2023
Размерът не е важен? Напротив! Поне при Opel. Имаме пример: GSE с главни букви – в историческо значение символизира бързите модели. Изписано обаче с малко e, означава модерно, икономично и все пак бързо. Така че тази главна или малка буква е от особено значение. За разлика от някогашния як звук – подобен на този при Monza и Commodore GSE, новият бърз Opel харчи само 1,2 л на 100 км. Да, на теория и резултат, постигнат в лабораторни условия. В реалния живот нещата изглеждат по различен начин – ние го установихме.


| ВЪВ ВСЕКИДНЕВИЕТО |
височина на седене: 545 мм
Електрическият пробег на GSe е 46 километра. Значително повече ще измине, когато в играта се включи и 1,6-литровият бензинов двигател. Тогава съкращението GSe разкрива истинската си същност: линейно и уверено ускорение от място, като по време на движение Opel сменя подпомагащите стратегии. Тоест, човек не разбира какво прави сложната техника като със спокойно каране може да доведе разхода до стойност 4 преди запетаята. Тогава автомобилът поддържа добре курса, вози прилично в различни условия, като въпреки смъкнатото си окачване има резерви за големите неравности на пътя и предлага най-вече страхотен комфорт на возене. Типичният микс за управление на кокпита от бутони на волана, тъчскрийн на централната конзола и няколкото бутона трябва да бъдат внимателно разучени.

| ШОФИРАНЕ |
собствено тегло: 1658 кг
Спринтът до 100 км/ч показва: тук нямаме работа със суперспортист, но не е и с тромав, екологичен модел: 7,5 секунди трае спринтът до 100 км/ч. все пак Opel GSe развива максимална скорост от 235 км/ч, а след това го спира електрониката. И хубаво, че е така – от темпо 200 автомобилът става много шумен. От Opel са направили много добра настройка на окачването – с цел добро сцепление и стабилност. Много добре: управлението работи спортно, без нервност, а електронната стабилизираща програма никога не го задушава, без да си позволява слабости по отношение на стабилността. С адаптивните си амортисьори автомобилът вози доста комфортно. Единствено 18-цоловите колела влошават возията.


| НА КАСАТА |
тестов разход: 5,0 л А95Н + 10,0 кВтч/100 км
Карането по магистралата излиза скъпо: при изтощена батерия GSe харчи над 8 л/100 км. Съвсем различно е, когато пътувате от дома си до работата с бързия компактен модел, разходите за гориво са по-малки. Все пак за самоуверените 79 370 лв. получавате високо ниво на оборудване (базовата цена е 71 960 лв.).
Извод
Съкращението GSe обещава повече темпо, отколкото предлага в действителност Astra. Няма
значение – Plug-in доставя удоволствие по различен, екологичен начин. Цената малко ни
изненадва.