Opel Astra F на старо: ръжда тук и там

За съжаление първото поколение Astra стана известно преди всичко с лошото качество на изработката. В същото време обаче, на вторичния пазар "проблемното дете" на Opel от 90-те години съвсем не е предложение за пренебрегване...


11
дек.
2017

Проблемите с корозията и ниското качество на изработката създадоха дълбоко вкоренено лошо реноме на най-продавания модел на Opel. Независимо от изминалото време, лошата слава на компактната Astra от началото на 90-те години не избледнява и до днес в съзнанието на купувачите, а резултатът от не добрия имидж продължава да натиска цените на употребяваните автомобили на изключително ниски равнища.

На германския вторичен пазар Astra отчита 30 % по-ниски ценови нива от тези на сравнимите версии на най-върлия конкурент VW Golf-драстична разлика, която обаче има и добра страна, защото превръща модела на Opel в твърде примамливо предложение… Още повече, че повечето проявяващи се при по-ранните версии проблеми бяха отстранени от Opel още в процеса на производството, а бъдещите клиенти вече са предостатъчно информирани за всички потенциални слаби места на компактния автомобил от Рюселсхайм.

Версията с нкономичния 1,8-литров бензинов двигател определено заслужава препоръка

Такава е например необходимостта от своевременна смяна на ангренажния ремък. Интервалът за извършване на важната операция е между 60 000 и 120 000 километра. Добре е тази възможност да се използва и за подмяна на ролката на обтегача, защото съществува реална опасност по-късно тя ненадейно да блокира и да разруши мигновено новия ремък. По правило подобни аварии биват последвани от преждевременната „кончина“ на двигателя…

Astra разполага с превъзходни удобни седалки. На снимката е показана спортната версия

По принцип четирицилиндровите агрегати на Opel са изключително издръжливи като механика. Склонност към повишен разход на масло след изминаване на шестцифрен (километра) пробег имат единствено ранните мотори с по два клапана на цилиндър. Причината за този преразход се крие в най-тривиално износване, водещо до разширяване на каналите на сегментите на буталата.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА OPEL ASTRA F В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Интервалите за смяна на ангренажния ремък трябва да се спазват стриктно, тъй като от тях зависят животът и здравето на двигателя.

Това не е проблем за моделите, произведени след пролетта на 1993 г., сред които особено добро впечатление с икономичност и относително прилични за възрастта му нива на вредните емисии (Euro 2) прави 1,6-литровият бензинов мотор (с две мощностни нива от 71 или 75 к. с.). Появяващото се отвреме-навреме придърпване при него се дължи на твърде бедна горивна смес и между другото следва да се счита за напълно нормално. Ако проблемите от този род станат особено упорити, сервизите на Opel могат бързо да се справят с тях, обогатявайки сместа в рамките на допустимите рутинни настройки. По-голямо удоволствие зад волана, но и значително по-високи разходи по поддръжката доставят GSI-моделите с 16 клапана и мощност 136 и 150 к. с. Жалко само, че по онова време Opel още не разполагаха с модерен дизел – всички двигатели от този тип в гамата на Astra се доставяха от Isuzu и използваха допотопни от днешна mедна точка системи за предкамерно впръскване на горивото. Разбира се, това не е от полза нито за пъргавината, нито за разхода на гориво на версиите с дизелови мотори – да не говорим за влошената благонадеждност. Склонност към прегаряне на уплътнителните гарнитури на цилиндровите глави показват преди всичко вариантите с мощност 82 к.с., при които по-сериозните загуби на охладителна течност като нищо могат да доведат до скъпоструващи необратими повреди на самата глава.

Бензиновите модели (преди всичко 1,4- и 1,6-литровите варианти) са застрашени от късане на изпускателните колектори, но разходите за подобни ремонти не са от най-страшните. Хубаво е в тези случаи сервизните специалисти да разгледат и останалата част от изпускателната система, тъй като и тя не е вечна… Нейната подмяна обаче също не е от
cкъпитe.

Слаби места на задния мост са тропащите амортисьори и нерядко намалената ефективност на спирачките

В крайна сметка излиза, че лошата слава на първото поколение на Astra се дължи единствено на корозията по скъпоструващата ламарина на каросерията… Да не говорим, че от средата на 1995 г. Opel подобриха значително антикорозионната защита и моделите, произведели след това са значително по-неподатливи на ръжда, без да струват по-скъпо на вторичния пазар. Ниските цени в случая са плод единствен о на лошата репутация на модела…

Около двигателя, предавателната кутия и компресора на климатичната инсталация (на снимката) често се появяват течове на масло.

 

 

 

Още по темата

Card image cap
Подценените опасности от окачването

16
апр.
2018

Когато детайлите от окачването се износват бавно, ние почти не го усещаме. Опасните недостатъци се разкриват едва при директно сравнение със здраво окачване

Card image cap
Range Rover MK III (L322) като употребяван

14
апр.
2018

На пазара за употребявани автомобили понякога големите и луксозни SUV-ове могат да се окажат доста изгодни предложения - особено, когато са на определена възраст. Но точно при внушителните SUV-ове трябва да бъдете особено внимателни - AUTO BILD ще ви разкрие силните и слабите страни на благородните SUV-ове

Card image cap

В последния брой:

Архив >