изминава средният германец на ден до работата и обратно. Ако натисна педала на газта докрай безшумната светкавица на Opel се изстрелва за 8,1 секунди до темпо 100 – с десет секунди по-малко от версията на Шефи Граф.

Озаптете десния си крак! 136 к.с. безшумно доставят удоволствие!

Да, 136 к.с. и 260 нютонметра доставят удоволствие, но по този начин няма да успеете да изминете 337 километра, колкото е посоченият пробег по нормата WLTP. Така, че не си изпускайте нервите, и вместо „Sport“ (пълна мощност) и „Normal“ (тогава мощността е 109 к.с.) предпочетете  режим „Eco“. За града 82 к.с. са ви напълно достатъчни. И най-добре да превключите на позиция В вместо D, тогава поне имате рекуперация, автомобилът спира автоматично при отпускане педала на газта и ще зареждате  батерията с капацитет 50 кВтч. Тя се състои от 216 клетки, разпределени в 18 модула, разположени под предните и задните седалки. Концернът PSA е разработил платформата CMP (Corsa, Peugeot 208, DS3 Crossback) така че да могат да я използват варианти на бензин, дизел или ток. Хората от Opel:

Завоите не ни притесняват! Управлението е типично за Opel прецизно

„Нашите клиенти не искат да демонстрират, че карат електромобил.“ Затова минаваме инкогнито покрай старата опера, покрай Кампус Вестенд, по пътя към Ешенхайм и при моста Шванхайм правим най-голямото изкачване. Corsa-e обича града, обича да спира автоматично, когато отнемете крак от педала на газта, както и да зарежда при всяка една възможност. Индикаторът на резервоара има седем сиви черти, а накрая – една червена; изминали сме 30 километра и индикаторът почти не е мръднал – няма нужда да се страхувате, че ще закъсате на пътя… Още няколко километра до нашия финал, а още не сме споменали, че Corsa-e с с по-спортна настройка от версията с двигател с вътрешно горене. Дължи се на по-ниския с 6 см център на тежестта, тъй като пакетът с батерии тежи 345 кг, а и на стегнатото усещане при возене, тъй като здравината на каросерията е увеличена с 30 процента. Corsa-e завива прецизно, като определено можете да го управлявате спортно, тъй като от Opel са модифицирали предната ос.

17,1 кВтч. разход, oт Opel не лъжат. Автомобилът става и за дълъг път

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >