AUTO BILD България / Opel Astra 1.6 CDTI: симпатична и практична

Opel Astra 1.6 CDTI: симпатична и практична

С икономичен дизел, стегнато окачване и „букет“ от асистиращи системите компактният модел от Рюселсхайм е поредно доказателство за правилната посока, в която компанията върви


10
авг.
2016

„Шепнещ дизел“ – така Opel нарича 1,6-литровия мотор, монтиран под капака на тестваната от нас Astra. За агрегат, работещ на принципа на самовъзпламеняването, този CDTI действително работи доста тихо. Не това обаче е основният му плюс – а ниският разход. При спокойно магистрално каране с около 120 км/ч и включен климатик двигателят със 136 к.с. и максимален въртящ момент 320 Нм се задоволяваше средно с 4,4 л на 100 км.

Роля за това постижение обаче има и прецизно превключващата ръчна трансмисия с шест предавки. Тя определено е по-добрият избор за любителите на динамичното шофиране – защото автоматикът с хидротрансформатор не реагира достатъчно пъргаво. За феновете на карането без ляв крак обаче остава утехата, че опционалната кутия излиза само 1565 лева отгоре – страхотна оферта!

Ергономичните седалки (1455 лв.) са прекрасни - с тях и при дълги преходи няма да ви боли гърбът.

Ергономичните седалки (1455 лв.) са прекрасни – с тях и при дълги преходи няма да ви боли гърбът.

С лансирането на модела Opel пусна реклама, в която Astra „прелита“ над най-известните представители на луксозния клас автомобили. Естествено, в рекламния спот има сериозна доза преувеличение, но наличието на екстри като интелигентни LED-фарове (поръчвани много често от клиентите), както и USB-портове и отопление на седалките отзад наистина говорят за претенциите на модела да бъде позициониран по-високо. При Astra K Opel реши да се откаже от адаптивните амортисьори, които можеха да бъдат поръчани още при поколението H на модела. И без сложната система обаче Astra се държи добре на пътя: возията е стегната, а поведението в завой е повече от образцово.

Интелигентните адаптивни фарове с 16 отделни LED-елемента са задължителна екстра за Astra - в нея си струва да инвестирате

Интелигентните адаптивни фарове с 16 отделни LED-елемента са задължителна екстра за Astra – в нея си струва да инвестирате

Един от най-големите проблеми на предишното поколение на компактния Opel беше високото тегло. В Рюселсхайм са се погрижили моделът да олекне значително и да предлага достатъчно дори и за дългучи както отпред, така и отзад. Към армадата от високи технологии спада цял букет от асистиращи системи: асистентът за дистанцията например измерва в секунди времето, с което сте отдалечени от автомобила пред вас, а системата за следене на пътните знаци прожектира изображенията им на таблото между скоростомера и оборотомера. Асистентът за знаците функционира добре, единствено веднъж се заблуди и при знак за край на магистрала изобрази на таблото знак за начало. И двете помощни системи са серийни във върховите нива на оборудване – Dynamic и Innovation (съответно 39 735 и 41 200 лв. за 1,6 CDTI със 136 к.с.).

В пакет с LED-фарове навигационната система излиза малко над 3000 лева

В пакет с матричните LED-фарове навигационната система излиза малко над 3000 лева

 

 

Още по темата

Card image cap
Британският завоевател

27
авг.
2016

Като че ли днешният автомобилен свят не може без SUV-ове. Jaguar също не изостава в това отношение и пуска F-Pace - кросоувър със страхотна външност, модерна техника и превъзходен имидж

Card image cap
Michelin разкрива кога старите гуми спират по-добре

20
юли
2017

Реномираният производител иска системата за етикетиране на гумите да включва представяне на способностите им в края на техния живот

Card image cap
Тествахме най-мощната серийна лимузина на Jaguar

30
окт.
2017

Jaguar XJ получи фейслифт, а с него дебютира и топмодификацията XJR575

Card image cap
Дизел срещу бензин: Nissan Qashqai 1.5 dCi срещу Qashqai 1.2 Dig-T

19
апр.
2016

Дизеловият мотор си струва от самото начало

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: