Opel Astra F на старо: ръжда тук и там

За съжаление първото поколение Astra стана известно преди всичко с лошото качество на изработката. В същото време обаче, на вторичния пазар "проблемното дете" на Opel от 90-те години съвсем не е предложение за пренебрегване...


11
дек.
2017

Проблемите с корозията и ниското качество на изработката създадоха дълбоко вкоренено лошо реноме на най-продавания модел на Opel. Независимо от изминалото време, лошата слава на компактната Astra от началото на 90-те години не избледнява и до днес в съзнанието на купувачите, а резултатът от не добрия имидж продължава да натиска цените на употребяваните автомобили на изключително ниски равнища.

На германския вторичен пазар Astra отчита 30 % по-ниски ценови нива от тези на сравнимите версии на най-върлия конкурент VW Golf-драстична разлика, която обаче има и добра страна, защото превръща модела на Opel в твърде примамливо предложение… Още повече, че повечето проявяващи се при по-ранните версии проблеми бяха отстранени от Opel още в процеса на производството, а бъдещите клиенти вече са предостатъчно информирани за всички потенциални слаби места на компактния автомобил от Рюселсхайм.

Версията с нкономичния 1,8-литров бензинов двигател определено заслужава препоръка

Такава е например необходимостта от своевременна смяна на ангренажния ремък. Интервалът за извършване на важната операция е между 60 000 и 120 000 километра. Добре е тази възможност да се използва и за подмяна на ролката на обтегача, защото съществува реална опасност по-късно тя ненадейно да блокира и да разруши мигновено новия ремък. По правило подобни аварии биват последвани от преждевременната „кончина“ на двигателя…

Astra разполага с превъзходни удобни седалки. На снимката е показана спортната версия

По принцип четирицилиндровите агрегати на Opel са изключително издръжливи като механика. Склонност към повишен разход на масло след изминаване на шестцифрен (километра) пробег имат единствено ранните мотори с по два клапана на цилиндър. Причината за този преразход се крие в най-тривиално износване, водещо до разширяване на каналите на сегментите на буталата.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА OPEL ASTRA F В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Интервалите за смяна на ангренажния ремък трябва да се спазват стриктно, тъй като от тях зависят животът и здравето на двигателя.

Това не е проблем за моделите, произведени след пролетта на 1993 г., сред които особено добро впечатление с икономичност и относително прилични за възрастта му нива на вредните емисии (Euro 2) прави 1,6-литровият бензинов мотор (с две мощностни нива от 71 или 75 к. с.). Появяващото се отвреме-навреме придърпване при него се дължи на твърде бедна горивна смес и между другото следва да се счита за напълно нормално. Ако проблемите от този род станат особено упорити, сервизите на Opel могат бързо да се справят с тях, обогатявайки сместа в рамките на допустимите рутинни настройки. По-голямо удоволствие зад волана, но и значително по-високи разходи по поддръжката доставят GSI-моделите с 16 клапана и мощност 136 и 150 к. с. Жалко само, че по онова време Opel още не разполагаха с модерен дизел – всички двигатели от този тип в гамата на Astra се доставяха от Isuzu и използваха допотопни от днешна mедна точка системи за предкамерно впръскване на горивото. Разбира се, това не е от полза нито за пъргавината, нито за разхода на гориво на версиите с дизелови мотори – да не говорим за влошената благонадеждност. Склонност към прегаряне на уплътнителните гарнитури на цилиндровите глави показват преди всичко вариантите с мощност 82 к.с., при които по-сериозните загуби на охладителна течност като нищо могат да доведат до скъпоструващи необратими повреди на самата глава.

Бензиновите модели (преди всичко 1,4- и 1,6-литровите варианти) са застрашени от късане на изпускателните колектори, но разходите за подобни ремонти не са от най-страшните. Хубаво е в тези случаи сервизните специалисти да разгледат и останалата част от изпускателната система, тъй като и тя не е вечна… Нейната подмяна обаче също не е от
cкъпитe.

Слаби места на задния мост са тропащите амортисьори и нерядко намалената ефективност на спирачките

В крайна сметка излиза, че лошата слава на първото поколение на Astra се дължи единствено на корозията по скъпоструващата ламарина на каросерията… Да не говорим, че от средата на 1995 г. Opel подобриха значително антикорозионната защита и моделите, произведели след това са значително по-неподатливи на ръжда, без да струват по-скъпо на вторичния пазар. Ниските цени в случая са плод единствен о на лошата репутация на модела…

Около двигателя, предавателната кутия и компресора на климатичната инсталация (на снимката) често се появяват течове на масло.

 

 

 

Още по темата

Card image cap
VW Up на старо: добро начало

23
юни
2016

След несполучливия бразилски Fox, словашкият Up вече пет години се представя успешно на пазара. Познавачите обаче са наясно, че добрите екземпляри second hand са по-късните

Card image cap
Внимавайте с тези употребявани автомобили!

13
юли
2017

Има автомобили, които проверяващите от TÜV никак не харесват. AUTO BILD ще ви покаже някои модели, които имат повечко недостатъци

Card image cap
Hyundai Getz на старо: впечатляващо невпечатляващ

16
ян.
2018

Карайте и се наслаждавайте - Getz няма да ви създава никакви грижи. Единственият му недостатък е прекалено високият му разход...

Card image cap
Лукс за 40 000 лева: Audi A6 срещу Bentley Turbo R

15
февр.
2018

Употребявано Audi A6 е добро решение. Но едно Bentley за същите пари е много по-интересно, нали?

Card image cap

В последния брой:

Архив >