Opel Calibra: нашата класика на деня

2404
2019

Мненията за Opel Calibra не са особено добри: прекалено чупещ се, ръждясва много. При това добродетелите му като качество, двойно задвижване, турбо и V6 двигател често се подценяват

Когато Opel пуска през 1989 г. наследника на Manta, за мнозина моделът изглежда прекалено семпло. Освен това ръждясва прекалено бързо пред очите на своите критици. Моделът си създава доста съмнителен имидж заради многото диви тунинг варианти. Критиката разбира се не е неоснователна. Тя обаче пренебрегва истинските умения на Calibra. Първо това е ниският коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,26. По онова време той превръща разполагащия с 2+2 места Opel в световен шампион по аеродинамика.  Опционално оборудването включва доста добри екстри като седалки с кожена тапицерия или бели фонове на уредите. 2-литровият 4-цилиндров двигател по капака е със 115 к.с. в базовата си версия.  Във вариант 16V мощността е 150, като V6 – 170, а 16V Turbo дори с  204 к.с. При това в комбинация с двойно задвижване!

Точно в тази комбинация Calibra демонстрира целия диапазон на динамичния си талант, стрелка се бързо и майсторски в завоите, като след това вози комфортно и уверено по прави отсечки. Да дрифтиш в снега? Никакъв проблем за тази Calibra с 4х4. Успешният модел на Opel с автомобил с техника от доказала се голяма серия продължава да действа и при Calibra. Техническата база на модела е идентична с тази на първата Vectra. Това естествено носи със себе си съответните проблеми и болежки, но пък осигурява резервни части за модела и до днес. Във версия Turbo Calibra предлага достатъчна мощност и след 30 години. Както и шансът за малко пари да се сдобиете с добър и готин автомобил. Почитателите на класически автомобили уважават Calibra и до днес.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин