2015
ОГРОМНА Е. Дължината на Opel Astra J седан е 4,42 метра, а на комбито Sports Tourer – дори 4,70 метра. С което взривява всичките стандарти на компактния клас. През 2009 година производителят не искаше да рискува с нищо и заложи много на новия модел. И може би леко се престара. Astra се получи доста тежка – собствено тегло между 1,4 и 1,7 тона. Което се оказа предизвикателство за турбомоторите, които се затрудняваха с килограмите – и всички те страдат от подчертана слабост при потегляне. Причината за това е турбодупката, която е по-скоро турбократер, както сполучливо го определи един колега при продължителния тест от 100 000 километра. И ставаше дума за дизелов двигател.
Разумното задвижване е 1,4-литровият бензинов мотор със 140 к.с. Неприятното е, че също като 1,6-литровия агрегат той има склонност към придърпване. Проблем, който обаче лесно се отстранява с ъпдейт на софтуера. Ако той не помогне, причината вероятно е в блокирали клапани на системата за рециркулация на отработени газове. Доброто впечатление от окачването се помрачава от доклада на TÜV, в който има много забележки към детайлите и амортисьорите. Това важи и за спирачките – задните дискове имат склонност да „затягат“. Досадни са и често срещаните течове на масло от задвижването. А това е проблем, който не бива да се случва в днешно време. Когато климатичната инсталация не охлажда, причината е в течовете на хладилен агент от кондензатора.
От друга страна, Astra няма проблеми с ръждата. Праговете на нашата тестова Astra бяха консервирани перфектно, а и при финалното разглобяване се видя, че Opel са си взели поука от грешките в миналото. Висококачествените материали са комбинирани със съвестна изработка. Седалките предлагат най-висок ергономичен комфорт и дори и след 80 000 километра са стегнати и свежи като нови. В интериора на Astra J има някои конструктивни слабости. Кокпитът е претоварен с малки бутони и е доста непрегледен. Освен това в интериора няма да усетите нищо от внушителните външни размери. Особено на втория ред седалки предлагането на място е малко повече отколкото при Corsa. И въпреки множеството подобрения има още какво да се желае.
МНОГО СОЛИДЕН С ДРЕБНИ НЕДОСТАТЪЦИ
Opel проведе две сервизни акции за малкия си модел. През 2011 година бяха заменени болтовете за закрепване на седалките, а през януари тази година при 60 000 бензинови модела, продадени в Германия, имаше опасност от повреда на охладителната система. През 2012 година моделът бе подложен на фейслифт – който се разпознава по фаровете с черни елементи. Автомобилът от снимките се предлага от Autohaus Burmester в Релинген, до Хамбург. Той е от популярната версия Sport със 140 к.с. – и едва ли дълго ще чака своя купувач.
ИЗВОД
Поздравления, Opel! Astra J е олицетворение на стария рекламен слоган „Opel, надеждният“ и си позволява съвсем малко слабости, защитата срещу корозия е безупречна. А наследникът ще се появи на пазара съвсем скоро. Което допълнително понижава цените.