2023
Opel Astra Electric предлага електрическа мобилност за начинаещи: семпъл както обикновената Astra, но значително по-комфортен.
Opel Astra Electric почти не се различава от обикновената Astra – и хубаво, че така! Принципно Astra Electric използва платформата на версия с двигател с вътрешно горене (Модулка платформа Multi-Energy). Това редуцира разходите, тъй като Electric се прави в същия завод в Рюселхайм. Освен това вътре за пътниците има повече място.
Багажното отделение на Astra Electric намалява от 422 до 1339 л на от 352 до 1268 л. Не е кой знае колко, а причината е в разположението на батерията.
Не е екстремна, но затова пък балансирана и хармонична
Затова пък Astra Electric не изисква кой знае какво пренастройване, а когато се качите вътре, всичко ще ви е познато. Опитните водачи на електромобили веднага ще превключат на режим B. Така те ще могат да се движат предимно с използване на педала на тока, тъй като при спиране автомобилът рекуперира енергия и я праща в батерията. При това редуцирането на ускорението става нежно и плавно, като спокойно можеше да спира и по-осезаемо. Но Opel не иска екстремни неща. Затова всичко е балансирано и хармонично.
Astra Electric е лек модел за класа си
С тегло от 1,7 тона Astra Electric тежи например със 100 кг по-малко от VW ID.3. Не звучи много, но си проличава при управляемостта. В сравнение с повечето електромобили Opel Astra Electric е доста по-лека.
Единствено при напречни фуги се чува трополене – иначе Electric е добре шумоизолирана, до темпо 130 км/ч в кокпита е много тихо. Максималната скорост е 170 км/ч.
Пробег до 418 километра по WLTP
До 418 километра е пробегът по WLTP – реалистичната стойност е с 20 процента по-малка. На станция за бързо зареждане батерията с капацитет от 54 кВтч. се зарежда за 26 минути от 20 до 80 процента.
156-те конски сили и 270-те нютонметра максимален въртящ момент няма да ви залепят за седалката при старт като някои други електромобили с над 300 к.с., но в този клас това не е и необходимо. Astra Electric разгръща мощността си равномерно, тя е напълно достатъчна. Управлението на Astra Electric е също баланисрано.
С цена от 90.000 лв. (в Германия) Astra Electric е доста прилично оборудвана, но не и съвсем евтина. Вероятно ще се появи по-изгоден базов модел.
Технически данни Opel Astra Electric GS
електромотор, отпред • мощност: 115 кВт. (156 к.с.) • макс. въртящ момент: 270 Нм • предно задвижване/едностепенна трансмисия • Д/Ш/В: 4374/1860-2062/1488 мм • собствено тегло: 1679 кг • обем на багажника: 352–1268 л • 0–100 км/ч: 9,2 сек • Hмакс. скорост: 70 км/ч • разход (WLTP): 14,8-15,5 кВтч./100 км • цена: от 90.000 лв. за Германия
ИЗВОД
Робин Хорниг
С хармонична настройка, интуитивно управление на кокпита и лек за шофиране – Opel Astra Electric в близък до Astra с двигател с вътрешно горене, не изисква голямо пренастройване, като предлага по-голям комфорт благодарение на електрическото задвижване при тишина във вътрешното пространство. Но затова пък струва значително повече.